Pony's... wat zijn die schreeuwende duur geworden!

Informatie over verschillende paardenrassen.
Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2008 14:30

Re: Pony's... wat zijn die schreeuwende duur geworden!

Berichtdoor BCS » 11 Aug 2010 10:58

Cyrina schreefColonIk hoor het ook veel hoor. Vooral bij de wat grotere fokkers, die geen zin hebben om voor deze prijzen moeite te gaan doen voor de gewoneren veulens en deze van de hand doen voor rond de 1000,- per stuk aan handelaren. Die kopen er alleen dan wel meerdere tegelijk. Maar toch niet van de mindste ouderdieren...

Dan hebben ze het dekgeld er nieteens uit..... lijkt me erg sterk. Denk dat je weinig veulens aantreft met een mooi lijntje voor 1000 euro.
Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard.

Oja, en, The reward of a thing well done is to have done it.

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2007 13:34
WoonplaatsCOLON Blankenham
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 11 Aug 2010 11:12

Ze hebben er niet eens de helft uit!! Maakt ze niet uit, de andere maken het ruimschoots goed als ze een jaar of 3 zijn 8)

Overigens ook jaarlingen voor dat geld en die hebben nog een jaar opfok achter de rug.

Gebruikers-avatar
Lola#1
BerichtenCOLON 800
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 12:48
WoonplaatsCOLON 3rd rock from the sun

Berichtdoor Lola#1 » 11 Aug 2010 12:23

Niet is teveel en niets is te weinig, je betaald de prijs die wordt gevraagd als het dier je dat waard is en anders zoek je een andere. Ik ben daar altijd heel duidelijk in bij verkoop, het gaat niet over de prijs het gaat in eerste instantie om het dier dat er voor je staat. Spreekt die je aan? Nou goed, zoveel kost ie en als ie je dat niet waard is dan zoek je maar een ander. Bij mij gaan ze pas van de hand als ik iemand tref die het ziet en het er voor over heeft. Ik doe niet aan smoesjes van si en la op een ander zus en zo, dan ga je maar daarheen mijn tijd is kostbaar.

Ik heb serieus kopers die liggen te zeiken over 100€ of zelfs 50€! :shock:
Mijn antwoord is dan altijd heel duidelijk, ga jij over dat beetje geld lopen zeuren? Dan verspil je m'n tijd en màg je hem van mij al niet meer kopen want je schat hem niet op waarde. Bovendien, wat is nou 100 of 50€? Als je daar al over valt bel je ook de veearts niet als die nodig is dus.... doei! :lol:
Als ze hem écht willen dan betalen ze hem gewoon. En ik verkoop alleen aan mensen die de pony écht willen.

Dus is iets veel of weinig? Kijk gewoon naar het dier wat voor je staat, staat ie je aan dan betaal je de vraagprijs en neem je hem mee naar huis. En anders laat je hem staan. Klaar.
http://www.staltervissen.com
Girl you thought he was a man
But he was a muffin

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 11 Aug 2010 12:29

Lola#1 schreefColonMijn antwoord is dan altijd heel duidelijk, ga jij over dat beetje geld lopen zeuren?

Dat doe jij in principe dan zelf ook ;)
Als het voor jou niet uitmaakt, is die 50 of 100 ook geen zorg voor jou.

Dus het komt op hetzelfde neer.

Gebruikers-avatar
Lola#1
BerichtenCOLON 800

Berichtdoor Lola#1 » 11 Aug 2010 12:35

Beter lezen jij; mijn prijs is mijn prijs en daarmee basta.
But he was a muffin

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 11 Aug 2010 12:41

Lola#1 schreefColonBeter lezen jij; mijn prijs is mijn prijs en daarmee basta.

Dan moet je dat in de advertentie zetten, of als ze meteen komen kijken. Voordat je ze uit stal trekt.
Een vraagprijs is alleen een vraag, een vaste prijs is een vaste prijs. Jij had het over een vraagprijs, dat is het niet raar dat mensen daar nog over proberen te onderhandelen.

