Prijzen paardenbrok/granen zullen fors stijgen.

Voor vragen over voeding en opvoeding
libke
BerichtenCOLON 1900
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 19:35
WoonplaatsCOLON asse

Re: Prijzen paardenbrok/granen zullen fors stijgen.

Berichtdoor libke » 03 Sep 2009 13:12

onze vooraad stro is binnen
65€ de ton ...16 ton gekocht
en 50€ voor de loonwerker die alles netjes onderdak heeft gezet

Ungarn
BerichtenCOLON 11145
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 06:29

Berichtdoor Ungarn » 25 Aug 2010 06:16

.
Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Gebruikers-avatar
russel
BerichtenCOLON 2206
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2005 11:42

Berichtdoor russel » 25 Aug 2010 08:38

Een 3e snee lijkt mij geen probleem met het weer. Zelfs op mijn stukje wei kunnen ze het nu niet bijhouden....
GIRLPOWER!!!!!

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2008 14:30

Berichtdoor BCS » 25 Aug 2010 08:55

Kwa gras? Bij ons hebben ze echt niks meer te eten...........
Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard.

Oja, en, The reward of a thing well done is to have done it.

libke
BerichtenCOLON 1900
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 19:35
WoonplaatsCOLON asse

Berichtdoor libke » 25 Aug 2010 15:25

alles staat hier ook terug mooi dik en groen ..straks alle jonge knollen opnieuw verweiden dus
mooi stro is binnen aan 70 /ton en vandaag zijn de laatste grote ronde voordroogbalen gebracht ...45 stuks aan 30 € ..t'is maar net hoe goed je kan onderhandelen want ze vroegen 45 eerst ..dus prijsje afdwingen als je er zoveel tegelijk neemt :lol:
en ook nog een 10 tal grote pakken ouder hooi binnegedaan aan 10 € daar kunnen ze in oktober dan mee starten
straks nog een 10 bieten en we kunnen weer de winter in ..dan is het weer vreten en sch**ten 8)

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2007 11:57

Berichtdoor Amaze » 25 Aug 2010 21:25

BCS schreefColonKwa gras? Bij ons hebben ze echt niks meer te eten...........

:shock: Dan ben je vast ''vergeten'' te bemesten voor /tijdens de regen ?! (kunstmest /drijfmest)

Nomaliter is Augustus ''de 2e meimaand'' Volop gras dus!

Gebruikers-avatar
russel
BerichtenCOLON 2206

Berichtdoor russel » 25 Aug 2010 22:01

Mijn paarden kunnen het niet bijhouden. Vele stukken zijn omgeklapt, daar moet nu de bosmaaier over heen....

Dit is toch bij uitstek grasgroeiweer? Idd wellicht wel bemesten...

Maar zon, regen en temperatuur, wat wil je nog meer?
GIRLPOWER!!!!!

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 22 Sep 2010 09:13

Wat hebben jullie afgelopen jaar per (kleine) baal betaald?

Er was bij ons teveel geleverd, en toen zou hij dat weer op komen halen, toen kwam hij van de week, en wilde de eigenaar eigenlijk maar afrekenen, zodat hij het niet hoefde op te laden (50 balen), maar toen moest er ineens 1 euro meer betaald worden per baal. Er was al 4.50 (!!!) betaald per baal, en wilde nu dus 5.50 (!!) per baal. Uiteindelijk heeft hij toch die 50 balen opgeladen.

Die 4.50 was al te veel, maar 5.50???

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 22 Sep 2010 09:15

Amaze schreefColon
BCS schreefColonKwa gras? Bij ons hebben ze echt niks meer te eten...........

:shock: Dan ben je vast ''vergeten'' te bemesten voor /tijdens de regen ?! (kunstmest /drijfmest)

Nomaliter is Augustus ''de 2e meimaand'' Volop gras dus!

We hebben maar twee stukjes land. Die allebei gebruikt worden, dus dan gaat het erg hard (en heeft het geen tijd om te groeien, gezien ze dagelijks buiten staan).

Ungarn
BerichtenCOLON 11145

Berichtdoor Ungarn » 27 Mei 2011 06:32

Ik heb mijn wintervoorraad kuil bij elkaar zo'n 15 ton , eerste snee en net iets in de bloei, moet genoeg zijn. 1 pak in de week.
.
Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Ungarn
BerichtenCOLON 11145

Berichtdoor Ungarn » 29 Mei 2011 11:11

Brok mogelijk niet duurder ??

Rusland heft verbod export graan op !
ANP
MOSKOU - Rusland heft het exportverbod op graan per 1 juli op. Dit maakte premier Vladimir Poetin zaterdag op de televisie bekend.

De verbod was in augustus vorig jaar ingesteld na een onverwachte periode van droogte in het land. Zeker een kwart van de Russische graanoogst ging daardoor verloren.

De slechte oogst leidde tot hoge graanprijzen op de termijnmarkten. De ban op de graanexport moest hoge voedselprijzen in Rusland en onrust onder de bevolking voorkomen.

