Hengst voor Unique Drum x Idolatre

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Re: Hengst voor Unique Drum x Idolatre

Berichtdoor anna42 » 09 Okt 2010 11:13

Omdat volle broers/zussen maar voor gemiddeld 50% dezelfde genen hebben... Waarom zou de genetische aansluiting dan volledig dezelfde zijn?

Volle broers en zussen hebben 100% dezelfde genen. Alleen in het model kunnen bepaalde genen (afhankelijk van de genetische mix en spreiding) meer dominant zijn dan de andere aanwezige genen. Dat uit zich dan weer in de vorm en die heeft heeft weer invloed op de aanleg.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Why not
BerichtenCOLON 1081
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 03:41

Berichtdoor Why not » 09 Okt 2010 11:14

anna42 schreefColonDaarmee is niet gezegd dat alle kinderen van Nadab topspringers zijn. Integendeel zelfs. De meesten halen dat niveau niet. Dit neemt niet weg dat een aantal kinderen wel de top haalt en dat is zeker een verdienste. Of ze ook lang mee gaan (levensduur) is een andere vraag.

Wat een open deuren Anna, elke zin gaat voor elke hengst op.

Why not
BerichtenCOLON 1081

Berichtdoor Why not » 09 Okt 2010 11:16

anna42 schreefColon
Omdat volle broers/zussen maar voor gemiddeld 50% dezelfde genen hebben... Waarom zou de genetische aansluiting dan volledig dezelfde zijn?

Volle broers en zussen hebben 100% dezelfde genen.

Dat is pertinente onzin Anna, alleen een-eiige tweelingen hebben dat. Delete dat berichtje gauw zou ik zeggen. Hier wat theorie van een wetenschapper:

Kader 1 Tweelingen en het klassieke tweelingmodel
Gemiddeld worden in West-Europa op iedere 1.000 bevallingen 13 à 14 tweelingen geboren. In Nederland
is dat iets hoger: 18 à 19 tweelingen per 1000 geboorten. In 1999 werden in Nederland 3.556 tweelingen, 71
drielingen en 4 vierlingen geboren. Van alle tweelingen is circa 65% twee-eiig. Deze twee-eiige (dizygote;
DZ) tweelingen ontstaan doordat gelijktijdig twee eicellen door twee verschillende zaadcellen bevrucht
worden. Dan ontwikkelen zich twee kinderen die evenveel op elkaar lijken als gewone broers en zussen.
Hun erfelijke aanleg is gemiddeld 50% hetzelfde en ze kunnen zowel van gelijk als van verschillend geslacht
zijn. Slechts 3 à 4 van de 10 tweelingparen zijn eeneiig. Eeneiige (monozygote; MZ) tweelingen ontstaan
doordat één bevruchte eicel zich al heel snel na de bevruchting in tweeën splitst. Eeneiige tweelingen
hebben dus precies hetzelfde erfelijk materiaal en daarom worden ze ook wel identieke tweelingen
genoemd. Het zijn altijd twee jongens of twee meisjes.

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 09 Okt 2010 11:38

Eeneiige tweelingen
hebben dus precies hetzelfde erfelijk materiaal en daarom worden ze ook wel identieke tweelingen
genoemd. Het zijn altijd twee jongens of twee meisjes.

Goed lezen wat ik schrijf.

Volle broers en zussen hebben 100% dezelfde genen.

Het erfelijk materiaal is echter niet 100% hetzelfde.
Alleen in het model kunnen bepaalde genen (afhankelijk van de genetische mix en spreiding) meer dominant zijn dan de andere aanwezige genen.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 09 Okt 2010 11:39

Why not schreefColon
anna42 schreefColonDaarmee is niet gezegd dat alle kinderen van Nadab topspringers zijn. Integendeel zelfs. De meesten halen dat niveau niet. Dit neemt niet weg dat een aantal kinderen wel de top haalt en dat is zeker een verdienste. Of ze ook lang mee gaan (levensduur) is een andere vraag.

Wat een open deuren Anna, elke zin gaat voor elke hengst op.

Precies.

Why not
BerichtenCOLON 1081

Berichtdoor Why not » 09 Okt 2010 11:49

anna42 schreefColon

Volle broers en zussen hebben 100% dezelfde genen. Alleen in het model kunnen bepaalde genen (afhankelijk van de genetische mix en spreiding) meer dominant zijn dan de andere aanwezige genen. Dat uit zich dan weer in de vorm en die heeft heeft weer invloed op de aanleg.

Dit schreef je op basis van twee hengsten die uit dezelfde ouderparing afkomstig waren wat onzin is, maar zoals je wel vaker probeert en doet ga je er weer een draai aan geven, zodat het toch vooral de domme lezers zijn die er niets van begrijpen. Laten we er maar mee kappen want dan krijgen we weer zo'n ellelange discussie als bij zo'n ander onzinmoment van jou; wisselen boven de sprong.

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 09 Okt 2010 14:30

Why not schreefColon
anna42 schreefColon

Dit schreef je op basis van twee hengsten die uit dezelfde ouderparing afkomstig waren wat onzin is, maar zoals je wel vaker probeert en doet ga je er weer een draai aan geven, zodat het toch vooral de domme lezers zijn die er niets van begrijpen. Laten we er maar mee kappen want dan krijgen we weer zo'n ellelange discussie als bij zo'n ander onzinmoment van jou; wisselen boven de sprong.

