Zomertijd=hobbeltijd

Foto's van paarden en andere dingen......
Gebruikers-avatar
germie
BerichtenCOLON 1438
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 18:57
CONTACTCOLON

Zomertijd=hobbeltijd

Berichtdoor germie » 20 Jul 2013 18:53

Eindelijk zomer. En dus tijd om te rijden. Beetje te veel stelling soms, handen te breed, het kan allemaal nog beter. Maar paard wordt steeds losser.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje te veel naar beneden kijken, oeps.
Afbeelding

Afbeelding
Paardrijden kan iedereen leren, maar de rijkunst beheersen is slechts voor weinigen weggelegd.
Nieuw dieptepunt bereikt :D haha en het was leuk.

anna42
BerichtenCOLON 29451
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:24

Re: Zomertijd=hobbeltijd

Berichtdoor anna42 » 30 Jul 2013 17:50

Hoe gaat het trouwens met haar veelbelovende zoon?
'Eine Warmblutzucht wird den Araber um so eher gebrauchen, je weiter sie vom ihm entfernt ist'! (Landstallmeister Dr. E. Bilke)

Gebruikers-avatar
germie
BerichtenCOLON 1438
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 18:57
CONTACTCOLON

Re: Zomertijd=hobbeltijd

Berichtdoor germie » 11 Aug 2013 19:48

Die heb ik helaas moeten verkopen via een handelaar. Is heel verhaal, maar het moest, heb het heel lang gerekt, maar ja, een paard kost gewoon veel geld en ik moest wat doen om niet financieel bankroet te worden. Ik heb het eerst geprobeerd om hem zelf te verkopen, maar kreeg helaas ook hele rare kijkers over de vloer, dat was voor mij te moeilijk. Mensen die mijn ruin binnen 10 minuten in de staak hadden, of die hem volledig over de zeik reden. Omdat het best wel moest heb ik met veel pijn en moeite het besluit genomen om hem via een handelaar weg te doen. Ik weet zeker dat hij er een 0 extra voor gekregen heeft dan ik. Het laatste wat ik weet is dat hij via Duitsland naar Spanje is gegaan. Ik heb hem daar een maand of 4 geleden teruggevonden op een site (helaas zonder foto) van een handelaar in springpaarden. En daarna is het stil. Ik hoop dat ik hem ook nog eens tegenkom. Maar ik ben bang van niet. Zelf had ik helaas dus niet de middelen om hem te houden en uit te brengen.
De reden om hem weg te doen en niet mijn merrie is een gevoelskwestie geweest. Op het moment dat ik echt een beslissing moest nemen om er 1 weg te doen omdat het niet meer kon heeft mijn ruin mij er keihard afgebokt in een vrolijke bui. En op dat moment heb ik gezegd: merrie blijft, kan er altijd nog een veulen bij fokken als het moet, en met merrie kan ik nu gewoon veilig over straat.
Tja, was een behoorlijke stap terug. Ik heb er wel een jaar tegenaan gehangen hoor. En spijt heb ik af en toe ook natuurlijk. Soms zie ik namelijk zijn oma nog lopen en tantes. Heb zelf immers zijn oma ooit zadelmak gemaakt en er ong. 10 jaar op gereden. Contact met de eigenaar van zijn oma heb ik niet meer. Tja, met opzet een hengst bij mijn merrie doen is natuurlijk niet leuk.
Tuurlijk zou ik willen dat hij nog lekker in de wei liep bij mijn merrie. Maar helaas, ik kan dat niet meer ongedaan maken.
Paardrijden kan iedereen leren, maar de rijkunst beheersen is slechts voor weinigen weggelegd.
Nieuw dieptepunt bereikt :D haha en het was leuk.

Terug naar