Voor de "liefhebbers" van barokke paarden...

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2007 13:34
WoonplaatsCOLON Blankenham
CONTACTCOLON

Re: Voor de "liefhebbers" van barokke paarden...

Berichtdoor Cyrina » 12 Mei 2009 09:38

Wij kiezen ook onze overheid, aha, dan zijn wij ook allemaal mishandelaars, want onze overheid doet er ook bitter weinig aan :lol: :lol: :lol:

Kom op zeg, ik kan je zoveel voorbeelden geven waar de dieren daar het veel beter hebben dan hier en waar de mensen hardstikke dol op hun dieren zijn!

Ik denk alleen dat het weinig zin heeft, als je alleen slecht wilt zien van een ander, dan kan dat. Bedenk je alleen dat je dan veel moois mist.

iones
BerichtenCOLON 3001
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2005 08:50
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 12 Mei 2009 09:48

Cyrina schreefColonWij kiezen ook onze overheid, aha, dan zijn wij ook allemaal mishandelaars, want onze overheid doet er ook bitter weinig aan :lol: :lol: :lol:

Kom op zeg, ik kan je zoveel voorbeelden geven waar de dieren daar het veel beter hebben dan hier en waar de mensen hardstikke dol op hun dieren zijn!

Ik denk alleen dat het weinig zin heeft, als je alleen slecht wilt zien van een ander, dan kan dat. Bedenk je alleen dat je dan veel moois mist.

Ik heb te veel slechte dingen van hen gezien, dat klopt ja. Ik ben afgeknapt.
Als je daar een hond ophangt of mishandelt, wordt dat beschouwd als normaal, niemand die ingrijpt. Hier wel. Hier gaan honden naar het asiel en daar naar het dodingsstation waar ze op een beroerde manier om het leven komen, nadat ze een week zonder eten en drinken hebben gezeten. Allemaal heel "normaal".

arneve
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010 22:40

Berichtdoor arneve » 22 Mei 2010 00:13

Een poging om de discussie en de controverse terug aan te wakkeren .Ik nodig het forum uit op google"elevage jacques bonnier" in te tikken;vervolgens video en daar Orfeo-merlin ,actueel het beste paard ,niet in de ring maar in de arena.Laat ons de morele aspecten van de tauromachie terzijde laten en ons beperken tot paard en ruiter. Daarna ga je kijken naar "sacha bravard" die in zijn africhting streeft naar de hoogst mogelijke "lichtheid".

Balagur
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2011 11:00

Berichtdoor Balagur » 29 Mrt 2011 16:29

http://www.dailymotion.com/video/x32rv8 ... ja_animals

Daar heb je een heel soepel paard voor nodig.

chayenne
BerichtenCOLON 317
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2008 17:00

Berichtdoor chayenne » 29 Mrt 2011 18:41

misselijkmakend! dat dit nog niet verboden is begrijp ik niets van, vreselijk

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 29 Mrt 2011 19:11

Omdat die 1 op de 1000 stieren die in de arena beland zoveel geld opbrengt dat de 999 anderen + de koeien daar op een zeer extensiefe prachtige wijzen van gehouden kunnen worden op de campo. ; http://www.youtube.com/watch?v=Lp2cVe7unv4

Wanneer dit niet meer gebeurd is het hiermee gedaan, zullen er alleen stieren zijn opgehokt in stallen en is het ras de Toro Bravo uitgestorven aangezien die hier door hun zeer agressieve aard (want dat zijn ze echt van nature) totaal ongeschikt voor zijn.

Inmiddels is er gelukkig langzaamaan wat beweging in de vorm van een alternatief welke bloeloos is. De stieren hebben dan een klitteband mat op hun rug en de bandarillas hebben ook klitteband zo kunnen die op de mat geplaatst worden. Het doel van de Rejoneo is namelijk niet het doden, maar het kunnen tonen dat men het plaatsen van de badarillas onder controle heeft. Verkeerd geplaatst dus naast de vetmassa''s is ook absoluut niet de bedoeling.

En Merlin, is fantastisch!!! Wat een paard! En te bedenken dat hij ongeveer 1,57m groot is.

Gebruikers-avatar
LaBelette
BerichtenCOLON 3728
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2005 13:00
CONTACTCOLON

Berichtdoor LaBelette » 29 Mrt 2011 20:15

Cyrina schreefColonInmiddels is er gelukkig langzaamaan wat beweging in de vorm van een alternatief welke bloeloos is. De stieren hebben dan een klitteband mat op hun rug en de bandarillas hebben ook klitteband zo kunnen die op de mat geplaatst worden.

