Verrichtingsonderzoek KWPN

Fokkerij in het Algemeen.
lynnem81
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2012 22:00

Re: Verrichtingsonderzoek KWPN

Berichtdoor lynnem81 » 27 Okt 2012 07:34

Een goede smid kan inderdaad niet een "afwijking" van een voet veranderen.. Maar zijn 2 ongelijke voeten wel zo'n afwijking??? Je hebt altijd verschil in voeten. Het oog vind dat het een afwijking is, maar het wil niet zeggen dat een paard geen top paard kan worden met 2 ongelijke voeten. Ben wel van mening dat het verschil minimaal is bij de kwpn goedgekeurde paarden. En Tuurlijk moet je proberen te fokken naar het ideale paard. Ik ben van mening dat je je gevoel moet volgen op een paard er is niet 1 boek of 1 systeem die zegt hoe het moet. En als je dat kan, dan ben je een kunstenaar.. Niet altijd naar het uiteindelijke plaatjes kijken. Als je een paard wat lager en wat ronder hebt, is dat dan gelijk erdoorheen getrokken?? Je hebt het over achter de menigte aanrennen, maar ik denk dat de menigste zich verder ontwikkelen net als het paard. Blijf jij je maar vasthouden aan je bolt boek, er is maar 1 manier, daar ben ik het dus niet mee eens.

Gebruikers-avatar
Professor
BerichtenCOLON 4088
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2009 14:32
WoonplaatsCOLON Europa
CONTACTCOLON

Berichtdoor Professor » 27 Okt 2012 07:51

lynnem81 schreefColonEen goede smid kan inderdaad niet een "afwijking" van een voet veranderen.. Maar zijn 2 ongelijke voeten wel zo'n afwijking??? Je hebt altijd verschil in voeten. Het oog vind dat het een afwijking is, maar het wil niet zeggen dat een paard geen top paard kan worden met 2 ongelijke voeten. Ben wel van mening dat het verschil minimaal is bij de kwpn goedgekeurde paarden. En Tuurlijk moet je proberen te fokken naar het ideale paard. Ik ben van mening dat je je gevoel moet volgen op een paard er is niet 1 boek of 1 systeem die zegt hoe het moet. En als je dat kan, dan ben je een kunstenaar.. Niet altijd naar het uiteindelijke plaatjes kijken. Als je een paard wat lager en wat ronder hebt, is dat dan gelijk erdoorheen getrokken?? Je hebt het over achter de menigte aanrennen, maar ik denk dat de menigste zich verder ontwikkelen net als het paard. Blijf jij je maar vasthouden aan je bolt boek, er is maar 1 manier, daar ben ik het dus niet mee eens.

Leuk en verder ontwikkelen???? Het systeem Jansen is gewoon het systeem Baucher niets nieuws alleen nog extremer gereden, zonder enige vorm van Hankenbiegung.
En Hengsten mogen geen afwijkingen vertonen in de stand van de benen, met streeft naar perfectie in de fok. En voor mij zijn het artiesten die vroeger in het Circus werkten, en dat Circus is nu helaas de wedstrijdsport. Rijkunst is niet voor iedereen weggelegd en ook de beoordeling daarvan, dat is nu eenmaal met Kunst. En niet iedereen vind Kunst mooi maar daarom is het ook zo moeilijk werkelijk de Rijkunst uit te oefenen en ook te beoordelen.
Bovendien streeft men naar lichtheid, en verzameling en onzichtbaarheid van de hulpen, helaas aan deze punten voldoen de u aangesproken ruiters niet.

Gebruikers-avatar
Professor
BerichtenCOLON 4088
WoonplaatsCOLON Europa
CONTACTCOLON

Berichtdoor Professor » 27 Okt 2012 11:19

NO FOOT NO HORSE :))

Gebruikers-avatar
Professor
BerichtenCOLON 4088
WoonplaatsCOLON Europa
CONTACTCOLON

Berichtdoor Professor » 27 Okt 2012 13:46

Kunstenaars?????????

