Hengst voor Darlington x Cabochon

mvanstek
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2007 23:20
CONTACTCOLON

Re: Hengst voor Darlington x Cabochon

Berichtdoor mvanstek » 13 Jan 2011 23:39

muilwijk-horses schreefColon
leonora2 schreefColonBij Lasso ziet ik dat niet zo
maar For compliment heeft toch wel een iets lang AB
of zie ik dat nu zo verkeerd
wel een mooie voorkant

Als een KWPN-er met dit achterbeen ter sprake zou komen wordt ie afgebrand!
Maar ja, nu is het een Duitser en dan mag het.
Ik vind het verder overigens wel een mooie hengst, maar denk net als jij dat de merrie zelf wel een extra achterbeen moet hebben.

Haha! Dat is ook de arrogantie van de Hollanders... noem mij een reeks KWPN dressuurhengsten met het ideale achterbeen... Het voorbeen weten we wel te vinden :( Door de bank genomen vind ik de betere (!) Duitse paarden toch gemakkelijker te bewerken dan de strakke, hectische KWPN-ers die hier als de betere worden betiteld. Maar das gewoon mijn mening.
Je hebt absoluut gelijk dat ik niet veel in te leveren heb op achterbenen bij mijn merrie... Ik heb nog zes weken... zucht
Laatst gewijzigd door 1 op mvanstek, in totaal 13 keer gewijzigd.

mvanstek
BerichtenCOLON 116
CONTACTCOLON

Berichtdoor mvanstek » 13 Jan 2011 23:42

Anna, heel erg veel dank voor je post! Daar heb ik wat aan.
Vind Romadour en Werther trouwens wel twee fantastisch mooi en goed gebouwde paarden, niet dan?!

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2007 11:57

Berichtdoor Amaze » 14 Jan 2011 10:19

Nu ben ik benieuwd wat je met de ''uitleg''van Anna gaat doen. :)

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187

Berichtdoor Amaze » 14 Jan 2011 10:41

Ungarn schreefColonIeder zijn liefhebberij.

Afbeelding

Afbeelding
Poleggio-Polytraum

Afbeelding

Ik blijf hem aantrekkelijk vinden ..
Afbeelding

http://www.domselshof.de/NeueSeite/DomH ... ew_jpg.htm
Heb je behalve Princessinoff nog meer nakomelingen van hem Ungarn ?
Welk stamboek is hij geregistreed ,en worden ze gerontgend ?

Ungarn
BerichtenCOLON 11145
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 06:29

Berichtdoor Ungarn » 14 Jan 2011 11:28

Amaze schreefColon[http://www.domselshof.de/NeueSeite/DomHengst10/poleggio/Diashow/Seiten/Poleggio_Bew_jpg.htm
Heb je behalve Princessinoff nog meer nakomelingen van hem Ungarn ?
Welk stamboek is hij geregistreed ,en worden ze gerontgend ?

Is een NRW-premiehengst..( Westfalen-Rheinland ) Rontgen eisen liggen hoger dan bij het KWPN (rug wordt meegenomen)
Ik heb er 3 stuks van, 2 tweejarige hengsten en boven genoemde.
De hengst wordt op dit moment klaar gemaakt voor het Bundeschampionat.
Dit station doet alles langzamer met hun dieren, vandaar dat je er weinig van ziet aan een hoop tam-tam.
Sperma kun je zo ophalen of je brengt je merrie er naar toe.en hij hij heeft zeeeeer goed sperma !!
.
Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187

Berichtdoor Amaze » 14 Jan 2011 11:40

Ungarn schreefColon

Is een NRW-premiehengst..( Westfalen-Rheinland ) Rontgen eisen liggen hoger dan bij het KWPN (rug wordt meegenomen)
Ik heb er 3 stuks van, 2 tweejarige hengsten en boven genoemde.
De hengst wordt op dit moment klaar gemaakt voor het Bundeschampionat.
Dit station doet alles langzamer met hun dieren, vandaar dat je er weinig van ziet aan een hoop tam-tam.
Sperma kun je zo ophalen of je brengt je merrie er naar toe.en hij hij heeft zeeeeer goed sperma !!

IK had op You tube ze gevonden :j

Ik heb even op Google earth gekeken ,is voor mij 70 km.

Ungarn
BerichtenCOLON 11145
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 06:29

Berichtdoor Ungarn » 14 Jan 2011 11:46

Dat is zo te doen..Ben zo vaak naar Norel gereden. 120 km.
Je krijgt voldoende sperma mee (vaak 2 spuiten vol ). en laat het in Varseveld ins. of je DA.
.
Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 14 Jan 2011 13:26

Als een KWPN-er met dit achterbeen ter sprake zou komen wordt ie afgebrand!

Leonara constateert dit terecht en brandt daarmee noch deze Duitse hengst noch de KWPN-hengsten af die dezelfde afwijking tonen. Van belang is te weten waar het genetisch vandaan komt en hoe deze agfewijking in een combinatie mogelijk geëlimineerd kan worden.

