Back on track!

Foto's van paarden en andere dingen......
Gebruikers-avatar
Noekie
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2011 10:36

Back on track!

Berichtdoor Noekie » 16 Aug 2013 09:43

Hoi,

Mijn 12 jarige KWPN merrie Urbalia, vader Millton. Is nu een maandje en enkele dagen van mij, we hebben al onze nodige downs gehad maar opgeven doen we niet. Via dit forum ben ik ook de persoon tegen gekomen die haar twee jaar gereden en verzorgd heeft, wat voor mij veel vragen beantwoorde.

In omgang gaat alles goed, borstelen is geen probleem meer. Af en toe haar hoofd en ogen schoon maken met een doekje verloopt nog iets moeilijker, maar met het nodige geduld komt dat vast wel goed.

Twee weken geleden, heeft mijn lieve merrie gaskolieken gekregen. Gelukkig was de dierenarts snel ter plaatsen, en was het op een uurtje weer voorbij.
De morgen nadien, ben ik haar op drie benen van de weide gaan halen, en liep ze ernstig mank. Dierenarts kwam weer, en we dachten eerst aan een blein. Maar ze reageerde niet echt heftig, pezen of dergelijke voelde ook niet warm aan. Zo heeft ze een week op rust gestaan, en elke dag ging het weer beter. Waarschijnlijk zal ze haar bezeerd hebben in de weide, binnenkort laten we voor de zekerheid toch een foto maken.

Ondertussen heb ik weer toestemming gekregen om haar terug te rijden, en is ze nu weer voor de derde keer onder het zadel. Door het stilstaan, en het goede eten dat ze krijgt, is ze natuurlijk wel heel happy en ook lekker hevig. Wat het de eerste dagen opzich niet makkelijk maakte om haar rustig te rijden, eergisteren hadden we voor het eerst les, en ook dat ging super. Ze zit nu nog voor 7 dagen op ontstekingsremmers, en dan gaat de dierenarts verder kijken.

Genoeg gezeurd, hier de foto's.

PS: Het klopt inderdaad dat mijn merrie ernstige zomereczeem heeft, waardoor ze ook schuurplekken heeft op zowel hoofd, borst en buik. Voor degene met het goede oog, heeft ze ook een dikke bol op haar linkerbil, dit is een spierscheur van vroeger en zal ook nooit meer verdwijnen.

Liefst ook vriendelijk zijn ivm het rijden, ik weet dat er nog veel werk aan mezelf is. En dat ik iets minder streng moet zijn met mijn binnenteugel!

Afbeelding
Hoe ik op haar verliefd werd..

Afbeelding
Lekker wandelen, en eens galoperen op het veld!

Afbeelding
Tijdens de mankheid..

Afbeelding

Afbeelding

Voor het eerst weer rijden!

Afbeelding

Afbeelding

tweede keer, toen ook heel happy!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de derde keer rijden!

Ook hier enkele filmpjes, hou het lief alstublieft!

http://www.youtube.com/watch?v=VmoCxi9PmnU

tweede keer rijden

http://www.youtube.com/watch?v=mOSLi5kw0sk

derde keer rijden!

En om even het verschil te laten zien...

Afbeelding

Terug naar