De Nieuwe Totilas is er al??

Plaats hier de uitslagen en verslagen van je wedstrijden.
anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Re: De Nieuwe Totilas is er al??

Berichtdoor anna42 » 25 Okt 2010 16:04

Als de andere deelnemende paarden minder waren, hoeft dat niet het geval te zijn.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

olympus
BerichtenCOLON 1736
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:52
CONTACTCOLON

Berichtdoor olympus » 25 Okt 2010 16:05

Amaze schreefColon
anna42 schreefColon
Amaze schreefColoneen betere foto (bron Bokt)

Afbeelding

Maar geen betere balans. Ook is de nek niet het hoogste punt en loopt hij achter de loodlijn. Het gewicht is meer op de voorhand en het achterbeen zal eerder de grond verlaten dan het dragende voorbeen. Let op de staart!

Niettemin is hij eerste geworden en waren de anderen minder.
Volgens de jury dan...
Jouw zienswijze kennende ; had jij wellicht paarden die in de lagere regionen geeindigd waren talentvoller /beter gevonden.

Als je een driejarig paard zo rijdt, ben je gewoon een hufter.

Gebruikers-avatar
Amaze
BerichtenCOLON 7187
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2007 11:57

Berichtdoor Amaze » 25 Okt 2010 20:57

olympus schreefColon Als je een driejarig paard zo rijdt, ben je gewoon een hufter.

Dan zijn er heel veel hufters!

Browny
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 18:03

Berichtdoor Browny » 25 Okt 2010 21:01

Ik vind het wel een mooi paard om te zien, maar op de foto's niet op de beste manier gereden. Het ziet er veel te strak uit, het paard heeft wel kracht, maar het is allemaal zo bijelkaar gehouden.
Maar goed, hij is nog jong, hoop dat ze hem niet verrijden.

PZN
BerichtenCOLON 243
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 22:02

Berichtdoor PZN » 25 Okt 2010 21:19

Olympus heeft natuurlijk wel een beetje gelijk dat je een driejarige niet zo rijdt.
Laten we maar hopen dat het eenmalig is. al weet ik wel zeker van niet

Gebruikers-avatar
muilwijk-horses
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2006 22:22
CONTACTCOLON

Berichtdoor muilwijk-horses » 25 Okt 2010 22:09

senja schreefColonTotilas werd geen eerste als drie jarige dus wat een onzin is dat.

Ik zie in deze hengst beslist geen Totilas. en Emmelie is wel heel strak met de paarden. Of ze ze heel kan houden zou de toekomst uitwijzen. Ik vind Emmelie een prachtige verschijning op een paard maar wel veel te hard in haar handen en veel te strak, Ik weet niet of dat goed is. Westpoint vind ik persoonlijk veel meer kwaliteit hebben.

Je spreekt jezelf toch tegen Senja?
Ik bedoel juist dat we Totilas als 3 jarige niet zagen lopen ( omdat ie ook niet zo geweldig was) en nu een toppaard is.
Deze Chinook mag dus nog wel wat slap zijn van achter als 3-jarige, wacht maar es af tot hij 10 is, dat bedoel ik!
En ik zei ook al dat Judith Ribbels al heel wat meer jonge paarden onder zich gehad heeft als heel fokt.nl bij elkaar, dus ik hecht aan haar oordeel heel wat meer waarde dan aan al die meningen hier op fokt die enkel oordelen van een foto.
Maar goed, we zullen het zien in de toekomst...
Stal Muilwijk, hèt adres voor apart gefokte dressuurpaarden

Gebruikers-avatar
Ulissa
BerichtenCOLON 5750
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 13:01

Berichtdoor Ulissa » 25 Okt 2010 22:11

olympus schreefColon
Amaze schreefColon
anna42 schreefColon
Amaze schreefColoneen betere foto (bron Bokt)

Afbeelding

Maar geen betere balans. Ook is de nek niet het hoogste punt en loopt hij achter de loodlijn. Het gewicht is meer op de voorhand en het achterbeen zal eerder de grond verlaten dan het dragende voorbeen. Let op de staart!

Niettemin is hij eerste geworden en waren de anderen minder.
Volgens de jury dan...
Jouw zienswijze kennende ; had jij wellicht paarden die in de lagere regionen geeindigd waren talentvoller /beter gevonden.

Als je een driejarig paard zo rijdt, ben je gewoon een hufter.

De eigenaar zal er wel weg van zijn, dat dit paard op deze manier gereden wordt.
Ik weet dus niet of dit eenmalig was, of dt dit paard normaal zo getraind wordt.