Ik vind het verder overigens wel een mooie hengst, maar denk net als jij dat de merrie zelf wel een extra achterbeen moet hebben

Ik denk dat het zogenaamde extra achterbeen, dat tot dragen kan komen, veel meer met het model en de verhoudingen van doen heeft.

Als je de moeite had genomen dit topic wel te lezen, was je wellicht tot dezelfde conclusie gekomen.
Snap je het nou Dees??
Ik vind het teveel post om door te spitten...

viewtopic.php?f=33&t=13212&start=25
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Gebruikers-avatar
muilwijk-horses
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2006 22:22
CONTACTCOLON

Berichtdoor muilwijk-horses » 15 Jan 2011 00:06

Vast!

Nee, Leonore brandt nooit een paard af, dat doe jij alleen maar vooral als het KWPN-ers zijn.
En aangezien dit een Duitser is met een matig achterbeen wordt hem dat vergeven.
Maar goed, ieder z'n mening toch?
Stal Muilwijk, hèt adres voor apart gefokte dressuurpaarden

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 15 Jan 2011 18:20

muilwijk-horses schreefColonVast!

Nee, Leonore brandt nooit een paard af, dat doe jij alleen maar vooral als het KWPN-ers zijn.En aangezien dit een Duitser is met een matig achterbeen wordt hem dat vergeven.
Maar goed, ieder z'n mening toch?

Van dat minderwaardigheidscomplex kan ik je niet afhelpen. Dat zul je zelf moeten doen.

De vraag is echter of For Compliment werkelijk een lang achterbeen heeft. Die vraag valt eenvoudig na te gaan door te meten.

Als we een horizontale lijn door het midden van de voorknie naar het spronggewricht trekken dan moet het verschil boven de gele lijn naar de hak even groot zijn als de afstand onder de horizontale gele lijn die over de schoft en de croupe wordt getrokken. Dat stuk moet de achterhand immers dalen om de rug in de beweging horizontaal en de daarmee de romp stabiel te maken en tegelijkertijd staan bij een gedaalde achterhand de gewrichten van de diagonale benen nu op een gelijke hoogte van de grond. En dat is voor de balans weer absoluut noodzakelijk!!!

For Compliment
Afbeelding

We zien dus dat de "rode afstand" nagenoeg gelijk is. Van een lang achterbeen is dus geen sprake. Wat echter wel zichtbaar wordt, is dat de pijp van het voorbeen wel iets lang en qua verhouding niet voldoet aan de verdeling 3/5 onderarm en 2/5 pijpbeen. De onderarm is dus wat te kort en het pijbeen is wat te lang.

Als dit soort afwijkingen zich voordoen, is het van belang te kijken of het fundament voldoende fors is om het surplus aan lengte te kunnen compenseren. Ik heb bewust ook Racker van 1919 in de eerdere fotoanalyse opgenomen omdat hij en For Compliment qua model buitengewoon veel overeenkomsten tonen.

Racker
Afbeelding

For Compliment
Afbeelding

De verschillen zitten voornamelijk is een wat korter pijpbeen en een langere broekspier bij Racker. Die korte broekspier doet dus optisch het achterbeen bij For Copliment wat lang lijken. Terwijl dit achterbeen, integenstelling tot de meeste paarden die wel een lang achterbeen hebben, recht onder de massa staat en dat vertekent het optische beeld bij For Compliment nog meer. Racker staat echter met zijn iets schuinere schouder en langere croupe ook over meer bodem, heeft daarbij een diepere romp met meer ronding en daardoor is de ook de bovenlijn wat vloeiender gewelfd.

Dat het model evenwichtig in elkaar zit, bewijst ook de beschrijving die Rau over Racker heeft gemaakt.

"Er is ein lebensprühender, bildschöner, harmonischer Hengst, trocken, edel und feurig wie ein Araber und gutmütig wie ein Holsteiner, dabei von enormer Hengstigkeit, im Trabe direct imponierend. An Höhe und Schwung der Gänge konnte sich kein anderes Pferd der Ausstellung messen. Solches Gangwerk müsste heute, wo ein schöner Gang soviel wert ist, hoch angerechnet werden".
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Elen
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2008 09:25

Berichtdoor Elen » 17 Jan 2011 13:07

Blijkbaar ook bij Schockemöhle beschikbaar!

http://www.schockemoehle.com/deckstatio ... da2db27fb0

Gebruikers-avatar
muilwijk-horses
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2006 22:22
CONTACTCOLON

Berichtdoor muilwijk-horses » 17 Jan 2011 22:48

Van dat minderwaardigheidscomplex kan ik je niet afhelpen. Dat zul je zelf moeten doen.

