Urico Z bevestigt zijn genen

Plaats hier nieuws wat over paarden gaat, wel met bronvermelding!
anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 03 Mrt 2014 11:50

Afbeelding

Pedigree Urico
http://www.sporthorse-data.com/d?d=urico&x=35&y=7
Het merkwaardige in deze pedigree is dat het KWPN-stamboek niets van deze genen wilde weten en ze zelfs niet wilde registeren nu via de achterdeur met de lauweren gaat strijken.

De Britse springruiter Ben Maher verkeert momenteel in bloedvorm. Gisteravond was het opnieuw raak: Maher schreef tijdens de achtste week van het Winter Equestrian Festival in Wellington alweer zijn vierde Grote Prijs op naam. In de $150.000 gedoteerde vierster kwam hij aan start met Urico Z, een KWPN gefokte ruin van Zandor Z. In 40.85 seconden bleef hij voor op de overige tien combinaties in de barrage. Laura Kraut en de eveneens KWPN gefokte Nouvelle (v. Solitair) kwamen met 44.09 seconden tot een tweede plaats, voor Cian O’Connor (Ierland) en Quidam’s Cherie (v. Quidam’s Rubin). Sharn Wordley (Nieuw Zeeland) en Derly Chin de Muze volgden op de vierde plaats, terwijl Kent Farrington (Amerika) en Blue Angel (v. Luidam) de top vijf compleet maakten.

Het lijkt er sterk op dat de in februari dominerende Maher binnenkort weer de leiding overneemt op de wereldranglijst. Momenteel gaat Scott Brash nog aan kop, gevolgd door Maher op de tweede plaats.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Gebruikers-avatar
senja
BerichtenCOLON 3138
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Midden Nederland

Re: Urico Z bevestigt zijn genen

Berichtdoor senja » 03 Mrt 2014 22:08

Het KWPN gaat altijd met de eer strijken als er prijzen worden verdiend. Toch is het raar

Zandor Z is een Zeus wat ook weer bloed is dat voor komt in Marlon (Zeus x Ramiro)
Fedor is een Darco en daarna Legaat is een Marco Polo Ik ziet niet zo in wat er mis is met dit lijntje.

ben niet echt gek op marlon en ook niet zo van zijn nakomelingen al moet ik toegeven dat Millerole XX wel hele mooie hoofden geeft. Iki vind vaak dat Marlon nakomelingen een beetje uit verhouding zijn maar wel een hele grote wil en sport karakter hebben.

Fedor ben ik wel gek van karandasj is daar weer een mooi voorbeeld van.

Legaat ook mooi bloed met Marco Polo als vader. maar niet echt heel makkelijk bloed wel met veel drive erin.

Ik snap wel waarom dit paard het wel doet heel veel gedrevenheid in gefokt en de wil om te winnen.

Terug naar