Gebruikers-avatar
muilwijk-horses
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2006 22:22
CONTACTCOLON

Berichtdoor muilwijk-horses » 25 Okt 2010 22:14

De mede eigenaar is Ad Valk, die hoef je echt niks meer te leren hoor...
Stal Muilwijk, hèt adres voor apart gefokte dressuurpaarden

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Midden Nederland

Berichtdoor senja » 26 Okt 2010 03:06

muilwijk-horses schreefColonDe mede eigenaar is Ad Valk, die hoef je echt niks meer te leren hoor...

Weet je ik geef mijn mening en of iemand daarop zit te wachten weet ik niet. Van mij hoef je er ook helemaal geen waarde aan te geven/hechten. Als Ad Valk er blij van wordt dan is het toch goed. Ik gun hem het best hoor. Voor mij is dit een show off van een jong dier die nog een puppy is. Uit eigen ervaring weet ik hoe slecht dit is en hoe je een paard volkomen stuk kan rijden. Ik zou zeggen lekker doorgaan op deze geweldige manier dan weet je zeker dat de kans groot is dat die snel mankementen gaat vertonen. Nu begrijp ik waarom Schuil zijn paarden thuis houdt tot ze 6 jaar zijn.

olympus
BerichtenCOLON 1736
CONTACTCOLON

Berichtdoor olympus » 26 Okt 2010 07:22

senja schreefColon
muilwijk-horses schreefColonDe mede eigenaar is Ad Valk, die hoef je echt niks meer te leren hoor...

Weet je ik geef mijn mening en of iemand daarop zit te wachten weet ik niet. Van mij hoef je er ook helemaal geen waarde aan te geven/hechten. Als Ad Valk er blij van wordt dan is het toch goed. Ik gun hem het best hoor. Voor mij is dit een show off van een jong dier die nog een puppy is. Uit eigen ervaring weet ik hoe slecht dit is en hoe je een paard volkomen stuk kan rijden. Ik zou zeggen lekker doorgaan op deze geweldige manier dan weet je zeker dat de kans groot is dat die snel mankementen gaat vertonen. Nu begrijp ik waarom Schuil zijn paarden thuis houdt tot ze 6 jaar zijn.

Schuil is dierenarts. Die heeft genoeg gezien. Hoef je niets meer te leren. :lol:

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2008 14:30

Berichtdoor BCS » 26 Okt 2010 08:28

Ulissa schreefColonDe eigenaar zal er wel weg van zijn, dat dit paard op deze manier gereden wordt.
Ik weet dus niet of dit eenmalig was, of dt dit paard normaal zo getraind wordt.

Dat maakt niet uit, maar ik vind het gewoon sneu dat een dier nooit zomaar op die manier loopt.. Daar gaat training aan vooraf.. en dat doe je niet in een maandje.. of 2...

Het is gewoon de mode, wil je je paard een beetje in de picture rijden, moet je hem heel vroeg beleren, anders kun je niet meedoen aan de VWF, VSN, Pavo etc.. Terwijl het zo slecht is voor de paarden. Uiteindelijk hoor je van die toppers nooit meer wat van de VWF, VSN etc...
Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard.

Oja, en, The reward of a thing well done is to have done it.

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 26 Okt 2010 08:30

olympus schreefColonSchuil is dierenarts. Die heeft genoeg gezien. Hoef je niets meer te leren. :lol:

Er zijn meerdere dierenartsen (bekende!!) die steeds meer gaan aangeven dat het gewoon niet goed is voor die dieren. De 5/6/7 jarige worden op de lopende band aangeleverd, met Atrose op de meest rare plekken, botwoekeringen etc...

Dan vraag ik me af.. was dat dat in de picture rijden het echt waard dat je op 6-jarige leeftijd met een kapot paard bij de dierenarts staat..?

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 26 Okt 2010 08:52

Dat is juist het trieste.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 26 Okt 2010 08:58

olympus schreefColon
senja schreefColon

Schuil is dierenarts. Die heeft genoeg gezien. Hoef je niets meer te leren. :lol:

Een paard van acht heet tegenwoordig oud en de nieuwe garde instructeurs en goeroes weet te vertellen dat je een paard op zesjarige leeftijd niks meer kunt leren. Daar moet je als driejarige mee beginnen. :en

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 26 Okt 2010 09:00

BCS schreefColon
olympus schreefColonSchuil is dierenarts. Die heeft genoeg gezien. Hoef je niets meer te leren. :lol:

Er zijn meerdere dierenartsen (bekende!!) die steeds meer gaan aangeven dat het gewoon niet goed is voor die dieren. De 5/6/7 jarige worden op de lopende band aangeleverd, met Atrose op de meest rare plekken, botwoekeringen etc...

