hoe het met Poppaea gaat

Voor al je vragen over paarden, spannende paardenverhalen en meer.
Gebruikers-avatar
Geral
BerichtenCOLON 4478
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 02:44
WoonplaatsCOLON Lieren
CONTACTCOLON

hoe het met Poppaea gaat

Berichtdoor Geral » 10 Okt 2011 15:11

Na hele lange afwezigheid wil ik het nog eens proberen op dit forum. :D

Even in het kort een update over ons en de paarden.
We hebben een ongelooflijk rotjaar achter de rug, met toch wel hele leuke hoogtepunten, waar we dan weer met plezier op terugkijken.
Teun heeft problemen gehad met de gezondheid, na lang zoeken, zeuren enz. hebben ze het gevonden en de behandeling slaat aan.
Ik zelf ben inmiddels taxichauffeur bij Connexxion en beleef hier heel erg veel plezier aan.
3 juli zou mijn laatste werkdag bij CTS zijn, maar ik heb een jaarcontract gekregen en rij nu met heel veel plezier weer dagelijks op Twello en daarnaast Valys ritten.
Ook ik kwakkel al een tijd met de gezondheid en vorige week ging het finaal mis, van de taxi lag ik behoorlijk snel in het ziekenhuis, collega's hebben mijn bus opgehaald, want Twello moet wel gereden worden, helaas even zonder mij.
Diezelfde avond om 7 uur lag ik op de ok, daarna aan de morfine enz.
Ontstoken cystes weggehaald, bacteriele infectie die het alleen maar verergerd heeft aangepakt, zaterdag naar huis en daar hang ik dan rond met een bak vol pillen.

In mei dit jaar besloten het roer om te gooien met Pops, we hebben een springruiter gezocht en dat lukte wonderwel redelijk snel.
Pops is enorm veranderd door het springen, dressuur was toch blijkbaar niet haar ding.
De trainer is heel enthousiast over Pops en Jeroen die haar nu rijdt doet dit onder leiding van de trainer en mijzelf dan ook met heel veel plezier.
Afgelopen zaterdag, ik lag dus nog in het ziekenhuis, mijzelf te verbijten dat ik niet mee kon, zijn ze voor het eerst met goedkeuring van de trainer op concours gegaan.
Op vreemd terrein springt ze alles wat ze tegen komt, dus we hadden goede hoop op een mooi rondje en dat gebeurde ook.
1 balkje eraf en wat zenuwen van Jeroen (die wil het veel te goed doen). Ik ben zo trots op mijn paard en mijn mannen, zonder mij op concours, wat ze beide eigenlijk niet zo graag wilden doen, maar ik vond dat ze het wel moesten doen.
Volgend parcours is Voorthuizen en daar gaan we weer voor en hopelijk kan ik zelf dan ook weer mee.
Ik geniet zo van Jeroen en schimmie, die vol enthousiasme aan het trainen zijn, schimmie die bijna met een big smile door de parcoursen gaat en van het springwereldje wat zoveel gezelliger en vriendelijker naar elkaar is.
Pops mag nog wat heter worden in het parcours en ze moet nog sterker worden in de bespiering, maar de trainer is vol lof over haar, dus dat gaat zeker goed komen.
Jeroen zou het allemaal wat sneller willen, maar de trainer gooit er de rem op, daar hij heel veel rekening met het paard houdt en dat is allemaal zo fijn.
In de training hoor ik vaak uitspraken voorbij komen die Anna42 ook gebruikt en dat geeft toch weer aan dat Anna helemaal niet zover van de praktijk vandaan zit.
Als ik mij wat beter voel, zal ik eens springfoto's plaatsen.
Pas op, Schimmie is zeer sensibel, daar dien je rekening mee te houden.....

Gebruikers-avatar
LuvdaTossa
BerichtenCOLON 14883
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 01:40
WoonplaatsCOLON Grunn

Re: hoe het met Poppaea gaat

Berichtdoor LuvdaTossa » 10 Okt 2011 15:18

Hi Geral! Leuk om weer eens wat van je te horen!

Heel veel beterschap met de kwaaltjes en doe vooral rustig aan!

Wat leuk dat je met pops een nieuwe kant op bent gegaan, ben erg benieuwd naar de fotos! Fijn dat je iemand gevonden hebt waar het zo goed mee klikt!