Rusland verlengde het exportverbod in december nog eens voor onbepaalde tijd uit vrees voor een nieuwe mislukking van de oogst dit jaar. Maar volgens Poetin ziet het er naar uit dat de graanoogst van de derde grootste graanexporteur ter wereld dit jaar vrij goed zal zijn.
.

Gebruikers-avatar
russel
BerichtenCOLON 2206

Berichtdoor russel » 06 Jun 2011 12:34

Granen worden ingekocht op de wereldmarkt en als Rusland ook gaat dumpen, zullen ze goed kunnen in kopen, maar de consument wordt al tig jaren voorgelogen, dus verwacht maar weer een wazig verhaal waarom de brok dit jaar weer duurder zal zijn. Zal wel inherent zijn aan de tegenvallende 1e snee.....waardoor iedereen dollars in zijn pupillen heeft gekregen...

De 2e, 3e en 4e snee die ook nog mag worden verwacht, zal de hooiprijs niet beïnvloeden....volgend jaar is alles steevast 5 tot 6 euro per pakje, ook al hebben ze de schuren vol.

Nog nooit meegemaakt dat ook maar 1 jaar het hooi goedkoper is geworden dan het jaar ervoor......Zou bijna een stuk gaan huren om er eens dik op te gaan verdienen........

Net zo als met brok, als je leest wat een afval er wordt in verwerkt, wil je geen eens meer brok......
GIRLPOWER!!!!!

leonora2
BerichtenCOLON 2159
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 08:24
WoonplaatsCOLON nijmegen
CONTACTCOLON

Berichtdoor leonora2 » 07 Jun 2011 21:02

beetje kortzichtig :shock:

wij hebben een veehouderij
en normaal houden we altijd voer over
maar vorig jaar was al een raar jaar en dit
jaar is heel slecht begonnen.
Vanwege de aanhoudende droogte hebben we nog amper
de helft van de grasoogst van andere jaren binnen.
De koeien hebben het gras ook op, dus al heel veel voer
bij moeten kopen, pakken van 55 euri en meer en bij ons
is het praktisch in de hele streek droefenis.

Dus niks geen speculatie, maar pure noodzaak.
Remmen is angst! Vaart is alles!
Soms is mijn glas halfleeg, maar meestal halfvol, en er zit in ieder geval altijd wat in!
Fan van het KWPN!

leonora2
BerichtenCOLON 2159
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 08:24
WoonplaatsCOLON nijmegen
CONTACTCOLON

Berichtdoor leonora2 » 07 Jun 2011 21:05

oja, misschien heb jij het niet meegemaakt
maar in 1976 kocht ik mijn eerste veulen,
een E-pony, voor 150 euro. Vanwege de hittegolf toen
en de slecht oogst, betaalde ik die winter elf gulden voor
een baaltje hooi. Nu leven we 35 jaar later en kost een baaltje
vijf of zes euro, wow, wat worden die boeren daar rijk van :?
Remmen is angst! Vaart is alles!
Soms is mijn glas halfleeg, maar meestal halfvol, en er zit in ieder geval altijd wat in!
Fan van het KWPN!

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Berichtdoor Sizzle » 07 Jun 2011 22:13

Ik was afgelopen week eigenlijk verbaast hoe groen en vol alles is in nederland. Mijn dieren bij basel staan echt op een gele wei inmiddels. In bepaalde regio's zijn ze begonnen om melkkoeien naar de slager te brengen. Nu op dit moment regent het trouwens wel heel flink.

Gebruikers-avatar
germie
BerichtenCOLON 1438
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 18:57
CONTACTCOLON

Berichtdoor germie » 08 Jun 2011 07:33

Hier alles groen, en het regent ook nog een beetje. De grond is natuurlijk niet meteen nat, maar we hebben deze week toch een aantal buitjes gehad. Gras (en onkruid in mijn tuin) groeien als kool.

Zomer is gelukkig nog niet voorbij. Met een goed najaar kan er ook nog een goede 4e snee geoogst worden. Boeren moeten nu eenmaal altijd klagen. En beginnen daar nu alvast maar mee.
Paardrijden kan iedereen leren, maar de rijkunst beheersen is slechts voor weinigen weggelegd.
Nieuw dieptepunt bereikt :D haha en het was leuk.

Ungarn
BerichtenCOLON 11145

Berichtdoor Ungarn » 08 Jun 2011 09:13

leonora2 schreefColonDe koeien hebben het gras ook op, dus al heel veel voer
bij moeten kopen, pakken van 55 euri en meer en bij ons
.

Ik had er 2 weken geleden 38 stuks voor 55,- thuis gebracht uit Millingen.. :)
Goede kwaliteit !..geen spul dat verdroogt gemaaid was. maar "blauw" en fris..ds. 73%
.

Ungarn
BerichtenCOLON 11145

Berichtdoor Ungarn » 08 Jun 2011 09:21

germie schreefColonZomer is gelukkig nog niet voorbij. Met een goed najaar kan er ook nog een goede 4e snee geoogst worden. Boeren moeten nu eenmaal altijd klagen. En beginnen daar nu alvast maar mee.