Oh, en je hoeft niet zo naar te doen, is nergens voor nodig.

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2007 11:57

Berichtdoor Amaze » 11 Aug 2010 14:21

Lola#1 schreefColonBeter lezen jij; mijn prijs is mijn prijs en daarmee basta.
:shock: :shock:

BCS schreefColonDan moet je dat in de advertentie zetten, of als ze meteen komen kijken. Voordat je ze uit stal trekt.
Een vraagprijs is alleen een vraag, een vaste prijs is een vaste prijs. Jij had het over een vraagprijs, dat is het niet raar dat mensen daar nog over proberen te onderhandelen.

Oh, en je hoeft niet zo naar te doen, is nergens voor nodig.

Helemaal mee eens BCS !

Gebruikers-avatar
Lola#1
BerichtenCOLON 800

Berichtdoor Lola#1 » 11 Aug 2010 17:38

Sorry, ik bedoelde het niet lullig hoor maar ik moest dringend door naar m'n werk dus 'tkwam een beetje rot uit m'n toetsenbord door de rap rap rap :lol:
But he was a muffin

Gebruikers-avatar
Mispeltje
BerichtenCOLON 3326
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2009 18:25
WoonplaatsCOLON De jungle van Duitsland

Berichtdoor Mispeltje » 11 Aug 2010 20:06

Lola#1 schreefColonSorry, ik bedoelde het niet lullig hoor maar ik moest dringend door naar m'n werk dus 'tkwam een beetje rot uit m'n toetsenbord door de rap rap rap :lol:

Ik vond het ook al niks voor jou (knipoog-smiley doet het niet)
http://www.ms-ontbloot.nl

Elen
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2008 09:25

Berichtdoor Elen » 11 Aug 2010 22:21

Een paard/pony is nog steeds waard wat een gek er voor wilt geven!

leonora2
BerichtenCOLON 2159
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 08:24
WoonplaatsCOLON nijmegen
CONTACTCOLON

Berichtdoor leonora2 » 12 Aug 2010 09:24

er lopen in de hogere ponysport ook beestjes rond van tussen de 200.000 en 300.000 euro

die zijn door papa en mama gekocht om te winnen en dat lukt dan vaak ook nog

dus 50 of 100 euro meer of minder is geneuzel :)
Remmen is angst! Vaart is alles!
Soms is mijn glas halfleeg, maar meestal halfvol, en er zit in ieder geval altijd wat in!
Fan van het KWPN!

Gebruikers-avatar
Mispeltje
BerichtenCOLON 3326

Berichtdoor Mispeltje » 12 Aug 2010 09:58

leonora2 schreefColoner lopen in de hogere ponysport ook beestjes rond van tussen de 200.000 en 300.000 euro

die zijn door papa en mama gekocht om te winnen en dat lukt dan vaak ook nog

dus 50 of 100 euro meer of minder is geneuzel :)

Bij dit soort vraagprijzen wel ja, maar als je het hebt over normale prijzen (laten we zeggen 2200,=) dan kan ik
me voorstellen dat mensen uiteindelijk beginnen met een bod van 2000,=

iones
BerichtenCOLON 3001
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2005 08:50
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 12 Aug 2010 12:11

BCS schreefColon
Dan hebben ze het dekgeld er nieteens uit..... lijkt me erg sterk. Denk dat je weinig veulens aantreft met een mooi lijntje voor 1000 euro.

precies. En dan hebben ze het dekgeld er niet eens uit. >Dat klopt. Dat is nou ook precies waar iedereen over klaagt. En daarom zijn er minder merries gedekt.

Elen schreefColonEen paard/pony is nog steeds waard wat een gek er voor wilt geven!

Goed, maar stel he, voor het ene paard zijn er veel gekken en het andere zijn er maar weinig.
Dat is toch een verschil, en een indicatie, of niet?