Zou het helpen?

http://www.youtube.com/watch?v=VRl1SGL7iPo
met aangename groet, uw fool for five minutes

iones
BerichtenCOLON 3001
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 29 Mrt 2011 20:29

Een paard die een stier aanvalt!!!!!! Hoe is het mogelijk. Arme stier.... Had het paard die spanjaard maar gepakt. Daar had ik meer vrede mee gehad. Die stier heeft niet om de situatie gevraagd.

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 29 Mrt 2011 20:42

De vorige video en ook deze laat echter wel zien dat de Oriëntaalse paarden het veel meer van de verdediging dan van het door angst gedreven snelle vluchten moeten hebben.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

olympus
BerichtenCOLON 1736
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:52
CONTACTCOLON

Berichtdoor olympus » 29 Mrt 2011 20:48

iones schreefColonEen paard die een stier aanvalt!!!!!! Hoe is het mogelijk. Arme stier.... Had het paard die spanjaard maar gepakt. Daar had ik meer vrede mee gehad. Die stier heeft niet om de situatie gevraagd.

Sommige onverschrokken hengsten doen dat.
Onze Wise Guy is bv het enige paard wat geschikt is om onze 2 volwassen stieren ,die wachten op hun fokwaardecijfers en totaal niet vriendelijk zijn, op te drijven om ze te verweiden. Als ik minder dan 1.5 m close kom, grijpt hij ze .Het paard waar al mijn neefjes en nichtjes veilig op hebben leren paardrijden en die op wedstrijd nergens naar kijkt.
Zo zie je maar dat een paard niet alleen een vluchtdier is.

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 29 Mrt 2011 22:34

Iones, dit is op zich niet wat bijzonders hoor voor deze paardenb. De nederlandse antiorganisatie doet ook altijd op de site vermelden dat de paarden heel erg bang zijn... nou de rejoneo paarden niet hoor...het zit hun in hun bloed. Picador paarden misschien wel, dat is voor het gevecht te voet, dat zijn stumpers en daar heb ik veel meer moeite mee als met de rejoneo voor alle partijen (behalve de mens).

Nog een voorbeeld dat deze paarden echt niet bang zijn. Let op de volkomen relaxte zit van amazone, rijdend op een paard zonder hoofdstel terwijl je aangevallen wordt door een stier, deze ruiters vertrouwen blindelings op hun paarden en hoe je het ook wend of keert, dit ben ik nog nergens anders in die mate tegengekomen. Hier is al constenatie als iemand een pirouetje draait met 1 hand :lol: ;'

Afbeelding

labalette..in principe is het de bedoeling dat de ruiter op zijn paard blijft zitten om hem te blijven controleren :D

vergeet niet dat zowel paarden als runderen daar even iets anders zijn dan de Hollandse rassen, maar denk dat de filmpjes niet zo geschikt zijn voor hier..
En hier nog een voorbeeld, welke wel geschikt is voor hier. Paard en stier spelen alleen, dus geschikt voor iedereen om te kijken, geen enkele angst.

http://www.youtube.com/watch?v=bzfFyPNQL_U

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Berichtdoor Sizzle » 29 Mrt 2011 23:07

Super filmpje :D

Gebruikers-avatar
irmaz
BerichtenCOLON 5245
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 09:18

Berichtdoor irmaz » 30 Mrt 2011 08:13

Stom paard, het is dat de stier zo vriendelijk is anders was het paard zo geëindigd als op het volgende filmpje dat ik kreeg aangeboden :?
There is an art, or, rather, a knack to flying. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss. D. Adams (1952-2001)

Gebruikers-avatar
*Sanne
BerichtenCOLON 13972
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2005 13:46

Berichtdoor *Sanne » 30 Mrt 2011 09:35

Inderdaad.. Ik heb er niks geen sympathie voor.
Die stieren zijn overigens helemaal niet anders als hier. Als ik op een bedrijf kom om een koe te insemineren en ik dans even een rondje bij de stier in het hok vertel ik het niet meer na.
Odette, dachtig van Plutarchus (Perfectum x Cassini I)

Driejarige, grote Gelderse donkervos merrie te koop!
Voor meer informatie Klik

iones
BerichtenCOLON 3001
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 30 Mrt 2011 11:00

Cyrina schreefColonIones, dit is op zich niet wat bijzonders hoor voor deze paardenb. De nederlandse antiorganisatie doet ook altijd op de site vermelden dat de paarden heel erg bang zijn... nou de rejoneo paarden niet hoor...het zit hun in hun bloed. Picador paarden misschien wel, dat is voor het gevecht te voet, dat zijn stumpers en daar heb ik veel meer moeite mee als met de rejoneo voor alle partijen (behalve de mens).

