6 Maart 2010 Hengstenkeuring EASP

Data van evenementen of iets dergelijks.
sigrid1182

Re: 6 Maart 2010 Hengstenkeuring EASP

Berichtdoor sigrid1182 » 07 Mrt 2010 19:54

master schreefColon
sigrid1182 schreefColongelukkig kunnen die van jou ook geen GP lopen :shock:

hoef je niet bang voor te zijn, dus :lol:

zou het niet eens willen in de huidige achter de teugel getrek...
zonde van je paard anna42

master, jij houd nogal van stront en donker kleine ruimtes, deze kontkruiperij word wel heel erg triest....... :(

tirza
BerichtenCOLON 8668
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2007 11:44

Berichtdoor tirza » 07 Mrt 2010 19:56

master schreefColon

Anna wacht totdat de FEI-regels weer worden toegepast bij een proef-beoordeling :D
Tenminste dat hoop ik toch wel, in het belang van de paarden.

En dan denk ik, dat de paarden van Anna hoger eindigen dan het huidige "flop-gebeuren" van tegenwoordig.

Ik denk, Sigrid, dat dit niets van doen heeft met "kontkruiperij" :? maar met gewone paardenliefde

Wolfgang
BerichtenCOLON 1946
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2008 16:46
WoonplaatsCOLON Sunny

Berichtdoor Wolfgang » 07 Mrt 2010 19:56

master schreefColon
Wolfgang schreefColon
master schreefColon
Wolfgang schreefColonGoh Master, dan moet je eens wat contacten leggen met wat handelaren. Iemand die zo 10 (!) Grand Prix paarden kan vinden kan echt rijk worden!

10 paarden wel,
nu nog 10 capabele ruiters, dat wordt een probleem :(

Ik ken zo 10 Grand Prix ruiters waar jij een paard naar toe mag brengen wat het vermogen heeft om een goede Grand Prix te lopen. Willen ze nog flink voor betalen ook.

je bedoeld mensen die 'denken' dat ze gp ruiter zijn
maar misschien de paarden die ze aangeboden krijgen kapot rijden? en dus niet geschikt is?
of het te langzaam gaat naar hun zin?
Kkijk wel uit!
ik houd van paarden

Ik bedoel mensen die Grand Prix gereden hebben. Maar volgens mij doe ik hetzelfde bij jou als bij Tirza. Op zoveel dommigheid ga ik niet meer reageren.

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 19:53

Berichtdoor master » 07 Mrt 2010 19:57

sigrid1182 schreefColon
master schreefColon

master, jij houd nogal van stront en donker kleine ruimtes, deze kontkruiperij word wel heel erg triest....... :(

zal het erger vertellen
voor elk paard vind ik het tegenwoordig verschrikkelijk bij het merendeel van de gp ruiters terecht komen..., ben ik dan een paardenkontenkruiper? 8)

sigrid1182

Berichtdoor sigrid1182 » 07 Mrt 2010 19:57

jij hebt ook last van deze paardenliefde, zoals je het zelf noemt tirza?

sigrid1182

Berichtdoor sigrid1182 » 07 Mrt 2010 19:58

master schreefColon
sigrid1182 schreefColon
master schreefColon

zal het erger vertellen
voor elk paard vind ik het tegenwoordig verschrikkelijk bij het merendeel van de gp ruiters terecht komen..., ben ik dan een paardenkontenkruiper? 8)

nou niet in paardenkonten.. :D das nog erger dan ze bij gp ruiter brengen...

tirza
BerichtenCOLON 8668
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2007 11:44

Berichtdoor tirza » 07 Mrt 2010 20:00

sigrid1182 schreefColonjij hebt ook last van deze paardenliefde, zoals je het zelf noemt tirza?

:j

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 07 Mrt 2010 20:04

En daar heb jij het exclusieve patent op. :en
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

sigrid1182

Berichtdoor sigrid1182 » 07 Mrt 2010 20:11

anna42 schreefColon

En daar heb jij het exclusieve patent op. :en

waar staat dat? :( ik vertel ook zoveel leugens ,dus ja, zou t niet meer weten...

.
anna42 schreefColon
sigrid1182 schreefColon
als je iets schrijft over anna....en het is niet waar , of t past hem niet.....dan verwijderd hij het.....

hij reageert hier niet op en zal het wel degelijk gelezen hebben, dus zal t wel waar zijn... :shock:

Jouw rijke fantasie die dikwijls de leugens benaderen, sieren geen enkel forum.

