Veulens en verdere ontwikkkeling

Balagur
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2011 11:00

Veulens en verdere ontwikkkeling

Berichtdoor Balagur » 11 Apr 2011 09:07

Afbeelding[/quote]

Wat een mooi veulen zeg. Zo zie je er niet veel. Is die van jou Anna en wat is de verdere afstamming?[/quote]

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Re: Veulens en verdere ontwikkkeling

Berichtdoor anna42 » 11 Apr 2011 14:35

Afbeelding

Nee, zij is niet mijn eigendom. Genesis x Bugatti x Voltreffer x Olglio xx x Bajar ShA x Hansakapitän. Ik heb wel de volle broer van dezelfde fokker gekocht.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Balagur
BerichtenCOLON 294

Berichtdoor Balagur » 12 Apr 2011 08:06

Ik heb op dit moment geen plek maar anders mag de fokker deze bij mij wel brengen. Toppie :duim: Ziet de volle broer er net zo uit?

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 12 Apr 2011 20:13

De volle broer als veulen.

Afbeelding

Als jaarling.

Afbeelding

Afbeelding
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Berichtdoor Sizzle » 12 Apr 2011 20:50

Hoe ziet de merrie er nu uit? Die is toch ouder dan de hengst of vergis ik me?

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 12 Apr 2011 21:07

De merrie is nu een jaar en de hengst twee.

Gebruikers-avatar
A.de.V
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2011 13:06

Berichtdoor A.de.V » 12 Apr 2011 21:10

Jaarling en veulen lijken strak in de rug en kort in schoudervrijheid.

Sizzle
BerichtenCOLON 4907

Berichtdoor Sizzle » 12 Apr 2011 21:38

A.de.V schreefColonJaarling en veulen lijken strak in de rug en kort in schoudervrijheid.

Vind ik ook, ze zijn naar mijn smaak te beknopt. De hengst spreekt me wel wat meer aan dan de merrie. Het arabische bloed is bij beide zeer goed zichtbaar vind ik en persoonlijk vind ik het teveel zelfs, maar voor de fokker was dat neem ik aan ook de bedoeling.

Balagur
BerichtenCOLON 294

Berichtdoor Balagur » 13 Apr 2011 08:11

Afbeelding

Deze mag je ook wel brengen hoor. :j
Het valt mij op dat ze zo sterk op elkaar lijken en dat lijkt me niet zo toevallig. In het type en gangen steken ze ver boven het gemiddelde uit. Beide gaan prachtig in balans. Daar kun je als ruiter wat mee.

Jaarling en veulen lijken strak in de rug en kort in schoudervrijheid

Als je dit te strak in de rug noemt dan zal je dit ongetwijfeld ergens op baseren. Er moet dus een vastgelegd ideaal beeld zijn. Wil je voor mij eens haarfijn uit de doeken doen hoe dat er uit ziet en waarom het ideale plaatje zo in elkaar moet zitten.

En hoe zie je aan deze beweging dat de schoudervrijheid kort is? Wat moet ik mij bij een lange schoudervrijheid voorstellen? Hoe ziet dat er uit en waarom moet de schoudervrijheid lang zijn?

chayenne
BerichtenCOLON 317
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2008 17:00

Berichtdoor chayenne » 13 Apr 2011 09:06

waarom zijn ze volgens jouw mening beknopt? maw wat is beknopt, wat is de definitie van beknopt?

Gebruikers-avatar
A.de.V
BerichtenCOLON 193

Berichtdoor A.de.V » 13 Apr 2011 13:02

Balagur schreefColonAls je dit te strak in de rug noemt dan zal je dit ongetwijfeld ergens op baseren. Er moet dus een vastgelegd ideaal beeld zijn. Wil je voor mij eens haarfijn uit de doeken doen hoe dat er uit ziet en waarom het ideale plaatje zo in elkaar moet zitten.

En hoe zie je aan deze beweging dat de schoudervrijheid kort is? Wat moet ik mij bij een lange schoudervrijheid voorstellen? Hoe ziet dat er uit en waarom moet de schoudervrijheid lang zijn?