Ik heb niets gedraaid en heb je enkel verwezen naar de uitspraken die ik hier voorafgaand over gedaan had. Dat jij dit niet zo begrepen hebt, is een andere zaak en moet je mij niet verwijten.

En wat het wisselen boven een sprong betreft dat doet geen enkel paard heeft ook niemand (inclusief Why Not) visueel hard kunnen maken.

Gebruikers-avatar
Jessje
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2005 22:34
WoonplaatsCOLON België

Berichtdoor Jessje » 09 Okt 2010 15:00

anna42 schreefColon

Sorry hoor, maar een eenvoudig stamboomonderzoek dat iedere middelbare scholier wel eens heeft gedaan bewijst dat dit niet klopt. Denk maar aan het bekende voorbeeld van je tong kunnen krullen, wat door een bepaald gen wordt bepaald. Mijn volle zus kan dit en bezit dit gen dus, ik kan dit niet omdat ik dit gen bepaald niet bezit..

Verder is dit niet de plaats om deze discussie verder te zetten inderdaad.

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 09 Okt 2010 19:34

Als jij zinninge en onderbouwde opmerkingen plaatst, neem ik jou serieus. Als ze telkens in nietszeggende proza verschijnen, worden ze hier verwijderd. Voor dat soort bijdragen is een reltopoic geopend.

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 09 Okt 2010 19:47

Jessje schreefColon
anna42 schreefColon

Sorry hoor, maar een eenvoudig stamboomonderzoek dat iedere middelbare scholier wel eens heeft gedaan bewijst dat dit niet klopt. Denk maar aan het bekende voorbeeld van je tong kunnen krullen, wat door een bepaald gen wordt bepaald. Mijn volle zus kan dit en bezit dit gen dus, ik kan dit niet omdat ik dit gen bepaald niet bezit..

Ben ik met je eens. We zullen daarvoor een nieuw topic openen.

olympus
BerichtenCOLON 1736
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:52
CONTACTCOLON

Berichtdoor olympus » 10 Okt 2010 00:41

Laten we eerst eens een knap zijaanzicht van Saint Amour plaatsen. Op grond van de foto schuin van voren heb ik SA nogal wat liever.Nogal wat beter in hals, rugwelving , lendenpartij en kruis. Over de stand van het achterbeen kan ik niet zoveel zeggen vanuit deze positie. Ik verwacht van SA veel meer gummi dan van zijn broer , maar ik kan de plank wel helemaal mis slaan.
Bovendien is het zo dat bij iedere versmelting van geslachtscellen de helft van het erfelijke materiaal ,zowel van de vader als van de moeder verloren gaat. Het is een misvatting dat alle geslachtscellen zowel zaad als eicellen dezelfde genetische lading hebben.Dat verschil ontstaat al door de reductiedeling, maar ook door de crossing- over bij de reductiedeling.
Volle broers kunnen dus meer dan 50% genetisch verschillen van elkaar, dus is het veel belangrijker te weten hoe ze fokken. Daar kan een wereld van verschil tussen liggen

Ungarn
BerichtenCOLON 11145
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 06:29

Berichtdoor Ungarn » 10 Okt 2010 15:47

Jessje schreefColon
anna42 schreefColon

Waarom niet 25-75% of anderom. ??
Wil ik toch weten
.
Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Gebruikers-avatar
Rachral
BerichtenCOLON 983
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2008 09:30

Berichtdoor Rachral » 11 Okt 2010 06:59

anna42 schreefColon

Met eenvoudige geneticakenneis van Mendel weet je dat dit onzin is!!!!!!!!

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 14 Okt 2010 21:21

agretron
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 17:25

Berichtdoor agretron » 24 Nov 2010 18:13

Wat vinden jullie van volgende hengst?
Heb al eens een cassinizoon gebruikt op deze merrie en ben zeer tevreden van het resultaat, daarom lijkt me deze ook wel interresant.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=453334

Afbeelding

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Midden Nederland

Berichtdoor senja » 24 Nov 2010 19:27

Ik had gekozen voor de King Kolibri Mooi dier en ik vind de aansluiting wat beter bij deze merrie. De eerste hengst vind ik een vreselijk hellende croupe hebben en op jou merrie zou die wel eens door kunnen slaan.

Mijn stem op King Kolibri

De schimmel is wel mooi maar je moet ff goed de pedigrees naast elkaar leggen en een analyse maken wat aansluit. vind hem op de foto zeker niet onaardig.

agretron
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 17:25

Berichtdoor agretron » 24 Nov 2010 20:26

Ik heb nog niet gekozen ben enkel nog maar potentiele kanidaten aan het zoeken.
Vindt Condor C zo op de foto er goed uitzien en hij komt uit een goede moederlijn vandaar mijn interesse.

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 19 Dec 2010 17:28

Leg dat eens uit en nu niet weer er onderuit proberen te komen. Boter bij de vis.

Elen
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2008 09:25

Berichtdoor Elen » 19 Dec 2010 18:37

Ik vind zijn achterhand wel erg steil gekoot. Bovendien lijkt hij ook niet erg hard op de voorbenen...

olympus
BerichtenCOLON 1736
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:52
CONTACTCOLON

Berichtdoor olympus » 19 Dec 2010 19:07

Acantus?? Vanwege zijn lichtheid en balans in de bewegingen

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 20 Dec 2010 10:09

En waar komt hier mijn quote
De genetische aansluiting blijft desondanks hetzelfde
in het geding?

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 20 Dec 2010 10:38

Wat is er in de genetische aansluiting veranderd?

Terug naar