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 07 Mrt 2010 20:20

Daarnaast ben je ook ineens helderziende en kun je al de toekomst van een paard voorspellen.
Met zulke waarzeggers zal het KWPN blij mee zijn. Ze hebben je ongetwijfeld al een contract aangeboden om op elke keuring de toekomstige toppers even te identificeren. Jouw paardenwereldje zit vol met dit soort grootsprekers. Maar als je er even in prikt, lopen ze leeg als een ballon en blijkt de kennis maar marginaal te zijn.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

sigrid1182

Berichtdoor sigrid1182 » 07 Mrt 2010 20:24

whaha....zielig kereltje.... imo gaat dit verhaal

Daarnaast ben je ook ineens helderziende en kun je al de toekomst van een paard voorspellen.
Met zulke waarzeggers zal het easp blij mee zijn. Ze hebben je ongetwijfeld al een contract aangeboden om op elke keuring de toekomstige toppers even te identificeren. Jouw paardenwereldje zit vol met dit soort grootsprekers. Maar als je er even in prikt, lopen ze leeg als een ballon en blijkt de kennis maar marginaal te zijn.

voor jou op....

punt

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 07 Mrt 2010 20:39

Weer nietszeggend als de vorige bijdragen. Probeer je eens wat volwassen te gedragen. Dat zou je zeker sieren.

Gebruikers-avatar
berlin
BerichtenCOLON 2974
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 16:45

Berichtdoor berlin » 07 Mrt 2010 20:49

anna42 schreefColonDaarnaast ben je ook ineens helderziende en kun je al de toekomst van een paard voorspellen.
Met zulke waarzeggers zal het KWPN blij mee zijn. Ze hebben je ongetwijfeld al een contract aangeboden om op elke keuring de toekomstige toppers even te identificeren. Jouw paardenwereldje zit vol met dit soort grootsprekers. Maar als je er even in prikt, lopen ze leeg als een ballon en blijkt de kennis maar marginaal te zijn.

Daarvoor verwijs ik je graag naar Master! ;-)
Roddel maar, praat maar, maak mijn naam bekend! Laat iedereen maar zien dat je 100% fan van mij bent!

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209

Berichtdoor master » 07 Mrt 2010 21:03

berlin schreefColon
anna42 schreefColonDaarnaast ben je ook ineens helderziende en kun je al de toekomst van een paard voorspellen.

Daarvoor verwijs ik je graag naar Master! ;-)

wordt lastig, ik ben geen waarzegger of helderziende (althans de toekomst kan je niet voorspellen...., die kan altijd veranderen door eigen (onbewuste) keus.
Ik kijk alleen in het NU

willem waterpomptang
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 16:13

Berichtdoor willem waterpomptang » 07 Mrt 2010 21:58

je zegt anders wel 10 Gp paarden te kunnen vinden

willem waterpomptang
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 16:13

Berichtdoor willem waterpomptang » 07 Mrt 2010 22:00

sigrid1182 schreefColon
master schreefColon

ik denk dat Master nog graag een hengst goed gekeurd wil krijgen, en dat is altijd makkelijker als je tot je elleboog in de jury zit.

Gebruikers-avatar
berlin
BerichtenCOLON 2974
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 16:45

Berichtdoor berlin » 07 Mrt 2010 22:16

uteraard kan je je andalusier vast wel aanbieden bij het easp.
Ze schrijven ook frederiksborgers in.
Roddel maar, praat maar, maak mijn naam bekend! Laat iedereen maar zien dat je 100% fan van mij bent!

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2007 11:57

Berichtdoor Amaze » 07 Mrt 2010 22:31

berlin schreefColonuteraard kan je je andalusier vast wel aanbieden bij het easp.
Ze schrijven ook frederiksborgers in.

Ja , je moet wat als je leden wilt werven ! :mrgreen:

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 07 Mrt 2010 23:29

Gelukkig kijk jij wat verder dan de gemiddelde paardenneus lang is en biedt een Frederiksborger meer perspectief dan een veelzijdig rijpaard dan een moderne KWPNer. :D

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209

Berichtdoor master » 07 Mrt 2010 23:32

willem waterpomptang schreefColon
sigrid1182 schreefColon
master schreefColon

ik denk dat Master nog graag een hengst goed gekeurd wil krijgen, en dat is altijd makkelijker als je tot je elleboog in de jury zit.

nee hoor...
met die van mij mag ik allang dekken .......overigens spaans PRE stamboek
dus zie je dat ik absoluut geen belang heb, in beide stamboeken hier ter discussie.
kzal nooi meer aan een kwpn beginnen..., kwestie van smaak 8)

vestasiana
BerichtenCOLON 2214
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 14:47

Berichtdoor vestasiana » 07 Mrt 2010 23:36

Dat is net als dat ik in de aard van de zaak eigenlijk een friezengek ben, maar ik zal "gewone" paarden nooit minder vinden, ze zijn anders, en friezen zijn nu eenmaal eigenlijk toch mijn grootste liefde, ondanks de vele mindere punten die ze toch hebben.

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 08 Mrt 2010 00:07

sigrid1182 schreefColon
master schreefColon

Wat je ben weer vulgair en goedkoop.

