Utascha SFN verkocht

Voor al je vragen over paarden, spannende paardenverhalen en meer.
Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Midden Nederland

Utascha SFN verkocht

Berichtdoor senja » 28 Dec 2013 00:40

Het Springpaarden Fonds Nederland heeft haar paradepaardje Utascha SFN (Lux x Indoctro) verkocht. De twaalfjarige merrie die onder Eric van der Vleuten en Jeroen Dubbeldam furore maakte, is verkocht aan de Military Sport Association in Qatar. “De verkoop van Utascha past geheel binnen de doelstellingen van dit Fonds. Wij willen jonge paarden kopen die de potentie hebben om op termijn...

http://horses.nl/algemeen/utascha-sfn-verkocht/

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138

Re: Utascha SFN verkocht

Berichtdoor senja » 28 Dec 2013 00:47

Ik kan het met deze verkoop eens zijn. Utascha is een geweldig springpaard, eentje die je maar zelden treft. Toch is het niet het buiten categorie springpaard voor het aller hoogste als Aken, Ek, Wk en Olympische spelen. Altijd als ze hierin werd uitgebracht werd het het net niet.

Ik vind het een fractie te weinig wat ze kon geven maar in de reguliere 1.60 wedstrijden zeker een kans hebber. Paarden als Big star, tripple X en Bella Donna hebben die zogenaamde X-factor net wel. Dus een goeie deal en zeker passend in het standpunt van het SFN. Een heikel puntje vind ik wel dat de opvolging er niet is en daar had het SFN voor moeten zorgen.

Balagur
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2011 11:00

Berichtdoor Balagur » 28 Dec 2013 16:28

Ik meende van jou of anna een keer gelezen te hebben dat het SFN een leuk financieel onderonsje van de nederlandse handelaren is. Kan het alleen niet terugvinden.

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138

Berichtdoor senja » 30 Dec 2013 07:49

Ik heb geen idee of ik dat heb geschreven maar dat heeft met dit verhaal niks te maken. Daarbij lijkt het me niet meer dan normaal dat zo een sport fonds winst probeert te maken en is ook niks mis mee.

Utascha verkopen is denk ik een wijs besluit maar dat er niet voor opvolging is gezorgd vind ik wel een stuk minder. dat het een speelbal is voor handelaren heeft het zich ook bewezen door Simon te verkopen zou Dubbeldam zijn beste paard en de Olympische spelen mislopen. Van der Vleuten is de dupe geworden van deze zakelijke deal door Utascha door te schuiven naar Dubbeldam en Simon voor een schep geld te verkopen.

Het probleem is dat er altijd een spanningsveld zou blijven liggen tussen emotie en zaken. Hoe mooi je het ook verpakt geld blijft altijd een issue.

Als ze een goed bot hebben gekregen vind ik het zeer verdedigbaar dat Utascha is verkocht. Nu maar hopen dat er flink wat geld is de pot is gestort zodat aandeel houders daar profijt van hebben. Tenslotte is dat toch altijd de bedoeling om niet alleen te cashen maar ook continuïteit te waarborgen.

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138

Berichtdoor senja » 30 Dec 2013 23:48

En zie daar de opvolger is er al :-)

Zenith SFN vierde bij Wereldbeker-debuut

Terug naar