Moniek23
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 06:18

Berichtdoor Moniek23 » 10 Okt 2011 19:13

welcome back!

Gebruikers-avatar
*Sanne
BerichtenCOLON 13972
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2005 13:46

Berichtdoor *Sanne » 11 Okt 2011 12:05

Gelukkig dat er ondanks de tegenslagen ook veel goeds op jullie pad kwam!
Jullie gaan nu vast en zeker een mooier jaar tegemoet :D
Odette, dachtig van Plutarchus (Perfectum x Cassini I)

Driejarige, grote Gelderse donkervos merrie te koop!
Voor meer informatie Klik

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 11 Okt 2011 12:55

Sterkte Geral en wat mooi dat je weer met Poppea en route kunt gaan.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Gebruikers-avatar
Geral
BerichtenCOLON 4478
WoonplaatsCOLON Lieren
CONTACTCOLON

Berichtdoor Geral » 11 Okt 2011 13:39

Dank jullie wel allemaal, het lijkt wel of je met deze tegenslagen alleen maar sterker wordt en nog meer kan genieten van de momenten die we nu met de schimmel hebben.
Het is zo ontzettend leuk dat ze nu alleen maar goede en fijne kritieken krijgt en vooral opbouwend waar we wat mee kunnen.
Zoals ze hier een aantal jaren geleden door een paar forumleden is afgeschilderd als een lelijk paard, horen we nu alleen nog maar : wat een mooi en fijn springpaard is dat. Afstamming is bijna niemand in geinteresseerd, springen dat kan ze en dat telt.
Ze heeft inmiddels haar eerste oefenparcours van 1.20 gelopen, dat doet ze ook zo gemakkelijk en dat is genieten.

Dan heb ik natuurlijk Janton (Rossini x Record) nog, ZZl gelopen, ruim 20 jaar oud, gedraagt zich als een 3 jarige hengst en gaat regelmatig mee naar de springlessen, dan mag hij ook een rondje springen, dan zou je niet zeggen dat hij 20 is.
Ook hij geniet van het springen, ondanks het feit dat hij altijd dressuur gelopen heeft.

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Midden Nederland

Berichtdoor senja » 11 Okt 2011 15:27

Geral het zijn twee super fijne paarden die er goed uitzien. Je mag blij zijn met deze twee en lekker zo doorgaan dan komt het allemaal goed.

Moniek23
BerichtenCOLON 987

Berichtdoor Moniek23 » 11 Okt 2011 16:09

@geral..zit je dat dan nog steeds dwars...??

al zou de hele wereld mijn paard lelijk vinden...als ik er maar gelukkig mee ben...

dus ze springt nu bijna officeel.. M....super...

misschien heeft ze ook wel tijd nodig gehad om uit te zwaren.....
laat rijp....

Gebruikers-avatar
Geral
BerichtenCOLON 4478
WoonplaatsCOLON Lieren
CONTACTCOLON

Berichtdoor Geral » 11 Okt 2011 18:37

Dwars zit het mij niet meer, maar het is zo opvallend dat het ook anders kan.
Nog opvallender dat niemand schimmie nog lelijk vindt, zoals Anna ook steeds voorspelde, dat ze enorm zou veranderen.

Wat leuk dat je paard het M in kan, zover zijn we nog niet, maar het zit er wel in, Jeroen droomt al stiekem van een Z parcours.
Heb je ergens foto's van je paard staan, want inmiddels weet ik niet meer wat voor een paard jij hebt :D

Moniek23
BerichtenCOLON 987

Berichtdoor Moniek23 » 11 Okt 2011 20:08

ik bedoelde die van jou, met dus ze springt bijna offcieel M.... :lol:

detour
BerichtenCOLON 6781
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2007 19:41

Berichtdoor detour » 12 Okt 2011 09:09

Hai Geral, welcome back! :D
het is gewoon ontzettend balen als je zoveel pech tegelijkertijd hebt of achter elkaar, dan heb je soms gewoon ff genoeg aan jezelf...
Fijn dat je schimmel het zo goed doet en als je diep hebt gezeten- hoe cliche matig- kun je alleen maar omhoog klimmen. 8)
Geniet van je nieuwe job, klinkt alles behalve saai als chauffeuse, beter dan op kantoor. :lol:
Suuces. :D

Terug naar