Achterbenen maken meer ruimte aan bovenzijde dan voorbenen. (behalve bij de draffoto van de jaarling, maar die beweegt op dat moment helemaal niet naar voren)
Lendenpartij is strak.

Wanneer heb jij voor het laatst op een rijpaard gereden?

LJB
BerichtenCOLON 1078
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2007 15:51

Berichtdoor LJB » 13 Apr 2011 15:04

A.de.V schreefColon
Balagur schreefColonAls je dit te strak in de rug noemt dan zal je dit ongetwijfeld ergens op baseren. Er moet dus een vastgelegd ideaal beeld zijn. Wil je voor mij eens haarfijn uit de doeken doen hoe dat er uit ziet en waarom het ideale plaatje zo in elkaar moet zitten.

Achterbenen maken meer ruimte aan bovenzijde dan voorbenen. (behalve bij de draffoto van de jaarling, maar die beweegt op dat moment helemaal niet naar voren)
Lendenpartij is strak.

Wanneer heb jij voor het laatst op een rijpaard gereden?

Hier snap ik helemaal niets van...

Gebruikers-avatar
A.de.V
BerichtenCOLON 193

Berichtdoor A.de.V » 13 Apr 2011 15:36

Van terzijde gezien moet de driehoek die tussen de schenkels te zien is, gelijk zijn aan de driehoek die tussen de onderarmen te zien is.
Geen gelijke driehoeken betekent geen gelijke passen. Foto's die enigszins scheef zijn genomen, vertekenen de ruimte die er onder een paard/veulen is waar te nemen.
(voor benaming lichaamsdelen paard, zie: http://www.stareclipse.com/paarden/anatom7.gif )

Snap je het nu wat beter?

Sizzle
BerichtenCOLON 4907

Berichtdoor Sizzle » 13 Apr 2011 19:39

chayenne schreefColonwaarom zijn ze volgens jouw mening beknopt? maw wat is beknopt, wat is de definitie van beknopt?

Zoek maar even naar mijn merrie veulen dan weet je waarom dit niet zo mijn type is. Ik heb een zwak voor lengte.

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 13 Apr 2011 19:47

Zwak hebben voor is geen definitie.

Sizzle
BerichtenCOLON 4907

Berichtdoor Sizzle » 13 Apr 2011 19:50

anna42 schreefColonZwak hebben voor is geen definitie.

En waarom niet? Ik vind dat prettiger om mee te werken en prettig om naar te kijken.
Jouw balans model is net zo goed gebaseerd op wat jij goed vind, ook al roep je 100x dat het de enige waarheid is. Ik heb een ander fokdoel voor ogen en mijn junior voldoet daar behoorlijk aan. Ik vind bovenstaande dieren knappe dieren, maar bij mij gaat het bloed er niet sneller van stromen: te veel arabische opdruk met dito bewegingsvorm gebaseerd op deze foto's.
Laatst gewijzigd door 1 op Sizzle, in totaal 13 keer gewijzigd.

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 13 Apr 2011 20:01

Sizzle schreefColon
anna42 schreefColonZwak hebben voor is geen definitie.

En waarom niet? Ik vind dat prettiger om mee te werken en prettig om naar te kijken.
Jouw balans model is net zo goed gebaseerd op wat jij goed vind, ook al roep je 100x dat het de enige waarheid is. Ik heb een ander fokdoel voor ogen en mijn junior voldoet daar behoorlijk aan. Ik vind bovenstaande dieren knappe dieren, maar bij mij gaat het bloed er niet sneller van stromen: te veel arabische opdruk met dito bewegingsvorm gebaseerd op deze foto's.

Je draait weer om de vraag heen.

Dat jouw voorkeur uitgaat naar op de koplopende paarden heb je al vaak genoeg geventileerd en is bekend. Bij deze paarden gaat het om de balans in de beweging en als je die FEI voorwaarde en schoonheid niet herkent, is dat jouw zaak.

agretron
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 17:25

Berichtdoor agretron » 13 Apr 2011 20:14

Als jullie de veulens zo bekijken naar welk van de twee gaat dan de voorkeur uit?
Ik zou voor het merrieveulen gaan.

