Hengst voor groninger merrie

Jessica7
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 13:02

Hengst voor groninger merrie

Berichtdoor Jessica7 » 29 Mei 2015 14:42

Vier jaar geleden plaatste ik hier een bericht omdat ik mijn eigen merrie wilde laten dekken. Helaas moest ik haar toen in laten slapen. Nu heb ik de mogelijkheid om een veulen te fokken uit een dochter van haar. De merrie is niet van mij, ik rijd met haar, maar de eigenaar denkt erover na. Ze is wel 14 jaar en nog geen veulens gehad maar het kan ook goed gaan en ik vind het het proberen zeker waard omdat het voor mij veel waarde heeft. Bovendien krijg je zo'n kans niet snel.

De merrie; Martine (Alderik x Farao x Bascal) Ze is 1.60 hoog en heeft een vrij korte rug. Haar beweging is niet optimaal en heeft een stijle stand achter. Haar hoofd is niet heel sprekend en dit zijn de belangrijkste punten die ik wil verbeteren. Dus hoger op de benen, langgelijnder, langere hals, sprekender hoofd. Meer souplesse en ze is een heethoofd dus een rustiger karakter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hengst die ik geschikt voor haar acht is Macho Polo (Gerlinus x Onno S x Loek) Is 1.68, hoger op de benen, mooie sterke langere bovenlijn en heel veel beweging. Ook een topkarakter

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de match op papier. Ik ben erg fan van Farn, en deze komt in beide paarden voor. Verder heeft de merrie Loek in de vaderlijn en Farn in de moederlijn en Macho Polo heeft dat andersom. Is dit lijnkruisen en komt dit wel ten goede?

http://www.sporthorse-data.com/dbtestma ... d=10922390

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Re: Hengst voor groninger merrie

Berichtdoor anna42 » 16 Aug 2015 17:53

Zeer goed paard en een goede combi. De input van Farn van beide kanten geeft net iets meer Arabische expressie en bevestigt het goede evenwichtsmodel. Kun je ook bij het EASP laten inschrijven.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Terug naar