Maar nog steeds hebben er een stel nog niet hun mening gegeven. 1000 euro voor een e pony veulen wat toch echt wel bovengemiddeld is, mooi van type, mooie bewezen bloedlijnen, goed bewegen, eerste premies etc. Dat mag zo'n pony wel kosten?
En stel dat ik het dier verkoop als het 3 of 4 jaar oud is en wat gereden, krijg ik dat geld er wel uit? Ik zit hier wel in het gierige Twente. Hier mag alleen een fiets geld kosten maar verder niets.

Ungarn
BerichtenCOLON 11145
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 06:29

Berichtdoor Ungarn » 12 Aug 2010 12:27

Lola#1 schreefColonNiet is teveel en niets is te weinig, je betaald de prijs die wordt gevraagd als het dier je dat waard is en anders zoek je een andere. Ik ben daar altijd heel duidelijk in bij verkoop, het gaat niet over de prijs het gaat in eerste instantie om het dier dat er voor je staat. Spreekt die je aan? Nou goed, zoveel kost ie en als ie je dat niet waard is dan zoek je maar een ander. Bij mij gaan ze pas van de hand als ik iemand tref die het ziet en het er voor over heeft. Ik doe niet aan smoesjes van si en la op een ander zus en zo, dan ga je maar daarheen mijn tijd is kostbaar.

Ik heb serieus kopers die liggen te zeiken over 100€ of zelfs 50€! :shock:
Mijn antwoord is dan altijd heel duidelijk, ga jij over dat beetje geld lopen zeuren? Dan verspil je m'n tijd en màg je hem van mij al niet meer kopen want je schat hem niet op waarde. Bovendien, wat is nou 100 of 50€? Als je daar al over valt bel je ook de veearts niet als die nodig is dus.... doei! :lol:
Als ze hem écht willen dan betalen ze hem gewoon. En ik verkoop alleen aan mensen die de pony écht willen.

Dus is iets veel of weinig? Kijk gewoon naar het dier wat voor je staat, staat ie je aan dan betaal je de vraagprijs en neem je hem mee naar huis. En anders laat je hem staan. Klaar.

Zo ben ik ook...
Natnekken hoef ik niet over de vloer. :lol:
.
Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 12 Aug 2010 12:33

iones schreefColonEn stel dat ik het dier verkoop als het 3 of 4 jaar oud is en wat gereden, krijg ik dat geld er wel uit? Ik zit hier wel in het gierige Twente. Hier mag alleen een fiets geld kosten maar verder niets.

Ligt eraan hoe jij hem rijd, wat jij rijd, en wat hij kan. Veel mensen hebben die ambitie, maar uiteindelijk bakken ze er niks van. Bovendien moet je ook de kosten van een opfok, hoefsmid, en alle andere normale kosten die je aan een dier hebt ook rekenen. Een veulen kopen en als 3-jarige verkopen is voor een amateur gewoon niet rendabel. Daar heb je bv een naam voor een goede stal voor nodig, en dan moet je ook weer commisie afdragen. Ik heb een veulen voor 2300 euro gekocht. 2 jaar opfok (kocht hem met 10 maanden) = 2820 EURO, + een onverziene operatie van 1300 EURO = 4120 EURO, en dan nog kosten als hoefsmid, wormenkuur enten etc... laat ik zeggen 1500 euro voor 2 jaar. Is dus bij elkaar 7920 EURO. Voor een paard. Een pony zal iets schelen, maar reken maar uit voor hoeveel je hem dan moet verkopen wil je er nog winst op maken. Dan moet je een hoge prijs al vragen om je kosten eruit te krijgen, en om een hoge prijs te krijgen moet je zorgen dat je pony goed voor elkaar is, en dan willen ze meestal geen amateur te zien krijgen met voorrijden!

Natuurlijk is het zo leuk zo ineens een behoorlijk bedrag in je handen te krijgen. Maar het is in principe geen zaken doen, het is quitte spelen.

