kan iemand wat nuttigs zeggen?

Wil je je paarden laten beoordelen? Plaats ze hier!
Gebruikers-avatar
Mispeltje
BerichtenCOLON 3326
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2009 18:25
WoonplaatsCOLON De jungle van Duitsland

Re: kan iemand wat nuttigs zeggen?

Berichtdoor Mispeltje » 19 Okt 2010 22:32

breezy302 schreefColonsjoerd is niet de enige die dat tegen mij heeft gezegt, ook op bokt waren er meerderen maar dat ga ik toch niet doen.

Al zeggen 10.000 mensen dat tegen je, blijft een onbehoorlijke opmerking :?
http://www.ms-ontbloot.nl

Sjoerd
BerichtenCOLON 381
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 03:17
WoonplaatsCOLON Atlantis

Berichtdoor Sjoerd » 19 Okt 2010 22:56

Er is niks onbehoorlijks aan om te zeggen, dat afmaken humaner is tov van een veulen dan om het te spenen op de leeftijd van een week.
Duidelijk? (staat geen woord arabisch, turks of chinees bij hoor)

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2008 14:30

Berichtdoor BCS » 20 Okt 2010 08:14

Afspenen na een week :shock: Heeft het dier daarna nog wel melk gekregen?
Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard.

Oja, en, The reward of a thing well done is to have done it.

breezy302
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 22:54

Berichtdoor breezy302 » 20 Okt 2010 10:30

Hoe komen jullie toch steeds aan afspenen na een week?Na 3 dagen is ze afgespeend en nee niet afgestoten maar echt gespeend. Moeders werd immers verkocht. Daarna heeft ze de fles gekregen.

iones
BerichtenCOLON 3001
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2005 08:50
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 20 Okt 2010 11:52

breezy302 schreefColonZe is niet na een week gespeend maar na 3 dagen! De fokkers reden daarvoor was dat de merrie toch geen melk gaf en werd verkocht maar dat is niet waar. Want ik heb contact met de nieuwe eigenaar van de merrie ( die inmiddels is overleden na jaren van te weinig voeding en op het laatst echt ondervoedt was) en die zei dat de melk eruit spoot bij elke stap die ze zette. Tegen haar was verteld dat het veulen ( de mijne dus) dood was. Verder ga ik daar niets over zeggen ivm met rechtzaken die tegen de fokker is aangespand.

Wat een smerige rotzak is die vent geweest. Als ik denk aan die arme merrie.... wat een ellendig leven heeft dat beest gehad. Pure mishandeling. MAar ja, dat mag en kan allemaal maar in Nederland.

Ik kan me voorstellen dat je nu je eenmaal die keuze hebt gemaakt om voor die merrie te kiezen, om er ook helemaal voor te gaan. Zo zit ik zelf ook in elkaar. En wie weet krijg je haar best op orde en kun je er later fijn mee rijden.

Sjoerd schreefColonEr is niks onbehoorlijks aan om te zeggen, dat afmaken humaner is tov van een veulen dan om het te spenen op de leeftijd van een week.
Duidelijk? (staat geen woord arabisch, turks of chinees bij hoor)

Door die vent is de merrie uiteindelijk dood gegaan. Die vent moest afgemaakt worden verdorie! Het had nooit mogen gebeuren, om moeder en veulen zo vroeg uit elkaar te halen. En afgaande op het verhaal van degene die de merrie gekocht had, heeft die vent gewoon gelogen. Maar goed, daar is Breezie niet verantwoordelijk voor.

breezy302
BerichtenCOLON 74

Berichtdoor breezy302 » 20 Okt 2010 13:38

Het was geen vent die fokker maar een meid en de merrie is wegens de gevolgen van ondervoeding overleden.... Organen deden hun werk niet meer en de bevalling heeft teveel van haar gevergt terwijl ze al in zon slechte staat was.

breezy302
BerichtenCOLON 74

Berichtdoor breezy302 » 20 Okt 2010 13:51

slash schreefColonDe merrie gaat echt niet dood doordat een veulen er met drie dagen wordt afgehaald, dan zouden alle merries waarvan de veulens overlijden dood gaan 8)
Denk eerder dat ze haar hebben overvoerd terwijl ze moest minderen met eiwitten

ze ook niet dood gegaan door het afspenen hoor, bij de nieuwe eigenaar is ze ingeslapen omdat ze de jaren van ondervoeding niet meer konden inhalen.

iones
BerichtenCOLON 3001
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 20 Okt 2010 13:57

slash schreefColonDe merrie gaat echt niet dood doordat een veulen er met drie dagen wordt afgehaald, dan zouden alle merries waarvan de veulens overlijden dood gaan 8)
Denk eerder dat ze haar hebben overvoerd terwijl ze moest minderen met eiwitten

