Wat zeggen de kenners hiervan

Het Rijtechnische Forum
Moniek23
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 06:18

Wat zeggen de kenners hiervan

Berichtdoor Moniek23 » 26 Apr 2013 10:00

Een fotootje van 2 jaar terug, uit een l2 proef, rijd op diagonaal naar middendraf.

Afbeelding

Na deze wedstrijd heb ik niet weer gestart, maar hoop, dit jaar weer verder te gaan ...

Wat zeggen de kenners?

Ben wel benieuwd wat ik niet zie nl.

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Re: Wat zeggen de kenners hiervan

Berichtdoor Sizzle » 26 Apr 2013 11:54

Wat een mooi paard :D

Opvallend (opbouwend bedoeld) vind ik dat de amazone niet in het zadel past in de zin dat het blad niet past bij het korte bovenbeen. Je zit daardoor met je lichaam achter de optimale lijn en dus achter de beweging. Dit verklaart waarschijnlijk ook de ongelijke handhoogte en het ogenschijnlijk wat krampachtig naar voren komen van de amazone.
Op zo'n grootramig paard blijf je dan moeilijk in de beweging als je been te ver naar voren ligt, dat is wellicht tevens de veroorzaker van de wat zure indruk die het paard maakt, waarschijnlijk op het moment van verruiming vragen (paard vertrekt, ruiter uit evenwicht, paard krijgt tegenstrijdige imput van zit en been).

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 19:53

Berichtdoor master » 26 Apr 2013 12:06

wat je zegt sizzle
mooi dier (hou ik wel van)
leuk is deze oefening eens zonder zadel te oefenen....(en dat valt idd niet mee, kan ik je wel vertellen) maar je leert daarvan super zitten...
lengte van de been moet langer ook recht boven het middelpunt van het paard blijven.
Op dit plaatje zijn je bovenbenen naar voren (voor middelpunt) en je bovenlijf achter het middelpunt.
daardoor kan je het paard ook niet de nodige ruimte geven om het neusje iets naar voren te brengen

Gebruikers-avatar
*Sanne
BerichtenCOLON 13972
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2005 13:46

Berichtdoor *Sanne » 26 Apr 2013 17:35

Netjes gereden! Mooi te zien is dat je (ondanks je zadel je redelijk uit balans brengt) je bovenarmen onafhankelijk van je romp beweegt, daardoor staan je zithulpen los van je teugelhulpen wat terug is te zien aan de balans van je paard duimop Mooi plaatje!
Odette, dachtig van Plutarchus (Perfectum x Cassini I)

Driejarige, grote Gelderse donkervos merrie te koop!
Voor meer informatie Klik

Terug naar