Nog een voorbeeld dat deze paarden echt niet bang zijn. Let op de volkomen relaxte zit van amazone, rijdend op een paard zonder hoofdstel terwijl je aangevallen wordt door een stier, deze ruiters vertrouwen blindelings op hun paarden en hoe je het ook wend of keert, dit ben ik nog nergens anders in die mate tegengekomen. Hier is al constenatie als iemand een pirouetje draait met 1 hand :lol: ;'

Afbeelding

labalette..in principe is het de bedoeling dat de ruiter op zijn paard blijft zitten om hem te blijven controleren :D

vergeet niet dat zowel paarden als runderen daar even iets anders zijn dan de Hollandse rassen, maar denk dat de filmpjes niet zo geschikt zijn voor hier..
En hier nog een voorbeeld, welke wel geschikt is voor hier. Paard en stier spelen alleen, dus geschikt voor iedereen om te kijken, geen enkele angst.

http://www.youtube.com/watch?v=bzfFyPNQL_U

Goed, er vanuit gaande dat paarden niet bang zijn, ze hebben ook niet het verstand om in te schatten aan welk gevaar ze worden blootgesteld. Want het neemt nog altijd niet weg dat de stier ze kan verwonden.

De foto hierboven getuigt van iemand die super kan paardrijden, maar helaas nog altijd dieronvriendelijk is: de stier wordt doorboord met speren. Er is NOOIT een reden die zoiets goed praat. Die reden bestaat niet.

JE hebt trouwens quarterhorses met "cowsense" en die zijn ook niet bang voor stieren, kijken zelfs bijzonder dreigend naar zo'n stier op het moment dat die opgedreven moet worden in een bepaalde richting.

OP het filmpje zie je een paard dat lekker kan bewegen zeg! Overigens, onze Bobbes (hond) en Japie (shetlander) deden dit ook bij elkaar. Maar dat was gewoon spel.

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 30 Mrt 2011 11:44

O ze hebben het verstand wel, ze groeien met elkaar op. Het zijn paarden die weinig angst kennen. Het zijn paarden die zichzelf verdedigen i.p.v wegrennen. Niet voor niets kunnen ze ook gebruikt worden voor optochten, shows ets. met vreemde toeters en bellen, geven ze niet om.
Het doorboren met speren is idd nooit goed te praten (waar zeg ik van wel?). Maar zwart/ wit is het evenmin, er staat een schitterend leven van tegenover waarin maar een heel enkele zo eindigd. Dat er een omslag voor verandering naar ee nandere methode nodig is, ja dat is nodig.

Sanne. Ik ken het Nederlandse vee en ze zijn echt anders. De Toro Bravo is een beetje te vergelijken met 1 van de big 5 uit Afrika; de Afrikaanse buffel. Je verteld het namelijk zelfs niet na bij een vrouwelijk dier.

Gebruikers-avatar
*Sanne
BerichtenCOLON 13972

Berichtdoor *Sanne » 30 Mrt 2011 11:52

Rassen die veel dichter bij de natuur staan hebben en/of weinig (positief) contact hebben met mensen hebben veel meer de (overlevings) drang hun kroost en de koppel te beschermen inderdaad. Dat neemt niet weg dat als je hier een stier gek maakt en een paar speren in z'n donder steekt je dan gewoon gepakt en doodgedrukt wordt.

Gebruikers-avatar
*Sanne
BerichtenCOLON 13972

Berichtdoor *Sanne » 30 Mrt 2011 12:04

olympus schreefColon
iones schreefColonEen paard die een stier aanvalt!!!!!! Hoe is het mogelijk. Arme stier.... Had het paard die spanjaard maar gepakt. Daar had ik meer vrede mee gehad. Die stier heeft niet om de situatie gevraagd.

Sommige onverschrokken hengsten doen dat.
Onze Wise Guy is bv het enige paard wat geschikt is om onze 2 volwassen stieren ,die wachten op hun fokwaardecijfers en totaal niet vriendelijk zijn, op te drijven om ze te verweiden. Als ik minder dan 1.5 m close kom, grijpt hij ze .Het paard waar al mijn neefjes en nichtjes veilig op hebben leren paardrijden en die op wedstrijd nergens naar kijkt.
Zo zie je maar dat een paard niet alleen een vluchtdier is.

Zeker niet nee! Mijn merrie vertoont dat gedrag heel sterk naar honden wanneer er een veulen bijloopt.

