Hormonale problemen bij training merrie, welke opties?!?

Medische vragen over paarden.
Gebruikers-avatar
Alabastro
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 09:22
WoonplaatsCOLON Kuringen
CONTACTCOLON

Hormonale problemen bij training merrie, welke opties?!?

Berichtdoor Alabastro » 27 Dec 2012 13:21

We hebben een 6-jarige merrie die al jaren op en af gaat in de training. Nu blijkt dat de oorzaak hormonaal is en dat ze daar naar alle waarschijnlijkheid altijd last van zal hebben. Als ze op regumate staat, laat ze zich heel goed werken en bouwt mooi haar spieren op. Stoppen we ermee, breekt ze bijna onmiddellijk haar spieren weer af en krijgt daardoor natuurlijk de nodige spier -en gewrichtsklachten. Regumate is natuurlijk niet goedkoop, bestaat er nog een andere optie die evengoed werkt en ook onschadelijk is voor haar en is Regumate wel zo onschadelijk?

Ruiter
BerichtenCOLON 407
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2011 16:02

Re: Hormonale problemen bij training merrie, welke opties?!?

Berichtdoor Ruiter » 27 Dec 2012 14:13

Knikker laten plaatsen?

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Berichtdoor Sizzle » 27 Dec 2012 19:08

Probeer eens monnikskruid. Dit werkt net als regumate progesteron verhogend (maar wel minder sterk uiteraard).
Mijn merrie heeft er veel baad bij gehad in iedergeval. Paard ging van slecht en onregelmatig hengstig met last in haar lendengebied naar een mooie regelmatige cyclus. Na 6 maanden (1 of 2 potten) kon ik stoppen en bleeft de cyclus goed.
Bij een paard van een vriendin werkte het echter heel anders en die gedroeg zich daardoor als een hengst.
Even voorzichtig proberen dus.

Volgens mij heb ik het destijds via de paardendrogist gekocht in een groen/gele pot, maar dat is al heel wat jaren geleden.

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Berichtdoor Sizzle » 27 Dec 2012 19:20

Terug naar