Galina in het rassendefile van Paarden van de Zon

Foto's van paarden en andere dingen......
Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2007 13:34
WoonplaatsCOLON Blankenham
CONTACTCOLON

Re: Galina in het rassendefile van Paarden van de Zon

Berichtdoor Cyrina » 17 Jun 2013 19:33

Zoals allemaal, het begint bij de eerste verharing en elke verharing zijn er wat meer witte haren. alleen bij de ene gaat dat heel snel (Clasico) en bij de ander gaat het veel langzamer. het ging bij Cantaor snel vanaf zijn 10e. Voor die tijd werd hij eerst appelschimmel (dus is ook meer wit) . Met elf kreeg hij een schijding. Bovenste helst appelschimmel, pnderste helft vliegenschimmel. Volgende jaar helemaal vliegenschimmel en nu is hij de vliegjes weer aan het verliezen :D

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Berichtdoor Sizzle » 17 Jun 2013 20:53

Hebben die van jou ook wel eens aalstreep gehad?
Finesse had met anderhalf tot 2 een dikke vette aalstreep...het leek wel een fjord :lol:
Daarna peper en zout (roodbruin/wit) en nu wat restant appels.

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 17 Jun 2013 21:13

Dan zit er wildkleur in (Dun). De nakomelingen van taco hebben het allemaal (gehad), ook vlammen op de schouder.
In het koppeltje van 4 wat ik over heb genomen van een "fokker' die er niet zo goed voor was en mijn hengsten had gebruikt zit een nakomeling van Taco die het nu met 2 jaar nog steeds heeft. De moeder gaf ook kinderen die dat hadden. Momenteel heb ik DNA opgestuurd om te kijken of het blijvend is.

Dit is hem, nu 2 jaar Diego VI

Afbeelding

Afbeelding

Gaaf kleurtje he!

Sizzle
BerichtenCOLON 4907
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2007 17:09

Berichtdoor Sizzle » 17 Jun 2013 21:36

haha, ja zeker gaaf kleurtje. Is die nog maar 2 op die foto?

Die donkere benen herken ik dan weer niet :D
Ik weet nog altijd niet goed of Finesse bruin of vos als basiskleur heeft (heeft zowel rood als zwart), maar ze heeft nu de zeer gewenste zwarte manen bij een al behoorlijk wit lijf. Ziet er heel chic uit. Hopelijk heeft ze dat van haar vader en blijft dat zo.

Gijs is een echte roodschimmel. Hij verkleurd maar heel erg langzaam.
Sizzle was met 5 helemaal wit, met uitzondering van een niet wegwasbare gele (vos) vlek op het bovenbeen (heeeeel irritant).

Gebruikers-avatar
Cyrina
BerichtenCOLON 1803
CONTACTCOLON

Berichtdoor Cyrina » 17 Jun 2013 21:48

Ja,, de foto is nog maar net gemaakt. Lijkt al een heel paard op de foto. Maar hij is niet zo groot hoor.
Hij is naar leeftijd berekend de kleinste van het stel. Maar hij was ook de slechtste. Hij heeft het niet echt best gehad afgelopen winter. maar hij pakt weer goed door gelukkig! En hij is erg leuk!

ja leuk he, die toverballen!

Terug naar