Harmonische verhoudingen

Wil je je paarden laten beoordelen? Plaats ze hier!
Gebruikers-avatar
mayrom
BerichtenCOLON 1353
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:28
WoonplaatsCOLON NH

Re: Harmonische verhoudingen

Berichtdoor mayrom » 30 Jun 2011 14:03

balagur voor je een foto plaatst hoor je de auteur te vragen of je deze mag plaatsen ( mij dus) hij is al eens eerder gebruikt zonder navraag, en dit is een foto van ongeveer 5 jaar geleden dus wat betrefd edward niet meer relevant
sta open voor ieders mening en behandel elkaar met respect

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 01 Jul 2011 09:17

Dit soort zelfbedachte regels zijn hier niet van toepassing. Foto's die hier zijn geprojecteerd mogen door de users vrij in de andere topics worden gebruikt. Bovendien gaat hier niet om de ruiter maar wat een paard wel of niet accepteert.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Gebruikers-avatar
LaBelette
BerichtenCOLON 3728
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2005 13:00
CONTACTCOLON

Berichtdoor LaBelette » 01 Jul 2011 09:41

Een paard accepteert veel meer dan goed is voor zijn lichaam. Dat is zijn overlevingsinstinct.

Geen enkele vervorming door de ruiter van het systeem paard kan tot verbeterde c.q. maximale bewegingskwaliteit leiden want daarvoor moeten alle onderdelen conform hun oorspronkelijke ontwerp kunnen functioneren en dus vrij zijn voor die inzet. Een beetje vervorming door ruiterinvloeden leidt al tot de inzet van compensaties en schade. Tot welke mate van beperking en vervorming is deze schade omkeerbaar? Ik denk dat de grens heel veel lager ligt dan ruiters beseffen.

Een vraag die ik veel boeiender vind is waarom een ruiter bij zijn paard vermindering van bewegingskwaliteit en schoonheid tot doel heeft. Volgens mij ben je dan aardig fucked up.
met aangename groet, uw fool for five minutes

Balagur
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2011 11:00

Berichtdoor Balagur » 02 Jul 2011 10:16

Heeft die vraag niet veel meer te maken met het huidige modeplaatje dat men denkt te willen zien? M.a.w. de ruiter denkt dat hij aan die verwachting voldoet en is zich van het andere waarschijnlijk niet eens bewust.

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2007 11:57

Berichtdoor Amaze » 02 Jul 2011 11:36

Balagur schreefColonHeeft die vraag niet veel meer te maken met het huidige modeplaatje dat men denkt te willen zien? M.a.w. de ruiter denkt dat hij aan die verwachting voldoet en is zich van het andere waarschijnlijk niet eens bewust.

:j

Balagur
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2011 11:00

Berichtdoor Balagur » 03 Jul 2011 21:13

Er ontstaat dan toch een enorm spanningsveld wat ook gelijk de bron vormt van de meningsverschillen die hier en elders over het scherm gaan.
Ruiters die vasthouden aan de klassieke leer en de voorgeschreven regels en de groep die de moderne leer en uitvoeringen vertegenwoordigen. Zou een splitsing niet veel meer en beter op zijn plaats zijn?

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 04 Jul 2011 14:32

Het idee klinkt interessant maar of het uitvoerbaar is, waag ik toch te betwijfelen. Het gelijk willen hebben, zal bij de officials altijd een grotere rol spelen dan te erkennen dat de uitvoering en beoordeling ten nadele van het paard veranderd is.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Terug naar