Symposium Ruiterfitheid

Data van evenementen of iets dergelijks.
Gebruikers-avatar
berlin
BerichtenCOLON 2974
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 16:45

Re: Symposium Ruiterfitheid

Berichtdoor berlin » 27 Feb 2010 12:43

BCS schreefColon
tirza schreefColondees
http://www.youtube.com/watch?v=93vt4YyK ... re=related

De "splinter" in ander mans-ogen zien, maar niet de eigen balk :shock: BCS :shock:
Een goed basis-paard vraagt toch wel een "IETS" andere benadering :?

Wat voor benadering dan? :D

Dat vraag ik me ook af? Want ik zie hier niets storends of geks gebeuren?

Vertel jj dan ff hier wat er anders moet, en leg dat in detail uit.
Roddel maar, praat maar, maak mijn naam bekend! Laat iedereen maar zien dat je 100% fan van mij bent!

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 19:53

Berichtdoor master » 27 Feb 2010 13:21

berlin schreefColon
BCS schreefColon
tirza schreefColondees
http://www.youtube.com/watch?v=93vt4YyK ... re=related

De "splinter" in ander mans-ogen zien, maar niet de eigen balk :shock: BCS :shock:
Een goed basis-paard vraagt toch wel een "IETS" andere benadering :?

Wat voor benadering dan? :D

Dat vraag ik me ook af? Want ik zie hier niets storends of geks gebeuren?

Vertel jj dan ff hier wat er anders moet, en leg dat in detail uit.

sorry
dat ga ik niet uitleggen
1 ding is duidelijk
paard gaat in de staak
vraag is waarom????

Gebruikers-avatar
berlin
BerichtenCOLON 2974

Berichtdoor berlin » 27 Feb 2010 13:25

Wel een grote smoel, maar niks willen uitleggen ( wederom)...
and again, and again, and again...........

Volgende keer dan ook gewoon je waffel houden.

afzeiken is o zo makkelijk, maar onderbouwen niet.

Van de week toch iets leuks gehoord...en dat is hier toch echt wel van toepassing.

Iemand zonder paardenkennis kan heus wel zien als er iets echt fout gaat ( in een proef), maar ook in de training.

Iemand met paardenkennis kan goede dingen uit een proef/training halen en onderbouwen en complimenteren.

Dat zijn de echte kenners.

Bij deze Master, bovenstaande slaat dus op jou!
Roddel maar, praat maar, maak mijn naam bekend! Laat iedereen maar zien dat je 100% fan van mij bent!

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209

Berichtdoor master » 27 Feb 2010 14:03

berlin schreefColonWel een grote smoel, maar niks willen uitleggen ( wederom)...
and again, and again, and again...........

Volgende keer dan ook gewoon je waffel houden.

Van de week toch iets leuks gehoord...en dat is hier toch echt wel van toepassing.

Iemand zonder paardenkennis kan heus wel zien als er iets echt fout gaat ( in een proef), maar ook in de training.

Iemand met paardenkennis kan goede dingen uit een proef/training halen en onderbouwen en complimenteren.

Bij deze Master, bovenstaande slaat dus op jou!

enige-echte-sita

Berichtdoor enige-echte-sita » 27 Feb 2010 15:25

Ik zal nu wel een ban krijgen maar ik zie ook niks storends.
Verder kan een paard het af en toe ook gewoon zomaar op de heupen krijgen en even niet willen, het zijn soms nét mensen...

vestasiana
BerichtenCOLON 2214
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 14:47

Berichtdoor vestasiana » 27 Feb 2010 19:23

berlin schreefColon

Daar zit zeker wat in, zelf de grootste leek op paarden en paardrijgebied kan fouten zien, dat zie ik wel aan mijn zusje die heeft niets met paarden, maar weet precies wanneer iets niet helemaal gaat zoals het zou moeten zijn.
Maar inderdaad de goede dingen uit de training/ proef halen, onderbouwen en zeker niet te vergeten te complimenteren, dat is de kunst!!

enige-echte-sita

Berichtdoor enige-echte-sita » 27 Feb 2010 19:27

En ik zie hier veel te vaak dat er weinig mensen zijn die die kunst in hun mars hebben en iedereen aanvallen die niet rijdt zoals zij denken, volgens hun eigen boekjes.
Als je het verschil al niet weet tussen fitheid en kracht dan vrees ik voor een aantal dat ze ook verder niet veel te melden hebben.
Vroeger noemde men deze mensen "foutenkijkers".

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209

Berichtdoor master » 27 Feb 2010 19:50

weet je al wie de sprekers zijn op deze fitheid symposium?

enige-echte-sita

Berichtdoor enige-echte-sita » 27 Feb 2010 20:07

Ik post niet meer, er komt toch alleen maar commentaar, Master.
Bel anders zelf even, dan weet je het. Als ik namen ga noemen worden ook die weer afgezeken dus het hoeft voor mij niet meer. Adios!!!