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Midden Nederland

Berichtdoor senja » 08 Mrt 2010 03:51

Tjonge Tjonge wat een kleuterklas in een achterstandswijk is het hier. Ik dacht dat het niveau iets hoger was.

Het EASP heeft zijn goede dingen maar het KWPN heeft dat zeker ook. Dat afgekraak van stamboeken en degelijke is zo kindrachtig dat ik er eigenlijk geen woorden meer aan vuil wil maken. Doe is ff normaal met zijn alle zeg dat is toch geen discussie Ik wordt opgebeld of ze mekaar op het forum binnekort afspreken in een weiland en mekaar gaan afslachten stelletje kleine kinderen. Het is toch gods geklaagd dat jullie niet eens ff relativeren en mekaar in elkaars waarden laten.

Het is werkelijk om van de :r

Ik heb bij de keuring best wel wat puntjes van kritiek maar dat heb ik bij het KWPN net zo goed. Maar we doen toch met zijn alle ons stinkende best om een goed paard te fokken laten we ons dan daar mee bezig houden dan om te doen wie het slimste jongetje/meisje van de klas is.

Het KWPN is niet zaligmakend en zo ook het EASP niet ik heb en leuke dag gehad bij de hengsten keuring en dat heb ik ook gehad bij de hengstenkeuring van het KWPN. Ik heb bij het EASP met een fokker zitten praten die in mijn ogen een zeer goede visie had op zijn sportstal. Toevallig zat daar ook een gekeurde EASP hengst bij en dat was een prima paard. We hebben elkaars filosofie een beetje uitgewisseld en kwamen tot vrijwel dezelfde conclusie. Kortom een zeer leuke en goede dag waar ik meer dan genoeg profijt van heb gehad.

Iedereen een goede fok toegewenst ik ga nu slapen.

vestasiana
BerichtenCOLON 2214
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 14:47

Berichtdoor vestasiana » 08 Mrt 2010 09:15

Dat men hier paarden van anderen die niet van eenzelfde mening zijn afbrandt is ronduit belachelijk,
Er zijn zoveel verschillende types, en elk type heeft zijn voors en tegens, de ene alleen wat meer als de ander.
Het is natuurlijk helemaal onzin om wat bij het clubje mensen hoort wat jou wel bevalt, om die paarden ten alle tijde in alle opzichten goed vindt.
Gewoon de min en plus punten tegen elkaar afstrepen, zonder vooroordeel is wel de manier waar je de meeste kennis van opdoet.
Objectief observeren, in exterieur, beweging en gebruik, dat is ook gewoon het leukste.

Zo is het met elk ras, of je nu een fries, kwpner, andalusieër, groninger,gelders, haflinger, fjord, en noem maar op, ze zijn niet te vergelijken, hebben allemaal hun voor en tegens, en het is maar net waar je het meest van gecharmeerd bent, maar om nu te zeggen dat het ene paard goed is en het andere niet, dat vind ik wel wat erg beperkt.

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209

Berichtdoor master » 08 Mrt 2010 09:29

ik begrijp het wel hoe anna het bedoeld.

het gaat meer om het afdwalen van hoe een paard nu eigenlijk harmonieus beweegt.

je ziet in alle rassen dat er in hun fokbeleid steeds minder gelet wordt op de harmonieusheid vd beweging en veelal voor uiterlijk en wat de ruiter wil.
je ziet dit in elk ras terugkomen, en in de fries/andalusier/andere rassen....
in de pre is er een tijdje een stroming geweest een langer dressuurmatig gefokter paard neer te zetten. Het hele beeld andalusier valt van mij dan weg...,en vind het zonder van het oeroude ras. (ook het op kleurfok verhaal in de pre, ging vaak ten koste van karakter en beweging en type, maar bracht meer geld op)
gelukkig hebben de meeste spaanse fokkers dit tijdig gezien en gaan weer terug naar het oude type, lenig, fijn intelligent karakter en de kleur gaat hen minder uitmaken.
tijdens de keuring van de pre, (hier in nederland) is het al afhankelijk van de spaanse keurmeesters en hun voorkeur. We hebben een jaar gehad dat hij de dressuur lange paarden als winnaar zag. maar dit was dit jaar weer anders.
Gelukkig worden er veel pre's goedgekeurd als dekhengst, zodat je het ras sterk houd door de weinig lijn en inteelt , waarin de mensen zelf een keuze kunnen maken met wel dier te dekken. daarin zie je, dat in een mindere combinatie (wat wij mensen zien) de mooiste paarden kunnen komen.
heel bijzonder.....
mijn tip voor het nederlandse fokbeleid...., neem meer hengsten op in je stamboek om je ras niet te verzieken met teveel eenzijdig bloed. Let daarin op de maten van de bouw. (ook het vierkantje)
doen ze in spanje ook..

Terug naar