Fokadvies voor voorl keur L esprit x Boreas

Gebruikers-avatar
Viennanova
BerichtenCOLON 3463
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2004 14:56

Fokadvies voor voorl keur L esprit x Boreas

Berichtdoor Viennanova » 26 Dec 2011 18:37

Hoi,

Hulp gezocht met de hengstenkeuze voor Doralda (voorl. keur). Ze is deze zomer naar de keuring geweest, waar ze voorl. keur is geworden (opgenomen met 75 exterieur, 75 springen, 70 stap, 80 draf, 75 galop). Stam is laatrijp, ze is gemeten op 1.64. Inmiddels is ze zadelmak, zal in het voorjaar IBOP gaan lopen.

http://www.melissen.nl/nl/photos/search ... r=&x=0&y=0
http://www.melissen.nl/nl/photos/search ... r=&x=0&y=0

Graag een KWPN ggk hengst, richting springen, die de beweging niet afbreekt. Halslengte bewaren, iets langer voorbeen, rollende galop, braaf karakter. Deze stam geeft een tikje brutale, maar wel eerlijke paarden.

http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=333875

Andere halfbroers en -zussen zijn Laralda Elite v. Palfrenier, Orkoss ster v.Koss, Aralda Elite v. Koss, Renegade ster v. Kennedy.

Er zijn al wat namen in de groep gegooid, maar ben benieuwd waar jullie mee komen.

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Midden Nederland

Re: Fokadvies voor voorl keur L esprit x Boreas

Berichtdoor senja » 26 Dec 2011 22:06

Numero Uno is wel aardig zeker omdat die ook vergroot. Alleen zijn karakter kan soms wel een lastig zijn maar het zijn wel werkers met goede beweging.

Lancelot: fokt grote paarden maar wel rekening houden met de rug die kan vrij kort zijn. Vergroot wel maar zijn slow growers dus niet verwachten dat die over drie jaar op de keuring op en top is.

Arthos R vind ik de mooiste keuze. Geeft prachtige bloederige veulens en kan het Arabische bloed goed combineren. Ik heb een bloed gefokt veulen van deze wat nader bekeken en echt geweldig. Hij blijft maat doorgeven zelfs op een merrie die zeer bloederig is en klein fokt. Daarbij vind ik de Roelofslijn in dit paard geweldig gefokt en betaalbaar.

LJB
BerichtenCOLON 1078
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2007 15:51

Berichtdoor LJB » 27 Dec 2011 09:28

senja schreefColonNumero Uno is wel aardig zeker omdat die ook vergroot.

????

Gebruikers-avatar
Viennanova
BerichtenCOLON 3463
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2004 14:56

Berichtdoor Viennanova » 27 Dec 2011 09:35

NU vergroot niet volgens mij.....alhoewel ik een goed gevoel heb bij Warrant. Ook omdat hij halfbroers-en zussen heeft v.Lux, dus dat bloed combineert blijkbaar goed met de stam van Warrant.

Arthos R is hier al eerder gebruikt, kwam een super edel en bloederig veulentje uit, uit een Niveau x Purioso.

Verstijnen
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2011 16:17

Berichtdoor Verstijnen » 27 Dec 2011 10:57

senja schreefColonNumero Uno is wel aardig zeker omdat die ook vergroot. Alleen zijn karakter kan soms wel een lastig zijn maar het zijn wel werkers met goede beweging.

Lancelot: fokt grote paarden maar wel rekening houden met de rug die kan vrij kort zijn. Vergroot wel maar zijn slow growers dus niet verwachten dat die over drie jaar op de keuring op en top is.

Arthos R vind ik de mooiste keuze. Geeft prachtige bloederige veulens en kan het Arabische bloed goed combineren. Ik heb een bloed gefokt veulen van deze wat nader bekeken en echt geweldig. Hij blijft maat doorgeven zelfs op een merrie die zeer bloederig is en klein fokt. Daarbij vind ik de Roelofslijn in dit paard geweldig gefokt en betaalbaar.

Numero Uno geeft vaker kleintjes dan dat hij vergroot.
Lancelot mag je voor oppassen voor het karakter, al een heel stel moeilijke paarden van gezien.

Ik ben benieuwd wat Arthos gaat geven voor de sport. De veulens zijn iniedrgeval positief

lami
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2004 13:31

Berichtdoor lami » 04 Jan 2012 13:23

Verstijnen schreefColon
senja schreefColonNumero Uno is wel aardig zeker omdat die ook vergroot. Alleen zijn karakter kan soms wel een lastig zijn maar het zijn wel werkers met goede beweging.

Numero Uno geeft vaker kleintjes dan dat hij vergroot.
Lancelot mag je voor oppassen voor het karakter, al een heel stel moeilijke paarden van gezien.

Ik ben benieuwd wat Arthos gaat geven voor de sport. De veulens zijn iniedrgeval positief

100% eens met deze post!

Terug naar