Sizzle
BerichtenCOLON 4907

Berichtdoor Sizzle » 13 Apr 2011 20:22

De hengst.

En ja anna dat ik inderdaad mijn zaak net als jouw ideaal jouw zaak is.

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2007 13:34
WoonplaatsCOLON Blankenham
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 13 Apr 2011 20:28

agretron schreefColonAls jullie de veulens zo bekijken naar welk van de twee gaat dan de voorkeur uit?
Ik zou voor het merrieveulen gaan.

Ik ook voor de merrie. Maar het zijn zeker 2 knappe dieren.

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 13 Apr 2011 20:35

Sizzle schreefColonDe hengst.

En ja anna dat ik inderdaad mijn zaak net als jouw ideaal jouw zaak is.

Met dit verschil dat mijn ideaal in de FEI reglementen is vastgelegd en die van jou niet.

Balagur
BerichtenCOLON 294

Berichtdoor Balagur » 13 Apr 2011 20:44

A.de.V schreefColon
anna42 schreefColon
Geen gelijke driehoeken betekent geen gelijke passen

Ongelijke passen van het diagonale voor -en achterbeen bestaan niet. Je leutert maar wat aan. Jouw kennis van het bewegingsproces is nul komma nul.

Wat een rare manier van reageren....
Ga jij vaker zo kort door de bocht?

Daarnaast, je hebt nog ongelijk ook :D
Er bestaat wel degelijk verschil in passen voor en passen achter.
Of maakt deze dan wel gelijke passen?
Afbeelding

anna42 schreefColonBij deze paarden gaat het om de balans in de beweging en als je die FEI voorwaarde en schoonheid niet herkent, is dat jouw zaak.

Ehm... in de B beginnen ze bij voorwaarts-neerwaarts.
Dikke kans dat deze strakke veulentjes met weinig buiging daar al zullen stranden.

Als je dit te strak in de rug noemt dan zal je dit ongetwijfeld ergens op baseren. Er moet dus een vastgelegd ideaal beeld zijn. Wil je voor mij eens haarfijn uit de doeken doen hoe dat er uit ziet en waarom het ideale plaatje zo in elkaar moet zitten.

Dikke kans dat je hier geen antwoord op weet.

Gebruikers-avatar
A.de.V
BerichtenCOLON 193

Berichtdoor A.de.V » 13 Apr 2011 20:48

anna42 schreefColonHet tegenovergesteld van strak is slap.
Laat jij maar eens zien hoe jouw slappe veulens bewegen en welke verwachting je daaraan ontleent.

Wie zegt dat ik slappe veulens heb? Wie zegt eigenlijk überhaupt dat ik veulens heb? Waar haal je die wijsheid vandaan?
Overigens, in paardenland heet het tegenovergestelde van strak nog altijd week.

Gebruikers-avatar
A.de.V
BerichtenCOLON 193

Berichtdoor A.de.V » 13 Apr 2011 20:51

Waarmee?

Sizzle
BerichtenCOLON 4907

Berichtdoor Sizzle » 13 Apr 2011 20:52

Anna: Zolang jij met je fei regels tevreden bent lijkt me dat prima, dat ben ik ook. In tegenstelling tot jij rij ik ook zelf en weet wat ik prettig vind dat vind om mee te werken, misschien dat het anders is als je toeschouwer bent (?)

Maar blijkbaar wordt een andere mening weer eens als zonde tegen de dressuur bestempeld. Nogmaals: ik vind het knappe veulens en ik snap echt wel dat je trots bent gezien je arabische doel. Je doel is met zo'n veulen bereikt en dat is mooi, maar aan mij zou je geen koper hebben, ik zoek wat anders zoals het type vosmerrie van ungarn. Je laat toch over wat jaren foto's zien van je schimmel die lichtvoetig de fei met open mond achter laat?

Terug naar