:]
Stal Muilwijk, hèt adres voor apart gefokte dressuurpaarden

mvanstek
BerichtenCOLON 116
CONTACTCOLON

Berichtdoor mvanstek » 29 Jan 2011 23:30

Ik heb Alexandro P toegevoegd aan m'n shortlist...

mvanstek
BerichtenCOLON 116
CONTACTCOLON

Berichtdoor mvanstek » 30 Jan 2011 00:39

mvanstek schreefColonIk heb Alexandro P toegevoegd aan m'n shortlist...

Shortlist:
Lissaro vd Helle
Alexandro P
Lord Loxley
Apache

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187

Berichtdoor Amaze » 30 Jan 2011 12:46

Waarom Apache Mvs ? :-k

mvanstek
BerichtenCOLON 116
CONTACTCOLON

Berichtdoor mvanstek » 31 Jan 2011 10:59

Amaze schreefColonWaarom Apache Mvs ? :-k

Commercie...

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 31 Jan 2011 11:10

Commercie...
Die is over 5 of 6 jaar, als het paard een beetje van zijn werkelijke aanleg kan laten zien, al weer heel anders.

Een zestal jaren geleden stonden de Jet Sets en de Juniors aan de top van het commerciële lijstje. Nu zijn ze aan de straatstenen praktisch niet te slijten.

Evenwicht is tijdloos.

leonora2
BerichtenCOLON 2159
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 08:24
WoonplaatsCOLON nijmegen
CONTACTCOLON

Berichtdoor leonora2 » 31 Jan 2011 11:13

er lopen volgens mij nogal wat JetSet op hoger niveau in de dressuursport toch?

wat ik er hier in de regio van merk, is dat JetSet ongelooflijk fijne en veelzijdige amateurpaarden
heeft gegeven en dat is mijn ogen een pré.
Remmen is angst! Vaart is alles!
Soms is mijn glas halfleeg, maar meestal halfvol, en er zit in ieder geval altijd wat in!
Fan van het KWPN!

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 31 Jan 2011 11:14

De commercie pretendeert heel iets anders.

leonora2
BerichtenCOLON 2159
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 08:24
WoonplaatsCOLON nijmegen
CONTACTCOLON

Berichtdoor leonora2 » 31 Jan 2011 11:15

dat doet niets aan die speciale kwaliteit van JetSet af!
Remmen is angst! Vaart is alles!
Soms is mijn glas halfleeg, maar meestal halfvol, en er zit in ieder geval altijd wat in!
Fan van het KWPN!

mvanstek
BerichtenCOLON 116
CONTACTCOLON

Berichtdoor mvanstek » 31 Jan 2011 11:24

anna42 schreefColonCommercie...
Die is over 5 of 6 jaar, als het paard een beetje van zijn werkelijke aanleg kan laten zien, al weer heel anders.

Helemaal mee eens, maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat binnen die 5 jaar een Apache x Darlington makkelijker te verkopen is dan een - om maar wat te noemen - Poleggio x Darlington. Of het een beter paard is mag de toekomst bewijzen.
Mijn insteek om te fokken met deze merrie is om een fijn paard voor mezelf te fokken, maar daarmee sluit ik niet mijn ogen voor andere realistische factoren...

Gebruikers-avatar
irmaz
BerichtenCOLON 5245
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 09:18

Berichtdoor irmaz » 31 Jan 2011 12:54

anna42 schreefColonCommercie...

Een zestal jaren geleden stonden de Jet Sets en de Juniors aan de top van het commerciële lijstje. Nu zijn ze aan de straatstenen praktisch niet te slijten.

Evenwicht is tijdloos.

:lol: Junior?? 6 jaar geleden??? commercieel???? misschien in noord-nederland maar niet in het zuiden hoor :lol: :lol:
There is an art, or, rather, a knack to flying. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss. D. Adams (1952-2001)

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187

Berichtdoor Amaze » 31 Jan 2011 13:05

leonora2 schreefColoner lopen volgens mij nogal wat JetSet op hoger niveau in de dressuursport toch?

wat ik er hier in de regio van merk, is dat JetSet ongelooflijk fijne en veelzijdige amateurpaarden
heeft gegeven en dat is mijn ogen een pré.

...en zij zijn vooral fijn/gewild als mv in een afstamming ,en dat zeg ik niet omdat ik er eentje heb. :lol:

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187

Berichtdoor Amaze » 31 Jan 2011 13:10

anna42 schreefColon Een zestal jaren geleden stonden de Jet Sets en de Juniors aan de top van het commerciële lijstje. Nu zijn ze aan de straatstenen praktisch niet te slijten.

Evenwicht is tijdloos.

Onzin ! Een fijn/goed paard is dat, ongeacht zijn afstamming.

Als het waar zou zijn wat jij pretendeert dan zijn Easp'ers ook aan de straatstenen niet te slijten. [-(

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 31 Jan 2011 15:11

Evenwicht is tijdloos en is niet onderhevig aan commerciële modegrillen.

Terug naar