LEZEN!

breezy302 schreefColonZe is niet na een week gespeend maar na 3 dagen! De fokkers reden daarvoor was dat de merrie toch geen melk gaf en werd verkocht maar dat is niet waar. Want ik heb contact met de nieuwe eigenaar van de merrie ( die inmiddels is overleden na jaren van te weinig voeding en op het laatst echt ondervoedt was) en die zei dat de melk eruit spoot bij elke stap die ze zette. Tegen haar was verteld dat het veulen ( de mijne dus) dood was. Verder ga ik daar niets over zeggen ivm met rechtzaken die tegen de fokker is aangespand.

Ik vind dit echt heel erg. En er is geen persoon of wet of wat dan ook die voor dit dier is opgekomen.

Gebruikers-avatar
Mispeltje
BerichtenCOLON 3326

Berichtdoor Mispeltje » 20 Okt 2010 14:58

DAT is Nederland Iones :?

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 20 Okt 2010 15:32

Dat is niet Nederland, dat is persoons gebonden.

breezy302
BerichtenCOLON 74

Berichtdoor breezy302 » 20 Okt 2010 17:40

Even mijn hart luchten hoor, kwam op stal aan en Chanel had 4 superdikke benen... Ik dacht gelijk aan jullie posts en door mijn hoofd gingen allemaal rare dingen want ik dacht dat er niets was gebeurt...ik was immers niet gebelt dat ik met spoed naar stal moest komen..

Maar wat bleek..Heeft ze in stal vastgelegen met 2benen over een schot heen, ze heeft urenlang op haar rug gelegen en kon geen kant op. Een aantal stalgenoten zijn lang met haar bezig geweest om haar los te krijgen maar het lukte ze maar niet, ze dachten zelfs dat ze ingeslapen moest worden want chanel bewoog helemaal niet meer en probeerde ook niet los te komen... Na lang wrikken etc begon er weer leven in chanel te komen en werd ze helemaal gek en heeft zich op de een of andere manier toch los gekregen en gelukkig stond ze al snel...ze zijn met haar gaan stappen en e waren ook bang voor koliek omdat ze lang op haar rug had gelegen maar dat kreeg ze gelukkig niet..

Ik heb der benen afgespoten en ben maar gaan stappen en al snel waren haar benen weer normaal..Maar wat ben ik van dat verhaal geschrokken zeg en ben ook pissig omdat ik WEER niet gebelt ben! 1x had ze flinke koliek toen ben ik niet gebelt en een andere keer had ze ook flink koliek en toen belde een meisje van 11 van stal mij op dat ze mij eigenlijk niet mocht bellen maar dat ze het toch niet vertrouwde en oh wat was ik toen bij met dat kind zeg!

Ben zo geschrokken van vandaag en haar benen maar gelukkig heeft ze er ook geen wonden aan o wat dan ook, morgen gaat mijn vriend ïets" met dat schot doen zodat dit niet meer kan gebeuren...

iig zijn er bij die fokker dankzij mijn DA waar de DB WEL naar luisterde een aantal paarden weggehaald, een aantal heeft ze nog maar ik weet niet of die de winter overleven... Verder waarschuw ik nu iedereen die op een adv van haar reageerd en meer kan ik ook niet doen...

Ergste is nog dat ze op bokt bij elk topic over verwaarloosde paarden reageerd dat het een schande is dat er paarden worden verwaarloost

Gebruikers-avatar
Dees
BerichtenCOLON 3261
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Friesland

Berichtdoor Dees » 20 Okt 2010 17:52

breezy302 schreefColonErgste is nog dat ze op bokt bij elk topic over verwaarloosde paarden reageerd dat het een schande is dat er paarden worden verwaarloost

Trek je niets aan van wat er op Bokt wordt beweerd.
De meesten daar doen alsof ze wat te vertellen hebben... Het is daar meer show dan inhoud.

breezy302
BerichtenCOLON 74

Berichtdoor breezy302 » 20 Okt 2010 18:05

Maar ik trek mij er wel wat van aan want hoe kan iemand die zelf paarden verwaarloosd en die paarden heeft die de winter niet eens door kunnen komen toch reageren en zeggen dat het een schande dat er paarden worden verwaarloost terwijl ze het zelf doet! en ze weet ook dat ze fout zit want over haar sportpaarden valt niks op te merken..