Afbeelding

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 27 Okt 2012 18:01

lynnem81 schreefColonIk snap niet zo goed waar je naartoe wilt Anna.. Over ongelijke voeten en ongelijke belasting.. Er bestaat ook nog zoiets als een goeie smid?? Een paard is zo geboren en zo gemaakt om met die voeten goed te functioneren, een goeie smid kan daarbij nog helpen. Als een kwpn goedgekeurde hengst ongelijke voeten heeft, zal het zeker niet zo heel groot verschil zijn en heeft hij zoveel kwaliteit over in zijn bewegingen dat hij toch ermee word goedgekeurd. En ik snap die foto's ook niet helemaal.. Anky met Salinero in een uitgestrekte draf?? Een schimmel die heeeel anders is gefokt in een voorbeeld van de bijna ultime verzameling. Dan Emmelie op een toen nog maar 3 jarige hengst.. Ehh?? Heb ik wat gemist? Zijn toch compleet verschillende momenten?? En niet alle paarden veren zover door met de kogels en heeft Salinero er ooit last van gehad?? Paard heeft pas nog een OS gelopen??? Ik weet even niet wat je hiermee probeerd te vertellen, want de foto's zijn niet van hetzelfde moment en zeker niet paarden op hetzelfde niveau of oefening.. En de twee amazones op de foto's zijn toevallig de betere van heel Nederland.. ehh?? Ga je nou vertellen dat een Anky of een Emmelie helemaal niet kunnen rijden?? Zijn allebei kunstenaars.. En ik heb daar diep respect voor..

Ik laat zien dat er wel degelijk hengsten met ongelijke voeten bij het KWPN worden goedgekeurd. Dit in tegenstelling tot je eerdere betoog. Of de beweging van de betrokken hengsten van een dermate hoge kwaliteit is om daarover heen te stappen, waag ik te betwijfelen. Overigens komt men er bij het KWPN vaak in de verrichtingen pas achter dat de hengsten ongelijke voeten hebben. Ondanks dat de jury de hengsten al ettelijke keren heeft bekeken. In dat geval moet men dus roeien met de riemen die men heeft en hoopt men maar dat de fokkers het niet zien. Wat overigens voor journaille sowieso opgaat want die hebben er nog nooit melding van gemaakt.

viewtopic.php?f=16&t=15036

Vervolgens laat ik zien dat een ongelijke belasting op de voorhand en achterhand geen balans teweeg brengt en hoe dit te zien is. En wanneer er wel een gelijke belasting en dus balans is zoals bij de schimmel. Dat heeft niets met gelijke momenten maar alles met een ongelijke belasting en dus ook een ongelijke en vervroegde slijtage van doen. Stel je nu voor dat er zich ook nog ongelijke belasting tussen de beide voorvoeten, die al veel zwaarder belast worden, zou voordoen? Dat levert op termijn bijna altijd een kreupelheid op.

Ongelijke voeten leidt meestal tot een chronische kreupelheid. De gebruikswaarde van deze paarden is nagenoeg nihil.

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... 3MdM7nGUiw

Over Anky en Emmelie heb ik mij niet uitgelaten.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

YaYa
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2012 19:48

Berichtdoor YaYa » 28 Okt 2012 19:45

anna42 schreefColon
anna42 schreefColon
Professor schreefColon41) Vivaldi x Havidoff x Roemer
Afbeelding

Bekijk deze achterkogel eens.

En hoe ongelijk dit paard de diagonaal dragende benen neerzet.

Fase 1: Het paard zet af met het het rechterachterbeen.
Fase 2: Vervolgens zet hij een diagonaal paar benen op de grond: linksachter en rechtsvoor. (Bij dit bovenstaande paard staat linksvoor eerder aan de grond)
Fase 3: Dan volgt het linkervoorbeen.
Zweeffase.

Vreemd dat niemand de bovenstaande fout heeft gezien.

(Bij dit bovenstaande paard staat linksvoor eerder aan de grond)

Zo vreemd vind ik dat niet. Het is zo voor de hand liggend dat een reactie niet nodig lijkt.

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 28 Okt 2012 20:40

Iedereen liep er aan voorbij.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Berichtdoor Sizzle » 28 Okt 2012 22:17

anna42 schreefColonIedereen liep er aan voorbij.

wil je nu echt dat we hier elkaars links/rechts verwarring gaan corrigeren :-s
Dat valt voor mij onder typefouten.
Of ben je nog het verschil aan het leren en wil je graag dat we je er op wijzen in de toekomst?

Terug naar