ohhhh wat vind ik dit mooi!

Een creaforum voor de creatievelingen onder de fokkers!
wuswa
BerichtenCOLON 1520
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2006 14:51

ohhhh wat vind ik dit mooi!

Berichtdoor wuswa » 16 Apr 2010 20:00

Voor een goede vriendin van mij zocht ik een speciaal kado. Ik heb een van haar paarden laten schilderen. De maker is echt in staat geweest om het wezen van dit paard vast te leggen. Dat vind ik werkelijk knap want vaak zie je een paard niet terug in een schilderij; het is dan meer een soort mislukte kopie.

Afbeelding

Afbeelding

Voor alle duidelijkheid: ik ben (helaas) niet de maker....

Wat vinden jullie ervan?

Doortje
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 22:25

Re: ohhhh wat vind ik dit mooi!

Berichtdoor Doortje » 16 Apr 2010 20:20

Hmm...ik weet het niet...maar dat komt omdat ik zelf teken denk ik....ik zie bepaalde dingen. Die een ander ook wer bij mij zal zien uiteraard.
Laten we zeggen, ik kan me voorstellen dat je dit mooi vind asl de stijl je aanspreekt en ik kan me voorstellen dat jij het paard er heel duidelijk in terug ziet. Maar mijn stijl is zo anders, veel realistischer en gedetailleerder dat het niet mijn favoriet zou zijn.
Ik hoop dat ik me zo voorzichtig heb uitgedrukt. Ik vind het zowiezo knap gedaan van de maker en op mijn werk valt ook zat aan te merken.

Het is ook dat de stijl je persoonlijk aan moet spreken, als dat zo is, is het goed. Het is niet de stijl die mij aanspreekt...maar zoveel mensen zoveel wensen. :D

wuswa
BerichtenCOLON 1520
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2006 14:51

Berichtdoor wuswa » 16 Apr 2010 20:28

Doortje schreefColonHmm...ik weet het niet...maar dat komt omdat ik zelf teken denk ik....ik zie bepaalde dingen. Die een ander ook wer bij mij zal zien uiteraard.
Laten we zeggen, ik kan me voorstellen dat je dit mooi vind asl de stijl je aanspreekt en ik kan me voorstellen dat jij het paard er heel duidelijk in terug ziet. Maar mijn stijl is zo anders, veel realistischer en gedetailleerder dat het niet mijn favoriet zou zijn.
Ik hoop dat ik me zo voorzichtig heb uitgedrukt. Ik vind het zowiezo knap gedaan van de maker en op mijn werk valt ook zat aan te merken.

Het is ook dat de stijl je persoonlijk aan moet spreken, als dat zo is, is het goed. Het is niet de stijl die mij aanspreekt...maar zoveel mensen zoveel wensen. :D

Natuurlijk snap ik je Doortje! En tuurlijk is het een kwestie van smaak. Bedankt voor je reactie. Staat er werk van jou op Fokt? Ben benieuwd naar jouw werkwijze/stijl.

Doortje
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 22:25

Berichtdoor Doortje » 16 Apr 2010 21:04

Nee ik ben niet zo aktief hier en plaats hier eigenlijk heel weinig en durf ook niet meer nadat ik net een fototopic gelezen heb... :(

Maar wel een geweldig kado wat je voor je vriendin hebt laten maken, heeft ze hem al gehad ?
Ze zal er wel heel blij mee zijn denk ik want zoiets is toch super uniek als je dat krijgt van je paard. :D

Tekenen is ook weer heel anders dan schilderen, schilderen ben ik geen ster in ben ik bang.
Het is zoals je zegt, het wezen van het paard moet je er in herkennen en dat is hier heel goed gelukt.
Ik heb nog een probleempje dat als ik een paard teken, het paard me moet aanspreken om dat voor elkaar te krijgen, meestal is dat wel zo maar heel soms ook niet en dan is het super lastig, daarom ben ik geen prof.

leonora2
BerichtenCOLON 2159
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 08:24
WoonplaatsCOLON nijmegen
CONTACTCOLON

Berichtdoor leonora2 » 17 Apr 2010 10:51

smaken verschillen inderdaad,
maar ik vind dit ook mooi
zou het graag in mijn huis hebben hangen!
Remmen is angst! Vaart is alles!
Soms is mijn glas halfleeg, maar meestal halfvol, en er zit in ieder geval altijd wat in!
Fan van het KWPN!

Gebruikers-avatar
Viennanova
BerichtenCOLON 3463
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2004 14:56

Berichtdoor Viennanova » 07 Mei 2010 10:10

De stijl vind ik wel mooi, maar de schilder heeft van een warmbloed wel een beetje een quarterhorse gemaakt. Ik weet zelf wel hoe moeilijk verhoudingen zijn....

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2008 14:30

Berichtdoor BCS » 07 Mei 2010 10:46

Viennanova schreefColonDe stijl vind ik wel mooi, maar de schilder heeft van een warmbloed wel een beetje een quarterhorse gemaakt. Ik weet zelf wel hoe moeilijk verhoudingen zijn....

Vind ik ook, erg breed hoofd heeft het paard gekregen, best jammer!
Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard.

Oja, en, The reward of a thing well done is to have done it.

Terug naar