Welke hengst voor merrie Osmium x Elegant?

Bella123
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2017 12:43

Welke hengst voor merrie Osmium x Elegant?

Berichtdoor Bella123 » 15 Apr 2017 12:53

Helaas is mijn merrie Sam vorig jaar geblesseerd geraakt en kan ik haar niet meer (actief) berijden. Nu heb ik altijd al geroepen dat ik graag een opvolger bij haar zou willen fokken, maar omdat ik zelf actief met haar in de (basis)sport reed nooit doorgezet. Nu is mijn kans, al is het dan om een vervelende reden. De blessure is volgens de kliniek geen belemmering om een veulen bij haar te fokken.

Het veulen wil ik dus zelf gaan rijden in de dressuursport. Ik heb nog nooit een veulen gefokt en ben ook niet van plan dit vaker te gaan doen, maar het lijkt me heel leuk om in de toekomst verder te kunnen gaan in de sport met een zoon of dochter van Sam. Ik heb ook helemaal geen verstand van hengsten, waar je op moet letten e.d. Dus ik hoop dat jullie me tips kunnen geven!

Sam is een 13-jarige (van 4 april 2004) Osmium x Elegant

(om precies te zijn:
V. Osmium, M.V. E-Delypsa, V.V. Ferro
M. Orienza, M.M. D. Cassandra, V.M. Elegant)

Sam (is haar roepnaam) is heel lief, braaf paard, nuchter en koel in haar koppie. Dat karakter zou ik heel graag zoveel mogelijk behouden, een goed karakter (mag best wat wakker zijn, maar wel eerlijk en betrouwbaar) vind ik heel belangrijk. Haar maat ook (1.72 met best wat body). Ik ben zelf heel lang en het is belangrijk dat er een zo groot mogelijke kans bestaat dat haar veulen ook uitgroeit tot minimaal 1.70m.

Wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Wat ik graag zou willen verbeteren:
- iets meer go, activiteit
- ruim is Sam absoluut, sluiten is lastig, dat mag beter
- iets meer spektakel in haar beweging, iets meer 'dressuur', pit
- iets opwaartser gebouwd misschien?
- iets minder zwaar misschien, heb het idee dat ze doordat ze best wat body heeft ook wat minder makkelijk lengtebuiging kan aannemen bijvoorbeeld?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie tips en welke hengst jullie zouden kiezen!

Terug naar