Ze is er helemaal boven op!

Foto's van paarden en andere dingen......
Gebruikers-avatar
Noekie
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2011 10:36

Ze is er helemaal boven op!

Berichtdoor Noekie » 06 Mei 2014 13:09

Hoi!
Afbeelding
Ik heb nu bijna mijn merrie een jaar in mijn bezit, en wel.. dat was er eentje met veel pech. Bloed, zweet, veel tranen, denkend dat ik mijn paard tegen haar zelf moest beschermen. Ik kocht haar via via, ze kwam van een handelaar maar was zogezegd onhandelbaar, en ging weer terug van zodra er genoeg ' vlees ' zou opzitten. Mooi niet dus! We groeide naar elkaar toe, elke dag kreeg ik een tikkeltje meer vertrouwen van haar en soms gingen we een stap vooruit, en dan weer twee achteruit. Helaas na drie weken van aankoop, liep ze plots mank. En dat is zo een aantal maanden blijven duren, de ene dag wel, de andere dag niet, van de ene dierenarts naar de andere, fototjes hier en fototjes daar. Maar niets was er te vinden..

In oktober sloeg het noodlot toe, ze vermagerde in twee weken tijd heel erg extreem. Zo extreem, dat ik haar wel moest binnen halen van haar dag en nacht weidegang. Twee dagen nadien, ging het helemaal fout. Ze kreeg ernstige kolieke, de kolieke ging maar niet voorbij, en uiteindelijk met spoed naar de paardenkliniek vertrokken waar ze twee weken gebleven is. Ze had een ernstige verstopping van wel 25CM breed en 70CM lang.

Nadien werd het tijd om te revalideren, ze was erg vermagerd. Bij aankomst in de kliniek woog ze toen nog maar 470kilo, bij vertrek was ze graatmager, had overal doorlig wonden, maar hey! ze was gered. Revalideren ging goed, vooral rustig aan en kijken wanneer ze zelf aangeeft dat ze meer energie had. Twee maanden later, was dat het geval en begon ik weer rustig met haar te trainen. We merkte op dat ze teugelmank liep, door vroeger op de manege te lopen. Maar ik kon die klik niet maken in mijn hoofd, ik had bang dat ik haar degelijk pijn aan het doen was, ook al was er nooit iets te vinden. Ik liet haar doorrijden door een professionele dressuur ruiter! En ik had nooit durven dromen, dat we er zo op vooruit zouden gaan! Na enkele maanden training, kwam er weer een twee-tal maanden rust. Ondertussen, is ze weer verhuisd dichterbij huis, (zo kan ik elke dag naar haar toe!) ik besliste, om het eerst in mijn leven alles zelf te bepalen van eten, weidegang, en dergelijke. De kliniek had mij verteld dat continu hooi, nooit geen kwaad kon. Op pensionstallingen is het alleen vaak zo dat dat niet altijd mogelijk is, maar die mogelijkheid had ik nu wel. Op een maand tijd, is ze echt helemaal veranderd. Mensen herkennen haar niet meer, ze lijkt wel herboren!

Ik heb gisteren voor het eerst weer met mijn meisje gereden, na aantal maanden gezondheidsproblemen was het echt zalig. We gaan er stilletjes aan weer in vliegen, en ik hoop dat we dit jaar nog een keertje kunnen uitblinken op wedstrijd! Maar zelf dat, is niet het aller-belangerijkste, het is een fantastisch paard ondanks alles wat ze heeft meegemaakt, blijft ze zo een goed en mooi karakter hebben. Ik zou haar voor geen geld van de wereld nog kunnen missen! :+:

Gebruikers-avatar
Noekie
BerichtenCOLON 103

Re: Ze is er helemaal boven op!

Berichtdoor Noekie » 06 Mei 2014 13:29

Afbeelding

De eerste week op nieuwe stalling

Afbeelding

Afbeelding
Omdat ze haar snel opgesloten voelt nu ook een ' raampje ' in de stal!

Afbeelding
Mooi gepoetst!

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 3515_n.jpg
eerste keer wandelen hier!

Afbeelding
Spiertjes en vet beginnen te werken!

Afbeelding
Gisteren weer aan het werk!!

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 0708_n.jpg

verruimen, maar iets te los contact vanvoor! moet haar langs achter laten werken!

Afbeelding

--
Dit was 7 maanden geleden

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
Noekie
BerichtenCOLON 103

Berichtdoor Noekie » 06 Mei 2014 13:31

maddy
BerichtenCOLON 573
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2005 20:36

Berichtdoor maddy » 06 Mei 2014 15:16

ze is echt opgeknapt zeg! succes met der verder :D

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Berichtdoor anna42 » 06 Mei 2014 17:26

Die herken je bijna niet meer. Ik bewonder je liefde voor dit paard. Je hebt inmiddels wel vruchten van al je inspanningen.
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Volande
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 17:00

Berichtdoor Volande » 09 Mei 2014 16:27

Wat een enorme metamorfose heeft ze ondergaan!
Wat een doorzettingsvermogen van jouw kant ook!

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2007 13:34
WoonplaatsCOLON Blankenham
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 10 Mei 2014 17:54

Wauw , goed gedaan!

iones
BerichtenCOLON 3001
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2005 08:50
WoonplaatsCOLON Twente

Berichtdoor iones » 11 Mei 2014 09:31

Wat heeft dat paard mazzel gehad met jou! Dat jij daar tijd in hebt willen steken en niet haar bij voorbaat opgaf omdat ze onhandelbaar zou zijn. Ik hoop dat ze nu altijd gezond zal blijven.

chayenne
BerichtenCOLON 317
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2008 17:00

Berichtdoor chayenne » 14 Mei 2014 11:33

mooi om te zien hoe goed ze eruit ziet! goed gedaan! veel succes met haar!

Gebruikers-avatar
Noekie
BerichtenCOLON 103

Berichtdoor Noekie » 14 Mei 2014 21:06

wow! bedankt voor de super leuke reacties allemaal, ja het was heel erg zwaar hoor! emotioneel maar ook financieel natuurlijk.
Maar ze is zo een fantastisch paard, elke keer wanneer ik der zie krijg ik wel vlinders in min buikje! <3

Terug naar