Dan vraag ik me af.. was dat dat in de picture rijden het echt waard dat je op 6-jarige leeftijd met een kapot paard bij de dierenarts staat..?

Dat is toch ook de reden dat gemiddelde gebruiksduur bij paarden op niet meer dan vier jaar ligt.

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 26 Okt 2010 09:12

Op mijn vorige stal, zijn er in een half jaar tijd 5 sportpaarden in de leeftijd van 4 t/m 8 ingeslapen.

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2007 13:34
WoonplaatsCOLON Blankenham
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 26 Okt 2010 09:33

:shock: Dan stap ik er pas op!

Wat een onzin dat een 6 jarig paard niets meer kan leren, dan begint het pas! Ik heb Engreida dit jaar (op haar 6e) pas zadelmak gemaakt. Ze heeft geen kik gegeven, juist omdat ze een veel zekerdere en erverener paard geworden was. Bobby heetf op zijn 14 nog een totaal nieuwe rijstijl aangeleerd, wordt nu bijna 18 en is nog vol in het werk!

anna42
BerichtenCOLON 29451

Berichtdoor anna42 » 26 Okt 2010 09:40

BCS schreefColonOp mijn vorige stal, zijn er in een half jaar tijd 5 sportpaarden in de leeftijd van 4 t/m 8 ingeslapen.

En daar wordt door de SRP (Sector Raad Paarden) geen woord over gerept in de welzijnsnota. Overigens ontbreken op dit terrein in dat rapport nog een aantal fundamentele zakern.

PZN
BerichtenCOLON 243

Berichtdoor PZN » 26 Okt 2010 09:53

Het is heel simpel met dit soort dingen: Its all about the money.

Al vind ik met 6 jaar zadelmak maken nou ook niet zo ideaal.

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 26 Okt 2010 10:03

Is niks mis mee!

PZN
BerichtenCOLON 243

Berichtdoor PZN » 26 Okt 2010 10:16

BCS schreefColonIs niks mis mee!

In principe niet, maar soms gaat het weleens te hard voor die beestjes. Maar bij mijn weten houden die heren eigenaren daar vaak wel rekening mee.

viola
BerichtenCOLON 615
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2010 20:36

Berichtdoor viola » 26 Okt 2010 13:25

Dat is nu juist het managen, een paard even op een bepaald niveau rijden voor een wedstrijd en daarna weer rustig aan.
Dat is de truc van het heelhouden en dat heeft Emmelie de laatste jaren heus wel geleerd hoe dat het beste gedaan kan worden.

Gebruikers-avatar
BCS
BerichtenCOLON 4700

Berichtdoor BCS » 26 Okt 2010 13:30

Daar is niet in de managen... Dat zou wel handig zijn voor kinderen overigens... :lol: Even een jaartje naar china sturen op hun 5e om in de fabrieken te werken, en daarna weer kind te laten zijn.

Onder het mom "goed voor de ervaring".. :lol:

PZN
BerichtenCOLON 243

Berichtdoor PZN » 26 Okt 2010 13:34

BCS schreefColonDaar is niet in de managen... Dat zou wel handig zijn voor kinderen overigens... :lol: Even een jaartje naar china sturen op hun 5e om in de fabrieken te werken, en daarna weer kind te laten zijn.

Onder het mom "goed voor de ervaring".. :lol:

Maar jij vergelijkt een 5 jarig kind toch niet met een 3 jarig paard?

Ik zou eerder een 15 jarig kind vergelijken. En ja, die mogen officieel ook wat werken :D

olympus
BerichtenCOLON 1736
CONTACTCOLON

Berichtdoor olympus » 26 Okt 2010 13:41

viola schreefColonDat is nu juist het managen, een paard even op een bepaald niveau rijden voor een wedstrijd en daarna weer rustig aan.
Dat is de truc van het heelhouden en dat heeft Emmelie de laatste jaren heus wel geleerd hoe dat het beste gedaan kan worden.

Is ze zeker Jezus Maria, weet dus precies voor ieder individueel paard hoever ze kan gaan.
Bijzonder knap omdat de natuurlijke instelling van het paard het verbloemen van ongemakken is. Zouden ze dat in de natuur niet gedaan hebben dan zouden ze de aandacht van roofdieren hebben getrokken.
Volgens de FEI mag de rolkuur niet(voor wat dat dan ook voorstelt). De kop erop trekken zou per direct ook meteen verboden moeten worden. En dat is heel goed waar te nemen. Waar zijn de stewards?

Terug naar