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209

Berichtdoor master » 27 Feb 2010 20:13

enige-echte-sita schreefColonOp 9 april a.s. is Lammert Haanstra spreker op een symposium "Ruiterfitheid" in het Van Hall Larenstein te Leeuwarden.
Ik ga nog even verder snorren voor nadere gegevens, ik hoorde dit vanmiddag ook pas.

jammer
had misschien interessant kunnen zijn.

enige-echte-sita

Berichtdoor enige-echte-sita » 27 Feb 2010 20:34

Wat let je, ga er zelf even achteraan als je het zo nodig wilt weten???

Gebruikers-avatar
TZS
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 20:28

Berichtdoor TZS » 28 Feb 2010 08:10

master schreefColon
berlin schreefColon
BCS schreefColon
sorry
dat ga ik niet uitleggen
1 ding is duidelijk
paard gaat in de staak
vraag is waarom????

Paard is nog niet goed rechtgericht. Heeft duidelijk aan de rechterkant nog wat probleempjes. Hoort bij zo'n jong ding, wat een half jaar onder het zadel is.
Dan kun je inderdaad even hebben, dat het paard het even moeilijk heeft met zo'n laatste bocht (met duidelijk de juiste handeling van de ruiter), om dat even moeilijk te vinden. De 1 loopt dan wat harder om eronderuit te komen en deze gaat even in de staak. Ik vind dat de ruiter het bijzonder netjes heeft opgelost en denk dat het paard nu ondertussen al een stuk rechtgerichter is.

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 28 Feb 2010 12:15

Marrie14 schreefColonSorry Anna maar zelf maak je je daar ook schuldig aan dit schreef jij aan Sizzle.
Nou eerlijk gezegd vind ik dit ook niet erg aardig en netjes

anna42 schreefColon
Ga maar naar een paardenslager en vraag om een biefstuk van de lange rugspier. Kijken waar je mee thuiskomt en welk culinair hoogstandje je hebt veroverd. De slager echter zal je hoofdschuddend en heel meewarig aankijken en zich afvragen of er voor jou geen opvang mogelijk is.

Ten eerste is dat niet van toepassing op iedereen en ten tweede maakte Sizzle van de betrokken slager een notoire drinkebroer. En dat was niet erg aardig en netjes tegenover de slager want die leest van tijd tot tijd mee. In die context was dus deze opmerking bedoeld. Niet meer en niet minder.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Gebruikers-avatar
russel
BerichtenCOLON 2206
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2005 11:42

Berichtdoor russel » 28 Feb 2010 14:16

Lezen slagers mee? :shock:

Die van mij worden niet opgegeten hoor, dus slagers voor mijn dieren, zonde van je tijd........ 8)
GIRLPOWER!!!!!

tirza
BerichtenCOLON 8668
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2007 11:44

Berichtdoor tirza » 28 Feb 2010 14:58

russel schreefColonLezen slagers mee? :shock:

Die van mij worden niet opgegeten hoor, dus slagers voor mijn dieren, zonde van je tijd........ 8)

Dat zeg ik de laatste 14 jaar ook, dat mijn paarden niet meer naar de slager gaan.
Maar ik was laatst hierover een stukje aan het lezen.
Blijkt dat met een spuitje laten inslapen toch ook voor problemen kan zorgen.

Ik weet het eigenlijk niet meer :( wat het diervriendelijkst is :(

Zo is er dan ook blijkbaar de mogelijkheid om ze te laten "schieten" thuis in de wei of zo.

Polly

Berichtdoor Polly » 28 Feb 2010 16:10

Als die van mij toe zijn aan het einde....en ze kunnen nog fatsoenlijk vervoerd worden (lees pijnloos) en ze zitten niet onder de medicijnen, dan wordt het wel enkele reis Nijkerk (lees slager).

En wel om de volgende redenen:

is voor mij het paardvriendelijkst. Ik ken de man in kwestie, ben er meerdere malen bij geweest als hij een paard slachtte en weet dat het netjes, snel en effectief gaat

spuitje...heb het te vaak gezien. Meestal gaat het prima...soms is het een gestuiptrek van jewelste waar ik niet blij van werd, al denk ik dat het paard het niet meer bewust meemaakt
en daar zit je dan met je paard met een groot zeil er over, totdat de rendac het komt halen...

En naar de slacht geeft mij nog het gevoel dat er nog iets waardevols gedaan wordt met het kadaver. Naar de rendac is zo nutteloos voor mijn gevoel. Hup...in de grijper, plof..tussen andere kadavers en dan verbrand worden. In mijn ogen verspilling van goed vlees.
Eerlijk vlees ook, want het heeft een goed leven gehad.
Bovendien krijg je nog een beetje geld, bij de slacht...en kost een spuitje alleen maar geld. Niet dat dit een reden moet zijn...maar als het voor het paard eender is wat er gebeurt....dan kan het wel een reden zijn, zakelijk gezien.