Gebruikers-avatar
Mispeltje
BerichtenCOLON 3326

Berichtdoor Mispeltje » 20 Okt 2010 18:51

Sterkte met Chanel, veel stappen en lange tijd achtereen blijven koelen.

breezy302
BerichtenCOLON 74

Berichtdoor breezy302 » 20 Okt 2010 20:42

Dat ga ik ook doen, gelukkig loopt ze niet kreupel ofzo en heeft ze er geen wonden aan. Ik heb dit 1keer eerder bij een paard gezien en heel de benen van dat paard waren kapot..Morgen maar weer eens kijken hoe haar benen eruit zien.

En 28november heb ik "wedstrijd'met haar haha. Heel erg kinderachtig maar er is een onderlinge "wedstrijd" waarbij je paard over een zeiltje moet lopen en ze moeten draven aan de hand en ik en Chanel doen mee haha

Gebruikers-avatar
Mispeltje
BerichtenCOLON 3326

Berichtdoor Mispeltje » 20 Okt 2010 21:39

Als jullie daar beiden plezier in hebben is dat alleen maar goed!

breezy302
BerichtenCOLON 74

Berichtdoor breezy302 » 20 Okt 2010 21:58

plezier zullen we wel hebben haha

iones
BerichtenCOLON 3001
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 21 Okt 2010 10:28

Mispeltje schreefColonDAT is Nederland Iones :?

Vandaar dat ik dus lid ben van de parijt van de dieren. Ook al sta ik niet achter al hun standpunten (maar ach, bij welke partij wel).
BCS schreefColonDat is niet Nederland, dat is persoons gebonden.

Sinds wanneer zijn wetten persoonsgebonden?
breezy302 schreefColonMaar ik trek mij er wel wat van aan want hoe kan iemand die zelf paarden verwaarloosd en die paarden heeft die de winter niet eens door kunnen komen toch reageren en zeggen dat het een schande dat er paarden worden verwaarloost terwijl ze het zelf doet! en ze weet ook dat ze fout zit want over haar sportpaarden valt niks op te merken..

die zou ik op bokt met de grond gelijk maken dan. Compleet met foto's en getuigenissen!!!!!!

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 21 Okt 2010 10:43

Lees je wel goed?

iones schreefColonIk vind dit echt heel erg. En er is geen persoon of wet of wat dan ook die voor dit dier is opgekomen.

Mispeltje schreefColonDAT is Nederland Iones :?

Mishandeling is persoonsgebonden. Zolang dat doorgaat, en het gebeurd niet in het openbaar is er niks aan te doen.
Het is niet zo dat de wet zegt, mishandel maar zolang je zelf zin hebt.

Het is persoonsgebonden en eigen keuze dat er dieren mishandeld worden.

Gebruikers-avatar
Mispeltje
BerichtenCOLON 3326

Berichtdoor Mispeltje » 21 Okt 2010 11:00

BCS schreefColonHet is persoonsgebonden en eigen keuze dat er dieren mishandeld worden.

Nee hoor, bel de politie maar, of de dierenbescherming, er wordt zelden tot nooit actie ondernomen.
De wet / overheid vertoont nogal wat mazen en mensen weten heel goed die mazen op te zoeken.

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 21 Okt 2010 11:13

Jij doet er toch ook niks aan?

Niet zeuren op de wet en het land, en zelf achter je computer blijven zitten.

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2007 13:34
WoonplaatsCOLON Blankenham
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 21 Okt 2010 15:02

Breezy, heeft ze zich niet vastgerold juist omdat ze een koliekaanval had?

breezy302
BerichtenCOLON 74

Berichtdoor breezy302 » 21 Okt 2010 18:01

iones; Toen ik op bokt foto's plaatste van de eerste dag dat ik Chanel had en erbij zei dat ZIJ paarden in die staat verkocht werd het gelijk verwijderd.... ze vonden het een persoonlijke vete. Ook de andere meiden die weten hoe zij is en daar opmerkingen over maakte werden verwijderd...

Cyrina; Nee ze had helemaal geen koliek, ze was gewoon gaan liggen en wilde opstaan maar dat ging niet omdat ze al dicht tegen de muur aanlag..Tenminste zo heb ik het gehoort en die vrouw die haar vond vertrouw ik daar echt mee die heeft zoveel verstand van paarden en ziektes etc.

Sjoerd
BerichtenCOLON 381
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 03:17
WoonplaatsCOLON Atlantis

Berichtdoor Sjoerd » 21 Okt 2010 18:45

Heb je traumeel in huis of in je kast op stal?
Het lijkt me voor het paard een goeie dat te gebruiken, na het vastliggen.

breezy302
BerichtenCOLON 74

Berichtdoor breezy302 » 21 Okt 2010 21:59

Ja ik heb traumeel maar haar benen zijn alweer gewoon normaal gelukkig en ze loopt ook niet kreupel en heeft vandaag al gewoon bij de anderen in de paddock gestaan

Terug naar