Zou iedereen zo maar een paard mogen kopen cq fokken?

Voor al je vragen over paarden, spannende paardenverhalen en meer.
detour
BerichtenCOLON 6781
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2007 19:41

Zou iedereen zo maar een paard mogen kopen cq fokken?

Berichtdoor detour » 06 Okt 2011 09:30

Of je nou wel of niet veel verstand hebt van het fokken of houden van paarden, waar zou de grens moeten liggen om een paard te mogen kopen EN onderhouden of zelfs vermeerderen?..

Ben benieuwd. 8)

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Midden Nederland

Re: Zou iedereen zo maar een paard mogen kopen cq fokken?

Berichtdoor senja » 06 Okt 2011 18:06

Ik vind dit echt een onzin vraag iemand met twee keer modaal kan net zo goed in de financiële problemen zitten als iemand die het minimum verdiend. Je moet kijken naar uitgave en kosten en dat kan niet want we zitten niet in een ene of ander barbaars land.

we leven in een land waar iedereen zijn verantwoordelijkheid moet kennen en die moet je nemen. verstand of niet mijn neef kocht een paard en wist er geen klap van echt helemaal niks zijn goudvissen gingen zelfs dood bij hem. LOL nu heeft die al een jaartje of 8 een paard en dat gaat prima. Je kan in mijn ogen mensen niet in vakjes stoppen en een etiquette opplakken ECHT WAANZIN!!!!!!!

Ik haat die hokjes en etiquette mentaliteit van dit FUCK land. Geloof er ook niet in. :fuck:

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008 19:53

Berichtdoor master » 06 Okt 2011 18:57

Dan kan je beter een andere vraag stellen
Waar ligt de grens, wanneer mensen zich "mogen" voortplanten en goede ouders zullen worden?

Gebruikers-avatar
muilwijk-horses
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2006 22:22
CONTACTCOLON

Berichtdoor muilwijk-horses » 06 Okt 2011 20:27

Dat is een hele sterke master!
Stal Muilwijk, hèt adres voor apart gefokte dressuurpaarden

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Midden Nederland

Berichtdoor senja » 06 Okt 2011 22:15

Bij sommige zou ik zeggen ......slot erop hahahahahaha daar wil je geen nakomelingen van hebben LOL

detour
BerichtenCOLON 6781

Berichtdoor detour » 06 Okt 2011 23:52

Senja, ik vind dat dan weer onzin, het is gewoon verstandig om een spaarpotje te hebben als je paarden houdt. Veels te veel mensen kopen roekeloos een paard. En hebben geen idee dat onderhoud zo veel meer kost dan de aanschaf en dan hebben we het niet over de gebruikelijke dingen; je weet ook heel goed wat er mis kan gaan met de dieren. En als je een goede baas bent dan laat je je paard niet verpieteren omdat je het anders niet kunt betalen.. het dier is immers altijd de dupe.

master, tsja, in Zweden zijn ze daar idd anders mee bezig dan in NL.. Lijkt me lastig euvel, wie beslist wie mag fokken? Waar ligt de grens?..
Ik vind de stelling prima. Zijn er teveel paarden in NL?.. Zo ja, komt dat door roekeloos aanschaffen en fokken?

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209

Berichtdoor master » 07 Okt 2011 08:32

detour schreefColonSenja, ik vind dat dan weer onzin, het is gewoon verstandig om een spaarpotje te hebben als je paarden houdt. Veels te veel mensen kopen roekeloos een paard. En hebben geen idee dat onderhoud zo veel meer kost dan de aanschaf en dan hebben we het niet over de gebruikelijke dingen; je weet ook heel goed wat er mis kan gaan met de dieren. En als je een goede baas bent dan laat je je paard niet verpieteren omdat je het anders niet kunt betalen.. het dier is immers altijd de dupe.

master, tsja, in Zweden zijn ze daar idd anders mee bezig dan in NL.. Lijkt me lastig euvel, wie beslist wie mag fokken? Waar ligt de grens?..
Ik vind de stelling prima. Zijn er teveel paarden in NL?.. Zo ja, komt dat door roekeloos aanschaffen en fokken?

Het is dus een geld kwestie begrijp ik?
dan zal je dus voor de "arme" mensen idd ook moeten verbieden kinderen te krijgen, want die zijn dan ook de dupe.
overigens kan iemand welgesteld zijn, en van de 1 op de andere moment failliet, door het instorten van de beurs.
Nee, dat vind ik dus geen goed argument , geld gerelateerd.
Wel hoe men paarden moet houden, soort van opleiding.
maar dat gaat eigenlijk ook op voor mensen die kinderen nemen, doe eerst een opleiding, hoe voed ik kinderen goed op naar volwassenheid, en daarna pas 'fokken' :D

detour
BerichtenCOLON 6781

Berichtdoor detour » 07 Okt 2011 13:13

Idd, opleiding en geld zijn imo twee dingen die van belang zijn voor het houden van en fokken met paarden. :D

Gebruikers-avatar
master
BerichtenCOLON 4209

Berichtdoor master » 08 Okt 2011 09:08

detour schreefColonIdd, opleiding en geld zijn imo twee dingen die van belang zijn voor het houden van en fokken met paarden. :D

en kinderen :lol:

detour
BerichtenCOLON 6781

Berichtdoor detour » 08 Okt 2011 13:03

:lol: :lol: :lol:
Nou idd. Misschien kunnen ze eens recycle luiers op de markt brengen, dat gaat al een hoop geld schelen. :idea:

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2008 14:30

Berichtdoor BCS » 27 Okt 2011 14:00

Liever niet, maar goed dat vind ik met alle dieren (en soms zelfs mensen!)
Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard.

Oja, en, The reward of a thing well done is to have done it.

Terug naar