Maar goed...ik schijn er soms rare ideeën op na te houden, maar dit is echt wat ik vind.

Als het einde komt is dat altijd verdrietig...maar belangrijk is voor mij wel dat het voor het paard snel en effectief is...en ik heb gezien dat dat in Nijkerk zo is...

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2008 14:30

Berichtdoor BCS » 28 Feb 2010 18:19

TZS schreefColon
master schreefColon
berlin schreefColon
BCS schreefColon
sorry
dat ga ik niet uitleggen
1 ding is duidelijk
paard gaat in de staak
vraag is waarom????

Paard is nog niet goed rechtgericht. Heeft duidelijk aan de rechterkant nog wat probleempjes. Hoort bij zo'n jong ding, wat een half jaar onder het zadel is.
Dan kun je inderdaad even hebben, dat het paard het even moeilijk heeft met zo'n laatste bocht (met duidelijk de juiste handeling van de ruiter), om dat even moeilijk te vinden. De 1 loopt dan wat harder om eronderuit te komen en deze gaat even in de staak. Ik vind dat de ruiter het bijzonder netjes heeft opgelost en denk dat het paard nu ondertussen al een stuk rechtgerichter is.

Plus, je hoort de eigenaresse ook zeggen "zit er een kat ofzo?" De kant waar het gebeurd, liggen hindernissen, en hij was hier net 2 dagen thuis. In het begin van het filmpje zie je het op dezelfde plaats, en even verderop weer op die plaats... Dit paard is geen staker, juist een dienaar.. Maar ik vind niet dat ik mijzelf moet verantwoorden, voor mijn eigen rijden. Ik behandel het paard vriendelijk, en beloon goed gedrag, en negeer fout gedrag.... Zolang dit dier na 8 maanden al direct kringkampioen word, en 3e overall van klasse B t/m Z2, klaagt zowel het paard, als ik niet, en kan ik me niet voorstellen dat mijn "benadering" niet goed is.

Jammer genoeg kan Tirza dus blijkbaar ook niet uitleggen wat voor benadering er nu precies fout was.

Misschien had ik hem wel op zijn kop moeten slaan?
Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard.

Oja, en, The reward of a thing well done is to have done it.

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 28 Feb 2010 18:51

TZS, trouwens goed opgemerkt, rechts is inderdaad zijn minder sterke kant, en waar ook meer werk in zit.

Goed van je...

Gebruikers-avatar
TZS
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 20:28

Berichtdoor TZS » 28 Feb 2010 19:40

En mijn complimenten aan jouw BCS. Vind dat je het paard ontzettend netjes en ontspannend rijdt.

Gebruikers-avatar
berlin
BerichtenCOLON 2974

Berichtdoor berlin » 28 Feb 2010 20:17

BCS, jij treft gewoon altijd die slechte jury's..
Of zoek je ze daar op uit 8)

De echte jury's, de echte goede, die zijn zeldzaam..
De hele KNHS juryleden is een vergaarbak..

Snap je dat dan nog niet...

8) :lol:

enige-echte-sita

Berichtdoor enige-echte-sita » 28 Feb 2010 21:58

Maar we krijgen toch in de toekomst een Spanjoolse jury? En dan wordt alles beter 8)

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 01 Mrt 2010 09:21

berlin schreefColonBCS, jij treft gewoon altijd die slechte jury's..

Ja, ik ga altijd naar 1 man's wedstrijden! Dan kun je niet anders dan winnen!

tirza
BerichtenCOLON 8668

Berichtdoor tirza » 01 Mrt 2010 19:23

BCS schreefColon
berlin schreefColonBCS, jij treft gewoon altijd die slechte jury's..

Ja, ik ga altijd naar 1 man's wedstrijden! Dan kun je niet anders dan winnen!

Ik herken dat van mijn dochter, die ging ook altijd naar 1 mans-wedstrijden :lol: behalve in Ermelo, dat was een 2 mans-wedstrijd :lol:

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 02 Mrt 2010 09:21

Volgens mij stond er een vraag naar jouw open.

tirza
BerichtenCOLON 8668

Berichtdoor tirza » 02 Mrt 2010 19:41

BCS schreefColonVolgens mij stond er een vraag naar jouw open.

Volgens mij, kun je die voor jezelf wel beantwoorden als je eventjes nadenkt :lol:

Je moet niet zo hoog van de toren blazen, de fouten die master maakt zijn kleiner dan die van jou. Dat is het enige wat ik er nog over kwijt wil.
En dat bedoelde ik, wel commentaar leveren op een ander, maar zelf niks van het eigen rijden zien.
Moet je ook leren, wordt je slim van 8)

Terug naar