Ellendige uier prik vliegjes.

Medische vragen over paarden.
Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Ellendige uier prik vliegjes.

Berichtdoor Sizzle » 24 Mei 2011 22:46

Ik ben benieuwd of hier iemand een gouden tip heeft tegen het weghouden van kleine bloedzuigende vliegjes onder de buik en op de uier. Momenteel lijken er ontzettend veel te zijn en ik heb nog niets gevonden wat effectief is. Ik wil eigenlijk niet het hele paard inpakken. Ze zaten ook in de oren dus daar zit nu een vliegennetje om, maar een uiernetje gaat natuurlijk niet. Ik hou het nu zo schoon mogelijk en smeer er een beetje vette creme op. Dit is tot nu toe het meest effectief, maar ik zie de ellendelingen toch iedere keer weer hangen en ben bang dat al die kleine wondjes een keer tot ontsteking leiden. Paard heeft geen eczeem trouwens. Wie heeft een goede tip?

Gebruikers-avatar
*Sanne
BerichtenCOLON 13972
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2005 13:46

Re: Ellendige uier prik vliegjes.

Berichtdoor *Sanne » 24 Mei 2011 23:07

Mijn merrie staat ook onder een vliegendek, ze is ook erg lekker en als er één op het uier zit wordt ze echt wild :shock: De afgelopen dagen is het wat koeler met veel wind dus vallen de insecten hier mee..

Uiernetje, das n goeie :lol:
Odette, dachtig van Plutarchus (Perfectum x Cassini I)

Driejarige, grote Gelderse donkervos merrie te koop!
Voor meer informatie Klik

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2007 13:34
WoonplaatsCOLON Blankenham
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 26 Mei 2011 08:48

Ze zitten niet alleen op uiers, ze zitten ook op de edele delen van mijn heren hier :shock:

Gebruikers-avatar
MariekeA
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2010 13:01

Berichtdoor MariekeA » 04 Jun 2011 21:07

Dat is een soort die hier niet voor komt geloof ik :)
Het Gelders Paard op facebook: https://www.facebook.com/GeldersePaarden

Gebruikers-avatar
Mispeltje
BerichtenCOLON 3326
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2009 18:25
WoonplaatsCOLON De jungle van Duitsland

Berichtdoor Mispeltje » 30 Aug 2011 12:29

Inwrijven met een paar druppeltjes lavendel-olie.
http://www.ms-ontbloot.nl

detour
BerichtenCOLON 6781
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2007 19:41

Berichtdoor detour » 30 Aug 2011 22:29

Sizzle schreefColonIk ben benieuwd of hier iemand een gouden tip heeft tegen het weghouden van kleine bloedzuigende vliegjes onder de buik en op de uier. Momenteel lijken er ontzettend veel te zijn en ik heb nog niets gevonden wat effectief is. Ik wil eigenlijk niet het hele paard inpakken. Ze zaten ook in de oren dus daar zit nu een vliegennetje om, maar een uiernetje gaat natuurlijk niet. Ik hou het nu zo schoon mogelijk en smeer er een beetje vette creme op. Dit is tot nu toe het meest effectief, maar ik zie de ellendelingen toch iedere keer weer hangen en ben bang dat al die kleine wondjes een keer tot ontsteking leiden. Paard heeft geen eczeem trouwens. Wie heeft een goede tip?

Komen er bultjes van? Zijn ze warm? Je zou in dat geval eens Apis Mellifica kunnen kopen, zat je nou nog in Zwitserland? Haal korrels, C6 potentie, die krijg je daar voor een prikkie. :D
Als het niet werkt, pb dan ff , er is ook nog een ander middel wat kan helpen maar dan zou ik graag wat meer willen afweten van de symptomen en andere dingen.

Terug naar