de wondere wereld van bokt

Heb je een leuke of vermeldenswaardige link? Plaats hem hier.
Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

de wondere wereld van bokt

Berichtdoor Sizzle » 07 Feb 2009 13:07

Soms wordt hier wat zinloos gekat, maar dit slaat echt alles. Wat een oeverloos geleuter om een kind :lol:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=6&t=1062518&

Gebruikers-avatar
Suzan1
BerichtenCOLON 6475
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24
WoonplaatsCOLON aan de IJssel

Re: de wondere wereld van bokt

Berichtdoor Suzan1 » 07 Feb 2009 14:39

ik heb niet de moeite genomen om het te lezen op bokt.
maar....is toch leuk?

wel een tikkie te groot maar het is een braaf dier en 't meiske kan er een heleboel van leren.
Leven en laten leven ..... :D

Gebruikers-avatar
irmaz
BerichtenCOLON 5245
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 09:18

Berichtdoor irmaz » 07 Feb 2009 17:01

......en toen dacht jij, ik zet het op fokt, kunnen ze daar ook nog eens oeverloos over verder leuteren :lol:

ik vind het kind een geweldige zit hebben, knap hoe ze met haar vedergewicht het paard precies rondgestuurd krijgt en beter kan laten lopen als menig volwassene. Ik hoop alleen niet dat dit het begin is voor haar aangroeiende o-benen.
There is an art, or, rather, a knack to flying. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss. D. Adams (1952-2001)

Gebruikers-avatar
listiglistje
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2005 09:12
WoonplaatsCOLON Het Brabantse land
CONTACTCOLON

Berichtdoor listiglistje » 07 Feb 2009 17:45

Ik vind het super knap! duimop
Ze weet exact hoe ze de hulpen moet geven, been verleggen om en om, dat verreist geestelijke en onafhankelijke lichamelijke controle!

Ik heb zelf ook vaak paarden gereden die de wissels om de pas konden,
nou ik kan je vertellen dat het echt niet zo simpel is om gecontroleerd de hulpen te geven en in het juiste ritme te blijven.
Om de twee heb ik geen moeite mee, maar om de pas verreist toch wat kunde en ruitergevoel.

Met de palepel ingegeven....die komt er wel!
Jong geleerd is oud gedaan!

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Berichtdoor Sizzle » 07 Feb 2009 18:15

irmaz schreefColon......en toen dacht jij, ik zet het op fokt, kunnen ze daar ook nog eens oeverloos over verder leuteren :lol:

:-"

LIjkt mij geweldig om eens op zo'n paard een serie te kunnen leren voelen. Dat is toch goud waard voor je paardrijcarriere. Ik vind het dus ook een heel leuk filmpje en zat echt met mijn onderkaak op tafel toen ik al dat jaloerse gezever zat te lezen.
Wie wil er niet zo'n leerpaard.

Wolfgang
BerichtenCOLON 1946
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2008 16:46
WoonplaatsCOLON Sunny

Berichtdoor Wolfgang » 07 Feb 2009 20:41

Helemaal voor moeilijke dingen als wissels en series is een schoolmaster toch wel heel handig. En ook met een schoolmaster zijn de eners heel moeilijk. Tot om de twee gaat vaak nog wel, eners is wat harder oefenen.

Gebruikers-avatar
listiglistje
BerichtenCOLON 741
CONTACTCOLON

Berichtdoor listiglistje » 07 Feb 2009 20:46

Wolfgang schreefColonHelemaal voor moeilijke dingen als wissels en series is een schoolmaster toch wel heel handig. En ook met een schoolmaster zijn de eners heel moeilijk. Tot om de twee gaat vaak nog wel, eners is wat harder oefenen.

De eerste keer dat ik om de pas deed was echt een heel raar gevoel en ik was helemaal de tel kwijt!

Voor mij geen GP ambities, want ik kan de eners niet volgen :-$

Wolfgang
BerichtenCOLON 1946
WoonplaatsCOLON Sunny

Berichtdoor Wolfgang » 07 Feb 2009 20:48

Ik heb al niet zoveel gevoel voor ritme en rijden in het algemeen dus de enkele keren dat ik 2/3 eners heb gereden was heel vreemd en zat ik totaal tegen het ritme in.

Grand Prix rijden is echt een vak apart!

Gebruikers-avatar
listiglistje
BerichtenCOLON 741
CONTACTCOLON

Berichtdoor listiglistje » 07 Feb 2009 20:59

Wolfgang schreefColonIk heb al niet zoveel gevoel voor ritme en rijden in het algemeen dus de enkele keren dat ik 2/3 eners heb gereden was heel vreemd en zat ik totaal tegen het ritme in.

Grand Prix rijden is echt een vak apart!

Ja en langs de kant staan de beste chauffeurs :?
Ik weet hoe moeilijk het is om GP oefeningen op een ervaren paarden uit te voeren, laat staan om het een paard aan te leren!

GP ruiters zijn er meerdere, maar goede africhters zijn er maar weinig!

Ooit reed ik nog liever op een 3 of 4 jarige als op een GP of Prix paard,
sommige hadden echt een plank van een rug en stug in de bek.
Het is nog niet zo simpel allemaal.....ook die schoolmasters niet!

Wolfgang
BerichtenCOLON 1946
WoonplaatsCOLON Sunny

Berichtdoor Wolfgang » 07 Feb 2009 21:03

Ben ik met je eens, al maak je soms wel eens bizarre dingen mee.

Pas was ik er eentje aan het proberen en op het moment dat ik een oefening inzette was ik alle controle kwijt en ging het gewoon vanzelf door. Als ik dan een appuyement inzette kon ik niet halverwege de baan stoppen of een keer schakelen in een appuyement maar ik ging gewoon heel hard in hetzelfde tempo door tot de overkant bereikt was. Met een pirouette gebeurde echt precies hetzelfde, hij ging bij de inzet precies een keer rond en hij vertrok weer. Vond het wel echt het toppunt van doorgetrixt zijn.

Heel veel schoolmasters zijn inderdaad niet fijn, maar de meeste Amerikaanse vrouwtjes kunnen ook niet zoveel rijden. Die maken een wissel en kraaien dan al van plezier.

Gebruikers-avatar
Feroza W
BerichtenCOLON 14578
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2004 23:32
WoonplaatsCOLON Michiels anus
CONTACTCOLON

Berichtdoor Feroza W » 07 Feb 2009 21:12

heb alleen de 1e pagina gelezen. Wat een gezeik op een meisje van nog maar 6 jaar.

Waar ben je dan mee bezig denk ik? Is toch hardstikke leuk voor het meisje en ze leert er nog eens goed van zitten ook!
Valley Springs veulenkampioen regio Noord 2011 en Nationaal kampioen 2011

Terug naar