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 30 Mrt 2011 15:58

Goed, er vanuit gaande dat paarden niet bang zijn, ze hebben ook niet het verstand om in te schatten aan welk gevaar ze worden blootgesteld

Veel beter dan wij. Wij hebben de paarden ongevraagd uit de natuur gehaald maar daarmee is de natuur niet uit het paard verdwenen. Gelukkig niet.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Berichtdoor Sizzle » 30 Mrt 2011 17:33

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk maar weinig paarden ken die klein "vee" tolereren in de wei. Ik heb regelmatig schapen zien vliegen, honden bijna verpletterd zien worden, platte vogels aangetroffen etc. Hoe vaak zie je wel niet berichten dat kinderen aangevallen worden. Echte vluchters ben ik nog niet tegengekomen eerlijk gezegd. Zelfs mijn super laffe jaarling valt aan als het hem niet bevalt.

iones
BerichtenCOLON 3001
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 30 Mrt 2011 19:14

Cyrina schreefColonO ze hebben het verstand wel, ze groeien met elkaar op. Het zijn paarden die weinig angst kennen. Het zijn paarden die zichzelf verdedigen i.p.v wegrennen. Niet voor niets kunnen ze ook gebruikt worden voor optochten, shows ets. met vreemde toeters en bellen, geven ze niet om.
Het doorboren met speren is idd nooit goed te praten (waar zeg ik van wel?). Maar zwart/ wit is het evenmin, er staat een schitterend leven van tegenover waarin maar een heel enkele zo eindigd. Dat er een omslag voor verandering naar ee nandere methode nodig is, ja dat is nodig.

Toch hebben de koeien het hier toch ook niet zo slecht? Oke, de winter staan ze binnen, maar de stallen zijn open en fris, ze hebben wat ruimte. Ik zie ze van de zomer weer met een hoop bombarie naar buiten denderen en in het gras staan. Alleen varkens vind ik het erg slecht hebben en daarom wil ik alleen biologisch varkensvlees eten.

Nu over de paarden die weinig angst kennen. Is dat een eigenschap van dat ras in z'n algemeen? Of vind je het net als bij quarterhorses binnen bepaalde stromingen en bloedlijnen terug?

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 30 Mrt 2011 20:18

De koeien hebben het hier ook best goed ja, de stieren alleen wat minder. Maar zo mooi als in de heuvels van Spanje opgroeien (en wel bijgevoerd worden wanneer nodig in tegenstelling tot in nederlandse parken :o ) dat niet. Maar meeste rundvee is ook melkvee en dat is toch wat lastig als die in de Campo rondwandelen.

Ik heb nog wel echt de wens eens echt bij een grote Toro Bravo fokker te gaan kijken, maar daar kom je zomaar niet helaas..

Gemiddeld genomen is de PRE een dapper paard, wel zijn bepaalde lijnen nog iets dapperder als andere. De PRE wordt overigens niet meer heel veel gebruikt voor de Rejoneo, al een heel tijdje niet meer. Dit is meer aan de Lusitano overgelaten, of kruisingen met Lusitano of PRE bloed. Een bekende PRE lijn die er nog wel voor gebruikt wordt is Miura, deze paarden zijn in regel onverschrokken en extreem dapper en heeeeel duur. Ook de Boloix paarden zijn dapper en pittig.

iones
BerichtenCOLON 3001
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 31 Mrt 2011 11:56

Cyrina schreefColonDe koeien hebben het hier ook best goed ja, de stieren alleen wat minder. Maar zo mooi als in de heuvels van Spanje opgroeien (en wel bijgevoerd worden wanneer nodig in tegenstelling tot in nederlandse parken :o ) dat niet. Maar meeste rundvee is ook melkvee en dat is toch wat lastig als die in de Campo rondwandelen.

Ik heb nog wel echt de wens eens echt bij een grote Toro Bravo fokker te gaan kijken, maar daar kom je zomaar niet helaas..

Gemiddeld genomen is de PRE een dapper paard, wel zijn bepaalde lijnen nog iets dapperder als andere. De PRE wordt overigens niet meer heel veel gebruikt voor de Rejoneo, al een heel tijdje niet meer. Dit is meer aan de Lusitano overgelaten, of kruisingen met Lusitano of PRE bloed. Een bekende PRE lijn die er nog wel voor gebruikt wordt is Miura, deze paarden zijn in regel onverschrokken en extreem dapper en heeeeel duur. Ook de Boloix paarden zijn dapper en pittig.

En dat paard in dat filmpje dat die stier in zijn eentje probeert te bedwingen, is dat een Muira, Bolox of iets met Lusitano er in? Ik hoop dat Sam ook zo dapper is. In ieder geval laat ze zich niet zo gemakkelijk stangen als mijn andere paarden en dat spreekt voor haar.

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 31 Mrt 2011 12:23

Het is Halcion, de Hispano-Arabe van Jesús Morales (heb ik gehoord van anderen). Een Hispano- Arabe is dus een paard wat PRE en Arabisch bloed draagt. Uit welke bloedlijnen hij is weet ik niet. De Hirpano -Arabe is niet zomaar een kruising meer, want ze hebben een eigen stamboek.

Terug naar