Dan mist je 2 snede. Ik begin maandag aan snede 3. wel beregen in de droogte..maar hoef maar 1kg brok te geven..met tarwestro (ruwe celstof)

Woesdag haal ik een 3 jarige uit Friesland naar huis..( te veel gras + zadel er op).
.

Gebruikers-avatar
germie
BerichtenCOLON 1438
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 18:57
CONTACTCOLON

Berichtdoor germie » 08 Jun 2011 10:25

Ungarn schreefColon
germie schreefColonZomer is gelukkig nog niet voorbij. Met een goed najaar kan er ook nog een goede 4e snee geoogst worden. Boeren moeten nu eenmaal altijd klagen. En beginnen daar nu alvast maar mee.

Dan mist je 2 snede. Ik begin maandag aan snede 3. wel beregen in de droogte..maar hoef maar 1kg brok te geven..met tarwestro (ruwe celstof)

Woesdag haal ik een 3 jarige uit Friesland naar huis..( te veel gras + zadel er op).

nee, snede 1 is nu van het land af, sommigen zijn al met snede 2 bezig. En dan is het daarna 3e snede en vaak nog een 4e snede.
Dus jij bent al bezig met de 3e snede? Dat gaat dan wel snel.

Mijn paarden krijgen nu ook eigenlijk geen brok. Staan overdag in een vette weide, 's nachts in een paddock met voordroogkuil. Enkel na het rijden krijgen ze een beetje brok.
Heb gisteren overigens eens een ander merk gehaald (Lavor). Kost 35 cent per kg basisbrok en 38 cent per kg voor de conditiebrok (en de muesli kost 11 euro per 20 kg, muesli met haver heb ik voor gekozen). Kijken of dit ook goed gegeten wordt. Koop ik het per pallet, dus 30 zakken, dan krijg je 50 cent per zak korting (wel zelf halen). Subli is zo wisselend van kwaliteit dat m'n paarden het soms gewoon niet eten en dan bij een andere zak weer wel. Voor mij dus gene Subli meer. Horsefood en Havens zijn prima, en ook nog redelijk betaalbaar. Maar als het nog goedkoper kan, dan hou ik me aanbevolen.
Paardrijden kan iedereen leren, maar de rijkunst beheersen is slechts voor weinigen weggelegd.
Nieuw dieptepunt bereikt :D haha en het was leuk.

Ungarn
BerichtenCOLON 11145

Berichtdoor Ungarn » 08 Jun 2011 10:36

germie schreefColon
Ungarn schreefColon

.

Ik beregen altijd al half maart..voor een goede opstart...
Ik heb blijvend grasland en zaai er altijd Italiaans in het najaar door..voor wat groffigheid.( ruwecelstof)
Maar paardenmensen zijn in het algemeen niet goed in grasland beheer..Die laten liever alles stuk lopen en verdrogen om daarna onkruid terug te krijgen....
Je ziet vaak aan het graslandbeheer hoe de eigenaar is. :(
.

Elen
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2008 09:25

Berichtdoor Elen » 08 Jun 2011 11:05

Hoe zwaar is zo'n pak dan Ungarn?

Ungarn
BerichtenCOLON 11145

Berichtdoor Ungarn » 08 Jun 2011 11:31

Elen schreefColonHoe zwaar is zo'n pak dan Ungarn?

380-420
.

Elen
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2008 09:25

Berichtdoor Elen » 08 Jun 2011 11:32

Ik betaal hier 45€ voor een pak van +/- 350 kilo (super kwaliteit)

Ungarn
BerichtenCOLON 11145

Berichtdoor Ungarn » 08 Jun 2011 11:48

super kwaliteit weet je pas over 4 maanden. tenzij je van vorig jaar hebt.
.

Gebruikers-avatar
russel
BerichtenCOLON 2206

Berichtdoor russel » 08 Jun 2011 15:08

Ik heb momenteel nog een pak voordroog, vond het wat nattig uit het pak komen...heb het los getrokken en op de warme stenen gelegd, binnen een half uur was het droog. Dit geeft ik samen met in de avond 1 plak gerstestro voor de extra structuur.

Nu het gewone hooi onbetaalbaar is geworden, ben ik ook aan de 450 kg pakken...heb er altijd wat tegen gehad, maar nood breekt wetten...als je omrekent, dan kom je op 2,50 euro per pakje gewone hooi, de moeite. Brok voer ik alleen bij als mijn gras niets meer doet en ik het idee heb dat hij wat extra nodig heeft, verder nog een halve weidekoek per dag voor de vitamines en mineralen..ze ogen gezond, denk dat ze het ook zijn. Iig vinden ze die pakken stukken lekkerder dan gewoon droog hooi, wat in ik nog over heb, voer ik met de pakken mee, maar dat laten ze liggen tot het laatst.
GIRLPOWER!!!!!

Terug naar