Gebruikers-avatar
Mispeltje
BerichtenCOLON 3326

Berichtdoor Mispeltje » 12 Aug 2010 14:04

Ungarn schreefColonNatnekken hoef ik niet over de vloer. :lol:

Jij leert me in ieder geval aardig wat nieuwe termen Ungarn :lol:
Natnekken....nooit eerder gehoord, maar geloof dat ik snap wat je bedoeld

iones
BerichtenCOLON 3001
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 12 Aug 2010 16:05

BCS schreefColon
iones schreefColonEn stel dat ik het dier verkoop als het 3 of 4 jaar oud is en wat gereden, krijg ik dat geld er wel uit? Ik zit hier wel in het gierige Twente. Hier mag alleen een fiets geld kosten maar verder niets.

Ligt eraan hoe jij hem rijd, wat jij rijd, en wat hij kan. Veel mensen hebben die ambitie, maar uiteindelijk bakken ze er niks van. Bovendien moet je ook de kosten van een opfok, hoefsmid, en alle andere normale kosten die je aan een dier hebt ook rekenen. Een veulen kopen en als 3-jarige verkopen is voor een amateur gewoon niet rendabel. Daar heb je bv een naam voor een goede stal voor nodig, en dan moet je ook weer commisie afdragen. Ik heb een veulen voor 2300 euro gekocht. 2 jaar opfok (kocht hem met 10 maanden) = 2820 EURO, + een onverziene operatie van 1300 EURO = 4120 EURO, en dan nog kosten als hoefsmid, wormenkuur enten etc... laat ik zeggen 1500 euro voor 2 jaar. Is dus bij elkaar 7920 EURO. Voor een paard. Een pony zal iets schelen, maar reken maar uit voor hoeveel je hem dan moet verkopen wil je er nog winst op maken. Dan moet je een hoge prijs al vragen om je kosten eruit te krijgen, en om een hoge prijs te krijgen moet je zorgen dat je pony goed voor elkaar is, en dan willen ze meestal geen amateur te zien krijgen met voorrijden!

Natuurlijk is het zo leuk zo ineens een behoorlijk bedrag in je handen te krijgen. Maar het is in principe geen zaken doen, het is quitte spelen.

Ik hoef niet eens zozeer winst te draaien want ik heb er ook leut aan. Maar ik ben helaas financieel geen bodemloze put en moet er ook niet op toeleggen. Wat betreft rijden: de enige ambitie die ik heb is een paard correct te rijden en ik doe dat niet snel want daar ben ik niet behendig genoeg voor. Ik ga met rijden alleen af op gevoel. De kunstjes hoeven van mij er niet snel op, ik wil slechts dat zo'n dier op lichte hulpen kan lopen en vrij door z'n lichaam kan bewegen en nageeflijk is. Zo'n paard is ook fijn na te rijden.

Ik ben inderdaad een amateur en ik heb dus inderdaad geen naam of reputatie. en dat maakt het er wel moeilijker op.

Gebruikers-avatar
shan
BerichtenCOLON 1708
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 09:48
WoonplaatsCOLON zeeland
CONTACTCOLON

Berichtdoor shan » 12 Aug 2010 19:43

Met een E pony kan men niet internationaal starten, tenminste niet bij de pony's
Het fenomeen E pony is in Nederland verzonnen.
Vandaar dat een (hele) beste D pony meer waard is dan een E tje.
Met het voorjaar in aantocht is het weer tijd voor de fotoshoots.....
Aandenken voor altijd: Een prachtige fotoreportage van Uw veulen!
Bezoek onze site: http://www.horsecapture.nl

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 12 Aug 2010 20:38

Niet helemaal waar. In Oostenrijk en Zwitserland worden ze de "Klein Pferde" genoemd. Ik heb destijds het intiatief genomen om ook wedstrijden voor de E pony's te openen. Het vervolg is echter blijven liggen en de stamboeken en de KNHS hebben dit echter nooit verder bij de FEI aangekaart om internationaal de E-pony's gestalte te geven.
Om dit moment is er lobby in Duitsland aan de gang om via de FN de E pony's internationaal op de kaart te krijgen.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

iones
BerichtenCOLON 3001
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 13 Aug 2010 11:15

shan schreefColonMet een E pony kan men niet internationaal starten, tenminste niet bij de pony's
Vandaar dat een (hele) beste D pony meer waard is dan een E tje.

Het punt is dat ik op een d pony t.z.t niet kan rijden. Op zo'n jong beest zitten met 65 kilo vind ik te veel. Ik vind mezelf eigenlijk al te zwaar voor een eetje.

anna42 schreefColonOm dit moment is er lobby in Duitsland aan de gang om via de FN de E pony's internationaal op de kaart te krijgen.

En waarom ook niet?
Nederlanders hebben de langste mensen maar ook in andere landen wordt het gemiddelde steeds langer en zullen ze voor die jonge lange lijsen vroeg of laat ook de e maat moeten introduceren. Anders gaan ze daar massaal naar de paarden overstappen 2 jaar voor hun 18e.

Ik zit er toch hard over te denken om die pony te kopen. Heb het er met veel mensen over gehad. De een vindt het wat aan de hoge kant, de ander niet. En dan zeggen ze uiteindelijk "je moet er toch elke dag naar kijken en als je er met plezier naar kijkt". En dat doe ik dus wel he. Ook als ik niet rij kan ik van mijn paarden genieten. Zeker hoe die jonge dingen zich ontwikkelen, dat is mooi om te zien.

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187

Berichtdoor Amaze » 24 Okt 2010 11:49

Amaze schreefColon
senja schreefColonAch ik heb nog wel een leuke pony in de aanbieding maar die is best aan de prijs maar kan dan ook op hoger niveau mee. Kijk je naar de bouw dan is die gewoon heel netjes gebouwd en heeft ook sport in zijn stammetje verankerd. Verkopen van zo een pony valt niet mee maar is wel leuk.

Senja , ik ben benieuwd ;laat je ons die pony dan zien ?!
Een echt goed pony heb je zo verkocht hoor :j

Nou Senja ,heb jij je super pony al verkocht ? :lol:

Ik wel hoor ! 8)

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd naar een foto van jouw pony !

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187

Berichtdoor Amaze » 24 Okt 2010 20:00

Nou Senja , waar blijft je antwoord ? Je hebt je topper vast nog niet verkocht ? :lol:

Gebruikers-avatar
Feroza W
BerichtenCOLON 14578
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2004 23:32
WoonplaatsCOLON Michiels anus
CONTACTCOLON

Berichtdoor Feroza W » 24 Okt 2010 22:24

zeiken over 50 of 100 euro vind ik ook echt triest. Graag of niet denk ik dan.
Valley Springs veulenkampioen regio Noord 2011 en Nationaal kampioen 2011

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Midden Nederland

Berichtdoor senja » 25 Okt 2010 00:23

Amaze schreefColonNou Senja , waar blijft je antwoord ? Je hebt je topper vast nog niet verkocht ? :lol:

Sorry Amaze geen foto maar de pony is verkocht :-) (niet door mij :-( )

Ik heb nu nog wel een 15 jarige merrie Welsh (sorry ook geen foto van)

Ook nog een mooie 3 jarige Vivaldi Hengst maar die komt volgende week thuis van het land dus die ga ik eerst ff bekijken. Komt uit een Keur merrie met daarachter prestatie sport.

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187

Berichtdoor Amaze » 25 Okt 2010 13:35

Een mooie (?!) :shock: Vivaldi ? Dat is vloeken in de kerk Senja ! :lol:

Je hebt toch zeker wel een fotocamera ? Daar ben ik dan wel echt beniuwd naar !

Terug naar